حل مشکلات Pictureframe در نرم افزار راینو

راینو یکی از محبوبترین و کاربردی ترین نرم افزارهای تجاری ، با گرافیک کامپیوتری سه بعدی و طراحی به کمک کامپیوتر میباشد. ههندسه این نرم افزار بر اساس مدل ریاضی NURBS است. NURBS تمرکز خود را روی نمایش دقیق منحنی ها روی سطوح آزاد گرافیکی قرار میدهد.از نرم افزار راینو در cad  و cam  استفاده زیادی میشود. همچنین از دیگر کاربردهای نرم افزار صنایع معماری ، طراحی صنعتی ، طراحی معماری و … کاربرد دارد.

Pictureframe راینو

یکی از کاربردی ترین دستورات در انجام پروژه ها با راینو دستور Pictureframe  است.برای انجام هر کاری در نرم افزار راینو چه ترسیم یک مدل دوبعدی یا ترسیم مدل سه بعدی یا اجرا کردن یک ایده در نرم افزار یا مهندسی معکوس کردن نمونه قبل از اجرای مجدد آن باید در همه مواقع در ابتدا طرح دستی یا تصاویر موجود را وارد محیط راینو کنیم. در نسخه های قدیمی تر این کار بوسیه دستور BackgroundBitmap انجام میگرفت اما در حال حاظر در نسخه های جدید تر از دستور Pictureframe استفاد میشود. با توجه به جایگاه این دستور در نرم افزار میتوان حدس زد که این دستور در واقع Surface و از نوع Plane است. بنابراین میتوان نتیجه گرفت که Pictureframe هر کاری که از نوع plane یا سایر سطوح باشد را قدار به انجام دادن آن هستند.

در ادامه قصد داریم مشکلات مربوط به دستور Pictureframe را بیان کنیم و راه حل های مد نظر را مطرح کنیم.

مشکلات Pictureframe در نرم افزار راینو

برخی از مشکلات Pictureframe در نرم افزار راینو سفید دیده شدن ، سیاه دیده شدن ، بصورت مواج و آینه ای دیده شدن و … میباشد در ادامه با هر کدام از این مشکلات بیشتر آشنا خواهیم شد.

سفید دیده شدن

گاهی ممکن است بعد از وارد کردن تصویر در نرم افزار راینو از طریق دستور Pictureframe بجای انکه تصویر مدنظر دیده شود یک سطح سفید مشاهده شود.برای راه حل این موضوع میتوان مسیر زیر را طی نمود.

  1. ابتدا گزینه View کلیک نموده
  2. سپس روی گزینه OpenGL کلیک کرده
  3. پنجره Rhino Options را مشاهده میکنیم که باز میشود
  4. در پنجره باز شده روی گزینه Use accelerated hardware modes تیک زده

Pictureframe راینو

یکی دیگر از راه های باز شدن پنجره Rhino Options وارد کردن دستور #Options در خط فرمان نرم افزار است.

بعد از انجام این عملیات ممکن است همچنان تصویر سفید باشد. راه حل دومی که میتوان در نظر گرفت بدین صورت است که شما باید به بروز رسانی راه انداز کارت گرافیک خود بپردازید. برای این کار میتوان از طریق زیر عمل نمود :

  1. آیکون Computer  از دسکتاپ یا منوی استارت کلیک راست میکنیم
  2. بعد از کلیک راست روی منوی Manage کلیک کرده
  3. پنجره Computer Management نمایش داده میشود
  4. سمت چپ پنجره Computer Management روی Device Manager کلیک کرده
  5. بعد از نمایش لیست سخت افزار ها گزینه Display Adapters نام شرکت شما را نمایش خواهد داد.
  6. بع از مشخص شدن نام شرکت سازنده آخرین نسخه گرافیک را میتوان از سایت شرکت دانلود و سپس نصب کرد.

سیاه دیده شدن

گاهی ممکن است بعد از وارد کردن تصویر توسط دستور Pictureframe در نرم افزار راینو بجای تصویر مد نظر تصویر بصورت سیاه دیده شود. این مشکل مربوط به حالت رنگی نرم افزار است. این اتفاق وقتی رخ میدهد که حالت رنگی تصویر CMYK باشد. برای تغییر این حالت رنگی CMYK به حالت RGB از نرم افزار های همانند فتوشاپ میتوان استفاده نمود.

مواج و آینه ای دیده شدن 

یکی دیگر از مشکلاتی که در هنگام ورود تصویر بوسیله دستور Pictureframe مشاهده میشود. مواج و آینه ای دیده شدن تصویر است. این حالت وقتی رخ میدهد که شما تصور را وارد کرده باشید و در ابتدا تصویر بدون هیچ ایرادی دیده میشود اما پس از گذشت زمان تصویر تغییر نما داد و همانند تصویری که در سطح منعکس شده باشد دیده میشود. این حالت به هیچ یک از مشلات بالا بر نمیگردد و از باگ های نرم افزار میباشد. با نصب و بروز رسانی نسخه های جدید نرم افزار راینو مشکل برطرف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا