روشهای مهم برای انتخاب بهترین نام دامنه

همه شرکت ها برای پیشرفت در کار خود و دیده شدن در سطح جهانی نیاز به دنیای وب و مشهور شدن در دنیای اینترنت هستند.بدین منظور تمامی کمپانی های بزرگ به یکباره حضور گسترده ای در دنیای مجازی پیدا کردند تا جاییکه امروزه بیشتر فعالیت خود را مرتبط با آن میدانند. شما هم شاید در مرحله ای باشید که به فکر ایجاد یک برند و مطرح کردن آن در اینترنت هستید. پس برای آغاز نیاز به وبسایت خواهید داشت.

نام دامنه 

برای آنکه برند کمپانی شما در در موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی مختلف همانند فیس بوک ، اینستاگرام ، لینکدین و … نتیجه خوبی بهمراه داشته باشد نیاز است تا نام دامنه ای مناسب داشته باشد. اما انتخاب نام مناسب به همین سادگی نخواهد بود. شاید شما هم بارها این کلمه را شنیده باشید که تمام نام های مناسب و خوب قبلا پر شده است. وقتی صحبت از نام مناسب میکنیم منظور نامهایی هستند که کوتاه و شیک باشند و بسیار گویا با پسوند دات کام باشند. اما هرگز ناراحت نشوید چون با کمی خلاقیت میتوانید بهترین نام ها را انتخاب کنید.

روشهای مهم برای انتخاب بهترین نام دامنه

همانطور که گفته شد برای اینکه بتوان در دنیای مجازی و اینترنت موفق بود باید وبسایت قوی ایجاد کرد که لازمه آن انتخاب نام دامنه مناسب خواهد بود. این اهمیت همانند انتخاب نام یک شرکت است. برای آنکه نام مناسب انتخاب شود باید بسیار هوشمندانه عمل کرد. نام مناسب هویت وب سایت شما را نشان خواهد داد. باید حتما توجه کرد نامی که انتخاب میکنید باید متناسب به کسب و کار باشد و به سادگی قابل ترویج باشد. برای آنکه بتوانید نام مناسبی پیدا کنید میتوان از روشهای مهم زیر استفاده کرد  :

انتخاب نام ساده 

نام انتخابی شما باید بگونه ای باشد که به سادگی قابل تایپ کردن باشد.این مشخصه بسیار موضوع مهم و حساسی است. البته باید توجه کرد که از حروف عامیانه استفاده نشود. بطور مثال از u بجای you نباید استفاده شود. استفاده از اصلاحات عامیانه پیدا کردن سایت برای مشتریان را بسیار سخت خواهد کرد.

domain name

استفاده از نام کوتاه 

باید دقت شود نام انتخابی شما طولانی و پیچیده نشود. نام دامنه های بلند به علت طولانی بودن و دشواری در حفظ آنها احتمال آنکه غلط املایی زیاد داشته باشد وجود خواهد داشت. به همین علت استفاده از نام های ساده و کوتاه باعث سادگی استفاده کاربر خواهد شد.

بکاربردن کلمه کلیدی در دامنه

شما با هدف خاصی وب سایت را ایجاد خواهید کرد . وبسایت شما میتواند محصول خاصی را توضیح دهد یا نام کمپانی خاص یا ارائه دهنده خدمات و سرویس خاصی باشد. پس یکی از گزینه های مناسب برای دامنه مناسب انتخاب کلمات کلیدی خواهد بود که کسب و کار شما را توصیف کند. این کلمات کلیدی زمانی مفید واقع خواهد شد که کاربر در هنگام جستجوی محصول یا خدمات مورد منظر خود در موتورهای جستجو و اینترنت وارد خواهد کرد. این کار علاوه بر بهتر کردن دامنه شما باعث بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو همانند گوگل و افزایش بازدید از سایت خواهد شد.

استفاده از نام منطقه خاص

اگر کمپانی یا برند شما یا کسب و کار مد نظر شما مربوط به منطقه خاص یا مکان خاصی باشد میتوان از نام آن منطقه استفاده کرد. بکار بردن نام آن مکان در اسم دامنه باعث خواهد شد کاربر سایت شما را بهتر و برای مدت بیشتری بخاطر بسپرد.

عدم استفاده از اعداد و خط تیره

یکی از مواردی که باعث خواهد شد تا کاربر به اشتباه بیفتد استفاده از اعداد و خط تیره در دامنه خواهد بود. بطور مثال وقتی از عدد 3 در دامنه استفاده میکنید کاربر نمیداند منظور شما از 3 بصورت عددی یا حروفی خواهد بود. همچنین استفاده از خط تیره ممکن است کاربر را به اشتباه بیندازد که در کجا استفاده میشود. توصیه ما به شما این است اگر لازم است از اعداد و خط تیره استفاده کنید از انواع مختلف نام دامنه که احتمال اشتباه وجود دارد استفاده کنید.

استفاده از نام جذاب و بیاد ماندنی

همانطور که میلیونها سایت در دنیای اینترنت وجود دارد همانطور هم میلیون دامنه ثبت شده است. بنابراین توجه داشته باشید نام دامنه ای جذاب و بیاد ماندنی داشته باشید. حنما از دیگران در مورد نام انتخاب خود بپرسید و در مورد جذابیت آن پرس و جو کنید.

دقت در عدم استفاده از نام های غیر قانونی

حتما در انتخاب نام خود دقت نمایید و هنگامی که نامی را انتخاب میکنید حتما مطمئن شوید علامت تجاری نباشد یا در انحصار شرکتی نباشد. بطور خلاصه حتما دقت نمایید تا حق کپی رعایت شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلات قانونی برای شما رخ دهد.

domain name

استفاده از پسوند های مناسب 

پسوند های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها کاربرد مخصوص بخود را خواهند داشت. با توجه به کارکرد هر کدام دقت داشته باشید تا بهترین پسوند را انتخاب نمایید. در ادامه بطور مختصر با هرکدام از این پسوندها آشنا خواهیم داشت.

com : محبوبترین پسوند و در عین حال رایجترین پسوندی است که در دنیای وب وجود دارد. اما پیدا کردن دامنه com که کوتاه و جذاب و مناسب با کسب و کار شما باشد بسیار سخت خواهد بود. زیرا این دسته از دامنه ها قبل تر استفاده شده اند.

ir : برای بعضی کشورهای خاص پسوند های خاصی در نظر گرفته میشود که در کشور ایران پسوند مورد نظر ir میباشد.

info : این پسوند مربوط به سایت هایی خواهد بود که مربوط به اطلاع رسانی باشند.

net : این پسوند مناسب برای شرکت های اینترنتی و اسیت های ایجاد شده زیر ساخت های اینترنتی است.

org : این نوع پسوند در سازمانهایی بصورت غیر تجاری و غیر انتفاعی استفاده میشود.

محافظت از نام دامنه 

یکی از کارهایی که به شما کمک خواهد کرد تا از اسم دامنه خود و وب سایت خود محافظت نمایید خرید انواع مختلف پسوند مخصوص نام دامنه خود و نسخه های اشتباه نام دامنه میباشد.اینکار باعث میشود تا رقبای شما با پسوند دیگر از نام دامنه شما استفاده نکنند و یا اگر به اشتباه نام سایت درج شود به سایت شما هدایت شود.

تسریع در انتخاب نام دامنه 

دامنه های انتخابی به سرعت فروخته میشوند. دلیل این امر ارزان قیمت بودن آنها است. باید توجه داشته باشید به سرعت نام دامنه مد نظر خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا