چند نکته کلیدی برای تسلط بیشتر در نرم افزار راینو

اگر به دنبال یک نرم افزار طراحی و مدلسازی قوی هستید پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا آخر دنبال کنید. راینور برنامه فوق العاده قوی در زمینه طراحی صنعتی یا به عبارتی طراحی سه بعدی است. راینو با استفاده از قابلیت های خود یک مرحله بالاتر از نرم افزار های مشابه میباشد. از این نرم افزار برای طراحی حجم های پیچیده و صفحات میتوانید استفاده نمایید.

نرم افزار راینو

شرکت مک نیل این نرم افزار مدل ساز صنعتی را به بازار عرضه نمود. این نرم افزار سه بعدی بر پایه خطوط نبرز تولید هندسه میکند. این تعریف هندسه با خطوط ریاضی باعث شده تا راینو نرم افزار بسیار قدرتمند و پیشتاز سایر نرم افزارها در تبدیل هندسه به نمونه های واقعی شود. این نرم افزار دارای ابزار مدلسازی بسیار دقیقی است. شما با استفاده از این ابزار میتوانید طرح های خود را آماده رندر ، انیمیشن ، تحلیل و پردازش ، ساخت و … کنید.

راینور دارای محیط پیچیده ای نیست.محیط این برنامه طوری ایجاد شده است که به راحتی بتوان با فرمان و ابزارها ارتباط برقرار کرد. همچنین دقت بالای این نرم افزار از مزایای آن بشمار می آید. همچنین قابلیت پذیرش فایل های نرم افزار های مشابه را دارا میباشد. در ادامه قصد داریم با چند نکته کلیدی که تسلط و سرعت شما را در نرم افزار راینو بالا میبرد آشنا سازیم.

نکات کلیدی برای تسلط بیشتر در نرم افزار راینو

محدود کردن کلید تب بردار

اگر موس را بر روی تابع خط قرار دهید و قبل از اینکه کلیک دوم را فشار دهید کلید tab را نگه دارید در جهتی که موس به آن سمت اشاره کند کلید تب بردار محدود خواهد شد. کلید تب در هر جایی و با هر دستوری عملیات محدود کردن و قفل کردن را انجام میدهد. این در حالیست ک ه کلید shift اینکار را در سه جهت x و y و z انجام میدهد.

( FILLET ، CHAMFER ) فیلت یا چمفر

فیلت یا چمفر خطوط مخصوص برش را اندازگیری خواهد کرد و گوشه ها را بهم وصل میکند. یا میتوان به عبارت دیگر بیان کرد که فیلت خط ها با شعاع صفر را بدون آنکه نیاز به انتخاب منحنی داشته باشد برش میزند. در نهایت این دستور تمامی تنظیمات را ذهیره میکند تا این امکان برای شما فراهم شود که چمفر را جایگزین آن کنید.

جابجایی سریع بین دو نما

برای این منظور نرم افزار راینو این قابلیت را برای کاربران خود فراهم میکند تا بوسیله کلید home نما را بازسازی و با استفاده از کلید end نما را لغو کنند.

نوار Task Rhino

چندین فایل را بدون در نظر گرفتن نوع آنها در نوار ابزار Task Rhino کشیده و رها نمایید. سپس میتوان از باز کردن ، پیوست یا باز کردن استفاده نمود.

Rhino software

استفاده از طرح های مختلف 

میتوان نام مستعار ، ظاهر برنامه ، کادر بندی ، رنگ محیط ، نوار ابزارها ، تنظیمات مخصوص موس ، تنظیمات مخصوص رندر ، میانبر و .. را با استفاده از طرح ها ذخیره کرد. این قابلیت برای اجرای طرح های مختلف برای انواع مختلف گردش کار قابل انجام است. برای این منظور میتوان از طریق زیر عمل کرد :

در ابتدا یک میانبر در مسیر C:\Program Files\Rhino 4.exe ایجاد شود. سپس طرح دلخواه با طرح شما برابر خواهد شد. Scheme = YOURSCHEME . در نهایت راه اندازی راینو و گزینه ای مد نظر در فضای کاری که ترجیح داده اید بدین صورت ذخیره خواهد شد.

استفاده از فیلتر 

برای آنکه بتوان از فیلتر نرم افزار استفاده نمود بطور معمول باید از دستور خط استفاده نمود. اما اگر میخواهید بدون وارد شدن به دستور خط اینکار را انجام دهید میتوان آن را در خط دستور تایپ نمود. با اینکار میتوان برش سطوح را بدون نیاز DUPEDGE انجام داد.

کپی پیست انواع مختلف حجم های پیچیده

یک از قابلیت هایی که نرم افزار راینور در اختیار کاربران قرار میدهد استفاده از block برای کپی پیست بدون آنکه نیازی به انتخاب چند مرتبه ای هندسی پیدا کنید. با اینکار Block هندسه مسئله مورد نظر شما رتغییر داده و آنرا بصورت یک تعریف جداگانه ذخیره سازی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هشت =

دکمه بازگشت به بالا