آشنایی با امکانات و مزایای نرم افزار لومیون 9

نرم افار لومیون یک نرم افزار فوق العاده برای ایجاد تصویر و یک راه عالی و ساده برای تصویر سازی تمامی نماها و پروژه های شما در غالب تصویر و ویدئو است. شما برای کار با این نرم افزار نیاز به دانش بالا در زمینه های سه بعدی سازی تصاویر ندارید و با یک دانش سطحی و در زمان کوتاهی قادر خواهید بود صفر تا صد یک پروژه معماری ، تصویر سازی سه بعدی را انجام داده و از پایان کار خود یک خروجی مانند تصویر یا فیلم بگیرید.در ادامه قصد داریم شما را با امکانات و مزایای نرم افزار لومیون 9 آشنا کنیم.

مزایایی نرم افزار لومیون 9

لومیون 8 دارای امکانات جدید و تغییرات زیادی میباشد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

رندرینگ در شرایط عالی

یکی از گزینه هایی که به لومیون 8 اضافه شده است گزینه سبک است. سبک همان افکت هایی هستند که بصورت بهینه باهم ترکیب شده اند. این افکت ها پس از بررسی های زیاد در گزینه ای به نام سبک در لومیون تعبیه شده اند.اپر در هنگام رندر یکی از این سبک ها را انتخاب نمایید نرم افزار بطور خودکار تنظیمات پیش فرض خود را با توجه به رندر فریم آن پروژه انتخاب کرده و به آن اضافه میکند. استفاده از این سبک ها مزایای زیادی دارد ازجمله واقعی تر کردن تصاویر همانند نمایش واقعی آسمان با نور طبیعی یا شاخ و برگ درختان و جانمایی های ساختمان که همگی باعث واقعی تر شدن آن میشود.

قدرتمندتر با سرعت بالاتر

همانطور که گفته شد به راحتی رندرهای خود را در سبک های متفاوت خروجی بگیرید. هر کدام ازتنظیمات دارای افکت زیادی هستند که شما میتوانید افکت دلخواه خود را انتخاب کنید.برای آنکه بتوانید رند سریعتر و آسانتر داشته باشید میتوانید چند شئ را به هم دیگر گره بزنید.

انتخاب سبک مناسب 

هنگام کار با ورژن های قدیمی تر لومیون شاهد این بودیم که باید تنظیمات مختلفی رو بکار میبردیم تا رندر مناسبی گرفته شود. اما در لومیون 8 تنظیمات پیش فرض دارای افکت های خوب و مناسبی هست. در لومیون 8 بدین صورت میتوانید کار کنید. در ابتدامدل های سه بعدی خود را وارد صحنه نمایید سپس بوسیله متریال ها و اشیاء موجود در کتابخانه همراه مجموعه مدل های آماده ای که در لومیون قرار دارد آن را آماده رندر کنید. در نهایت با استفاده از گزینه سبک و بررسی زاویه دید های مختلف و انتخاب مناسب ترین آنها و انتخاب گزینه رندر داخلی یا خارجی خروجی های فوق العاده ای بگیرید.

Lumion software

ایجاد نور مناسب

برای آنکه بتوان حس تصویری خروجی واقعی تر و زیباتر جلوه کند لومیون 8 این تکنولوژی پیشرفته را در نرم افزار خود قرار داد. بدین ترتیب که نور آسمان یک ترکیب واقعی و شبیه سازی شده از نور روز است. از این نور برای نرم تر کردن گسترش تابش . پراکنده کردن نور محیط رندر است. همچنین برای ایجاد سایه هایی به سبک واقعی میتوان تنظیمات منتخب را روشن تر کرده تا تمام سایه ها نرم تر و برآمدگی ها مشخص تر از قبل شوند.

hand-drown

یکی از قابلیت های لومیون 8 ایجاد افکت طراحی دستی یا همان hand-drown در قسمت خروجی است. این افکت میتواند با افکت های دیگر یا یا اسکچ و افکت های هنری دیگر بکار رود. از ترکیب این افکت ها باهم باعث میشود تا شکل و نمای ساختمان شما جلوه بهتر و زیباتری داشته باشد.

Lumion software

قوی تر شدن متریال آب

یکی از ویژپی های بارز و مهم نرم افزار لومیون متریال های آب این نرم افزار است که بسیار به واقعیت نزدیک است. در ورژن 8 این نرم افزار این ویژگی باز قویتر شده است. این حالت های پیش فرض جدید باعث بوجود آمدن جلوه های جدیدی همچون آرامتر شدن جریان آب ، اضافه شدن موج های آب ، شفاف بودن آب ، بهتر شدن بازتاب های سطح آب و … نسبت به قبل واقعی تر بنظر می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا