معرفی تکنیک های سئو کلاه سفید

آشنایی با تکنیک های سئو کلاه سفید | White Hat SEO

سئو کلاه سفید به روش ها و تکنیک های سئو سایت و بهینه سازی آن براساس اصول و قوانین موتور جستجوی گوگل گفته می شود ، در این مطلب از مدرسه نرم افزار به بررسی و معرفی تکنیک های سئو کلاه سفید می پردازیم ، با ما همراه باشید.

در حقیقت به مجموعه ای از تکنیک ها و عملکردهای متخصصین سئو و همچنین مدیران وب سایت ها که برای بهبود نتایج موتورجستجوی گوگل صورت می گیرد ، White Hat SEO می گویند که همه آن ها با هدف حفظ یکپارچگی سایت و شرایط و قوانین موتورهای جستجو انجام می شوند ، خوب است بدانید محدوده این تاکتیک ها و روش ها توسط گوگل تعریف می گردد.

چرا تکنیک های سئوکلاه سفید اهمیت زیادی دارند ؟

در ابتدا خوب است بدانید اصول تاکتیک های سئو کلاه سفید به سه بخش کلی تقسیم می شوند :

  • ارائه محتوای با کیفیت
  • استفاده از متا تگ های موثر در سایت و انتخاب کلمات کلیدی قوی و به عبارتی سئو داخلی
  • بهینه سازی ساختاری سایت که شامل مجموعه بزرگی از تکنیک های فنی سئو سایت می شود

امروزه بیشتر افراد کرده زمین برای جستجوهای خود به موتور جستجوی گوگل مراجعه می کنند و به همین دلیل گوگل به یکی از مهم ترین منابع کشف مشتریان جدید برای یک کسب و کار در دنیای وب شده است ، پایداری و ماندگاری سایت در برابر آپدیت الگوریتم های گوگل اهمیت تکنیک های کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه را بیشتر می کند ، شاید می دانید که با روش های سئو کلاه سیاه و یا سئو کلاه خاکستری ممکن است سایت جریمه های سنگینی را متحمل و در نتیجه از نتایج گوگل حذف شود و این خبر ناگواری خواهد بود.

توجه داشته باشد بازگشت از جریمه گوگل روند بسیار سخت و طولانی و در برخی موارد غیرممکن خواهد بود و در این که بعد از پنالتی شدن به نتایج گوگل بازگردید هیچ تضمینی وجود ندارد ، از این رو بیشتر سئوکاران تمرکز خود را بر تکنیک های سئو کلاه سفید می گذارند تا توسط گوگل جریمه نشوند ، در ادامه به معرفی برخی از تکینیک های سئو کلاه سفید می پردازیم.

تکنیک های سئو کلاه سفید برای بهبود رتبه سایت

 

سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

یکی از روش های سئو کلاه سفید بهینه کردن سایت برای موبایل است و برای این منظور می توانید به راحتی با یک طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا اقدام نمایید ، وب سایت هایی که به اصطلاح موبایل فرندلی نیستند و برای موبایل سئو نشده اند ، به سختی به رتبه های خوب در گوگل دست می یابند و حتی ممکن است رتبه فعلی خود را نیز از دست بدهند ، همان طور که می دانید امروزه 70 درصد از بازدیدکنندگان از طریق موبایل جستجوهای خود را صورت می دهند و به همین دلیل بهتر است که کاربران و مشتریان را در نظر بگیرید تا گوگل هم شما را ببیند.

نکته

تکنولوژی AMP که توسط گوگل ارائه شده برای وب سایت های کاملا خبری مناسب است و استفاده از آن را به شما که وب سایتتان خبری نیست پیشنهاد نمی کنیم.

کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید

گوگل برای نمایش کسب و کار وب سایت ها از نتایج محلی یا الگوریتم کبوتر استفاده می کند و در ایران هم به همین شکل می باشد ، برای مثال اگر عبارت ” فست فود در شیراز” را جستجو کنید ، گوگل تنها فست فودهای شهر شیراز را نمایش می دهد ، در صورتی که جی پی اس گوشی را روشن کنید و در شهر شیراز باشید و ” فست فود” را سرچ کنید همان نتایج دوباره ظاهر می شوند و جالب است بدانید که این نتایج در شهرهای دیگر متفاوت هستند ، در مورد تهران نتایج براساس مناطق شهری در برخی موارد و موضوعات متفاوت می باشد.

توجه داشته باشید در صورتی که از سرویس کسب و کار من در گوگل (Google My Business) استفاده نمایید ، می تواند روی سئو کلاه سفید سایت شما تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد ، چرا که ثبت کسب و کار در نقشه گوگل اطمینان مشتری یا کاربر را حاصل می کند ، لازم به ذکر است ثبت رسمی کسب و کار در نقشه گوگل در ایران به دلیل وجود تحریم ها برای این سرویس ممکن نیست ولی راه هایی برای این کار وجود دارد.

تمرکز ویژه بر تجربه کاربری داشته باشید

تجربه کاربری یاUser Experience چیزی است که همواره گوگل به مدیران سایت پیشنهاد می کند که تمرکز اصلی خود را بر روی آن بگذارند ، جالب است بدانید که این مورد از نوشتن کد تمیز یا بهینه سازی سایت بسیار مهم تر است و در سئو کلاه سفید در افزایش اعتبار سایت نزد گوگل تاثیر مستقیم دارد.

در مجله آکسفورد نتایج مطالعاتی منتشر شده که می گوید “هدف طراحی تجربه کاربری UX در کسب و کار ، بهبود رضایت مشتری و افزایش وفاداری ، سهولت در استفاده از ابزار و افزایش لذت در استفاده از محصول است” و خوب است بدانید که منظور از محصول ، همان وب سایت شما می باشد ، تعیین اهداف کاربر ، هدف اول است ، پس از آن باید یک روش برای ناوبری ایجاد کنید که باعث ایجاد احساس مثبت و در نهایت منجر به تجربه خوب کلی برای کاربر شود.

نکته

در یادگیری و طراحی تجربه کاربری باید مجموعه ای از عوامل تاثیر گذار را مورد توجه قرار دهید ، منطقی نیست که تنها طبق ترندهای جدید ، به خلق تجربه های کاربری بپردازیم و خوب است بدانید طراحان حرفه ای براساس آزمایش های A/B و همچنین بررسی رفتارشناسی کاربران ، یک سایت را چندین بار باز طراحی می کنند تا بدینوسیله رضایت کاربر همیشه فراهم شود و باید بدانید تا حیات کسب و کار این آزمایش ها باید ادامه پیدا کند.

بر روی کلمات کلیدی تحقیق کنید

تحقیق بروی کلمات کلیدی تاثیرگذار یکی از تکنیک های بسیار مهم است ، جالب است بدانید کاربران در این مورد می توانند از گوگل و سرویس کیوردز پلنر در گوگل ادوردز کمک بگیرند ، همچنین شرکت های بزرگ MOZ و Ahrefs که بزرگ ترین ارائه دهندگان ابزار سئو در دنیا می باشند همواره در حال بهبود پیشنهاد کلمات کلیدی هستند ، ولی باز هم با این حال الگوریتم رنک برین گوگل که از هوش مصنوعی استفاده می کند به ظرافت های لغات در هر زبان می پردازد.

برای مثال اگر از اصطلاحات و اشتباهات متداول ، کلمات مترادف ، متضاد و حتی کنایه ها را به کار بگیرید تا حدودی می تواند شناسایی کند و این الگوریتم در زبان فارسی هم به درستی عمل می کند ، قابل توجه شما عزیزان باید بگوییم که نسل جدیدی از ابزارهای جستجوی کلیدی در حال بررسی هستند و به زودی به روی کار می آیند که عبارت و حتی ترکیب های پیشنهادی چند کلمه و جمله را پیشنهاد می دهند ، بهترین کار این است که به گسترش دایره لغات خود ادامه دهید تا بتوانید مقالات و محتوایی با کلمات غنی تولید نمایید.

رویکرد بازاریابی محتوایی با مقالات با کیفیت

در صورتی که مقالات با کیفیت تولید کنید و استراتژی بازاریابی محتوایی صحیحی را در پیش بگیرید به رشد بسیار بالایی از بازدید دست خواهید یافت ، همان طور که می دانید و بارها تاکید کرده ایم ، محتوای سایت یکی از دو فاکتور بسیار مهم برای رتبه بندی گوگل به شمار می رود و با سرمایه گذاری در بازاریابی محتوایی و همچنین داشتن استراتژی درست در آن دیگر به تبلیغات نیازی نخواهید داشت و این روش موثرتر و ماندگارتر خواهد بود.

محتوای با کیفیت به مقاله ، نوشته یا محتوایی خاص و منحصر به فرد و مبتکرانه و خلاقانه می گویند از چند فاکتور ساده تشکیل می شود ، باید توجه داشته باشید محتوا باید برای کاربر یا بازدید کننده لذت بخش و مفید باشد و همین موضوع باعث بهبود رتبه سایتتان خواهد شد ، البته سرچ صوتی گوگل که هر روز کاربران بیشتری را در دنیا به خود جذب می کند ، تولید محتوا به صورت روزمره را به یکی از چالش های جدید در بحث سئو تبدیل کرده است.

از استانداردهای ساختاری گوگل استفاده کنید

جالب است بدانید بالغ بر یک سوم نتایج برتر جستجو در گوگل با استفاده از استاندارد Schema Markup یا Rich Snippet یا همان ساختار استاندارد گوگل بوده است ، ولی کم تر از یک درصد از سایت های موجود در فضای اینترنت از استاندارد Schema Markup استفاده می کنند که با آپدیت شدن سیستم های محتوا مانند وردپرس ، جوملا ، مجنتو و پرستا این موضوع تا حد زیادی حل شده است.

خوب است بدانید استاندارد Schema Markup که براساس سایت Schema.org می باشد ، گروهی از کدهای html می باشد که در ساختار کدنویسی سایت پنهان می شوند و برای معرفی یک صفحه وب سایت به صورت استاندارد به کار گرفته می شوند ، درک سریع و راحت تر یک صفحه برای موتورهای جستجو یکی از مزایای آن است که بدینوسیله صفحه یک سایت را در نتایج جستجو بهتر می تواند رتبه بندی کند.

لینک سازی طبیعی یکی از بهترین تکنیک های سئو کلاه سفید

لینک سازی یکی از سیگنال هایی است روز به روز از ارزش آن کم می شود ولی با این حال هنوز جزء سه فاکتور تاثیرگذار در سئو سایت می باشد و از تکنیک های سئو کلاه سفید به شمار می رود ، با تولید محتوای با کیفیت کاربران به مقاله شما ارجاع داده می شوند و در صورتی که یک کاربر از محتوای سایت شما خوشش بیاید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد ، اعتبار سایت شما و در نتیجه بهبود رتبه سایتتان در نتایج گوگل بسیار بالا می رود.

سخن آخر

اگر چند ماه از این تکنیک های سئو کلاه سفید که برای شما عزیزان برشمردیم ، بهره بگیرید و آن ها را به کار ببرید ، به شما اطمینان می دهم که بازدید سایتتان بیشتر از 2 تا 10 برابر بازدید فعلی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا