راهنمای ایجاد مرحله به مرحله تصویر متحرک در نرم افزار فتوشاپ ( قسمت دوم )

تصویر متحرک فتوشاپ

فتوشاپ یکی از قدیمی ترین و پرکاربرد ترین نرم افزار های سیستم کامپیوتری است که علاقه مندان بسیار زیادی دارد. علاقه مندان به زمینه های گرافیکی ، عکاسان و طراحان وبسایت ، انیمیشن سازان و … از طرفداران این نرم افزار قدرتمند بشمار می آیند تا با استفاده از ابزارهای ان کار خود را با سرعت بیشتری انجام دهند. قتوشاپ نرم افزار قدرتمندی است که یادگیری تمام مطالب آن وقت زیادی خواهد برد اما توجه به نکات کاربردی و کلیدی آن در حل مشکلات شما کمک بسزایی خواهد داشت. یکی از ابزار های مهم فتوشاپ که امروزه کارایی بسیاز زیادی دارد ساخت تصاویر متحرک یا به اصطلاح گیف میباشد.

تصویر متحرک در نرم افزار فتوشاپ

همانطور که تصاویر ثابت میتواند هزاران حرف برای گفتن داشته باشد استفاده از تصاویر متحرک میتواند تاثیر به مراتب بیشتری داشته باشد. تصاویر متحرک یا همان گیف ها میتوانند به خوبی ابراز کننده احساسات ، غصه ها ، خنده ها و … باشد. استفاده از این تصاویر امروزه در شبکه های اجتماعی همانند تلگرام ، اینستاگرام ، فیسبوک و.. زیاد شده است. از گیف ها میتوان برای گفتن حرف هایی که شاید نتوان بر قلم آورد استفاده کرد. برای انکه خودتان بتوانید گیف مورد نظر را بسازید فتوشاپ قابلیت های خوبی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. در ادامه مطلب قبلی سعی بر این داریم تا طریقه ساخت تصویر متحرک از طریق فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.

Photoshop GIF

راهنمای ایجاد تصویر متحرک از طریق فتوشاپ

در ادامه مطلب قبلی (راهنمای ایجاد مرحله به مرحله تصویر متحرک در نرم افزار فتوشاپ ( قسمت اول )) که در ان نحوه ساخت تصویر متحرک از طریق ویدیو آموزش داده شد در این مطلب قصد داریم ساخت تصویر متحرک از طریق عکس را به شما آموزش دهیم.

Photoshop GIF

ایجاد تصویر متحرک از طریق عکس

اگر برای ایجاد گیف خود ویدیو در دسترس ندارید نگران نباشید میتوانید از تصاویر ثابت استفاده کنید.

  • در ابتدا باید عکس های مدنظر گیف خود را آماده کنید
  • سس بر روی گزینه فایل کلک کرده
  •  از قسمت فایل بر روی گزینه Scripts کلیک میکنیم.
  • سپس از این قسمت وارد پنجره Load Files into Stack میشویم.
  •  روی Browse باید کلیک کنیم تا تمامی عکس هایی که مد نظر است انتخاب شوند.
  • اگر از قبل عکسی انتخاب نشده میتوانید در این قیمت عکس دلخواه خود را انتخاب نمایید.

متحرک کردن تصویر

اگر بصورت دستی یک تصویر متحرک ایجاد نماییم همه لایه ها در عکس شما بصورت قابل مشاهده در فریم تنظیم میشود. لایه های تنظیم شده روی هیدن در فریم قرار نخواهند گرفت. برای این منظور میتوان از طریق زیر عمل کرد :

Photoshop GIF

  • ابتدا به قسمت ویندوز رفته
  • سپس وارد قسمت تم لاین میشویم.
  • در مرکز پنل بر روی .Create Frame Animation کلیک میکنیم

با این کار اولین فریم تصویر شما ایجاد خواهد شد. در کادری که برای لایه ها وجود دارد هر لایه ای که مد نظر شما نیست میتوانید آن را با برداشتن آیکون چشم مخفی نمایید.

  • برای انکه تصویر متحرک در فتوشاپ را ایجاد نمایید باید Frame Delay که میزان فریم است را تنظیم کنید.
  • در ابتدا روی اولین فریم کلیک میکنیم و سپس روی آخرین فریم مد نظر shift-click میکنیم. میتوانیم زمان را بوسیله
  • میتوان زمان انتخاب را با کلیک بر روی فلش کشویی زیر یک فریم تعیین نمود.

Photoshop GIF

نکته حائز اهمیت این است که No delay یعنی تصویر با سرعت بسیار بالا در حال پخش است. این در حالیست که تعداد مشخص ثانیه زمانی را نشان میدهد که برای پخش فریم صرف خواهد شد.

در نهایت باید تمظیمات قسمت Looping را تنظیم نمود. در این قسمت از تنظیمات میتوان تعداد تکرار پخش گیف را مشخص نمود. معمولا این تعداد بر روی Forever تنظیم خواهد شد. در نهایت برای مشاهده گیف باید بر روی دکمه Play کلیک نمود.

ذخیره نمودن فایل فتوشاپ

در پایان کار زمانی که به اتمام پروژه خود رسیدید ابتدا باید فایل خود را در فرمت PSD ذخیره نمایید. با این کار میتوان تمامی لایه ها ، انیمیشن ها و اطلاعات بوجود آمده را ذخیره نمود تا بتوان آن را در شرایط مقدور ویرایش نمود. در نهایت میتوان فایل را به عنوان گیف (‌ GIF ) خارج نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا