در چه مواردی نیازی به سئو حرفه ای نیست ؟

دلایلی برای این که بدانید نیازی به متخصص سئو حرفه ای ندارید

در گذشته متخصصین سئو در مورد ضرورت سئو برای سایت بسیار تاکید می کردند ، امروزه هم برخی از آن ها همچنان به سئو کردن سایت ها اصرار و تاکید دارند و به اعتقاد آن ها سئوی سایت بسیار مهم است و یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روش ها برای بازاریابی آنلاین به شمار می رود ولی جالب است بدانید که همه سایت ها نیاز به سئو ندارند ، در این مطلب به دلایلی برای نادیده گرفتن سئو حرفه ای و این که نیازی به متخصص سئو ندارید ، می پردازیم.

خوب است بدانید که سئو تاثیرگذاری بالایی دارد و در مقایسه با اثرات خوب آن در سایت بسیار ارزان است ولی این مستلزم دانش و تخصص کافی در مجموعه شما است در غیر اینصورت هزینه های سئو به خصوص در شروع پروژه و زمانی که هنوز تاثیر آن بر کسب و کار شما مشخص نیست بسیار بالا خواهد بود.

 

بهترین راه حل همیشه سئو حرفه ای نیست

خوب است این را بدانید که متخصص سئویی که به درستی کار انجام دهد هم کمیابا هم گران است و برای این که بتوانید جایگاه مناسب در عبارت های پر رقابت و ارزشمند کسب کنید به یک متخصص سئو نیاز دارید ، به همین دلیل می تون گفت که بهترین راه حل همیشه سئو نیست و برای رشد کسب و کار و افزایش فروش می توان سئو را نادیده گرفت ، لازم به ذکر است منابع مورد نیاز برای پیاده سازی یک برنامه جامع سئو در بسیاری موارد از نظر اقتصادی در برابر بازگشت سرمایه ای که این کار به همراه دارد ، مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل برای این قبیل پروژه ها سئو ، عملا هیچ ضرورتی ندارد ، البته سئوی حرفه ای مد نظر این مطلب است.

 

در چه صورتی سئو حرفه ای ضروری نیست ؟

 

محصول یا خدمتی که هیچ کاربری آن را جستجو نمی کند

این را بدانید اگر به محصولی نیازی نباشد ، صرفا با تولید آن محصول خوب نمی توان به موفقیت دست یافت و در نهایت شکست می خورد ، برای مثال یک کوله پشتی بسیار جالب که هم کوله پشتی بود و هم صندلی به نظر محصول بسیار ایده آلی برای فروش و سود خوب می آید و محصول بسیار کاربردی خواهد بود و هیچ کس به دنبال کوله پشتی که صندلی می شود ، نیست و جالب است بدانید که بیشتر مردم نمی دانند که چنین چیزی اصلا وجود خارجی دارد.

با تحقیق در کلمات کلیدی در مورد این محصول متوجه شدند که سئوی سنتی برای آن موفق نخواهد بود چرا که تقاضایی برای این محصول وجود نداشت و به جای سئوی سایت کمپینی برای افزایش آگاهی راه اندازی شد ، علاوه بر آن با استفاده از تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا امروزه همین محصول در بیشتر فروشگاه های بزرگ لوازم ورزشی به فروش می رسد و حالا که برای این محصول تقاضا ایجاد شده کار سئو را می توان برای آن انجام داد.

محصولی که باید سریع فروخته شود

سئو بعد از ایمیل مارکتینگ اصولی و درست ، بیشترین میزان بازگشت سرمایه را به همراه دارد ولی مهم ترین مشکلی که سئو دارد ، زمان بر بودن آن است یعنی برای اثربخشی سئو باید زمان زیادی را صرف کرد و اگر متخصص سئو باشید این را می دانید که یک پروژه موفق برای رسیدن به سودآوری تجاری از طریق سئو ، لااقل به 6 ماه زمان نیاز دارد و به همین دلیل بعضی از شرکت ها با توجه به سیاست های بازریابی که دارند نمی توانند چنین زمانی را به سئو اختصاص دهند ، توجه داشته باشید در صورتی که محصولی دارید که باید سریع آن را بفروشید بهتر است به جای صرف هزینه برای سئو یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید.

 

 

سایت هایی با ماهیت سازمانی یا خاص

استراتژی سئو برای سایت های سازمانی مناسب نیست و مهارت های خاصی را می طلبد ، کسی که کار سئو را برای این سایت ها می کند باید یک حرفه ای تمام عیار باشد و علاوه بر آن از مهارت های گفتاری و متقاعدکنندگی بسیار خوب هم برخوردار باشد تا بدینوسیله کوچک ترین تغییرات را بتواند عملی کند ، جالب است بدانید که در اینگونه سازمان ها معمولا افرادی که اطلاعات درستی از سئو و استراتژی های آن ندارند ، تصمیم گیرندگان اصلی هستند ، به طور کلی سئو کردن چنین سایت هایی کار بسیار دشواری است چرا که برای مثال برای عوض کردن یک متا تگ ساده باید امضای چند نفر را دریافت کرد !

 

 

سایت هایی که همواره در حال تغییر هستند

سایت هایی که همواره در حال تغییر هستند را سئو نکنید چرا که جز دردسر چیزی عایدتان نخواهد شد ، مثلا برای ترویج رویدادی که برای اولین بار قرار است اتفاق بیفتد نمی توانید از سئوی سنتی کمک بگیرید و بلیط های آن را به فروش برسانید چرا که تا زمانی که این رویداد در گوگل ایندکس شود و جایگاه واقعی خود را به دست بیاورد ، رویداد به اتمام رسیده است!

همچنین برای سایت هایی که فهرست کالاهای آن ها در حال تغییر است هم بهتر است که از سئو استفاده نشود ، همان طور که گفته شد محصولاتی که باید سریعا فروخته شوند نیازی به سئو ندارند و تنها زمان و هزینه به هدر می رود ، پس سئو برای سایت هایی که به دنبال بازاریابی برای رویدادهایی هستند که تنها یک بار رخ می دهند ، راهکار مناسبی نخواهد بود ، در عوض می توانید از شبکه های اجتماعی ، اینفلوئنسرها ، قراردادهای تجاری و تبلیغات پولی برای این منظور بهره بگیرید و فروش محصولات و خدمات را تسریع بخشید.

زمانی که محدودیت پول و منابع دارید

در صورتی که می خواهید شرکت کوچکی راه اندازی کنید و تنها 50 میلیون تومان برای بازاریابی در اختیار دارید ، بهتر است که از فکر سئوی حرفه ای بیرون بیایید و در ابتدا پنج رکن اصلی سئو را روی سایت خود پیاده سازی کنید و سپس سراغ سئو بروید ، غیر از این تنها زمان و هزینه خود را به هدر خواهید داد.

بهتر است از خوب بودن برنامه نویسی وب سایت خود مطمئن باشید تا بتوانید به کمک شبکه های اجتماعی محصولات خود را ارائه و ترویج دهید و بودجه ای را برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی کنار گذارید ، با این روش در آینده راهی برای سرمایه گذاری در سئو خواهید داشت ، خوب است بدانید که سئو نوعی سرمایه گذاری است که به دست آوردن آن به این راحتی نیست و در صورتی که خودتان هم بخواهید سئو را انجام دهید ، ساعت ها زمان و هزینه باید صرف کنید ، در صورتی که این زمان را می توانید در جهت بهبود کسب و کار خود صرف نمایید.

 

ارکان اصلی سئو

در این که سئو برای بیشتر سایت ها مفید است ، شکی نیست و همه شرکت ها تقریبا می توانند بوسیله سئو به افزایش سودآوری خود بپردازند ولی چیزی که مهم است دانش و تخصص لازم در این زمینه است که باید کسب کنید ، در زیر ارکان اصلی تشکیل دهنده سئو را برای شما عزیزان بر می شمریم.

 

کدنویسی با استانداردهای سئو (Technical SEO)

خوب است بدانید که درک ربات های گوگل از محتوای صفحه به واسطه کدهای HTML که در آن قرار گرفته ، صورت می گیرد ، توجه داشته باشید برخی از این کدها اطلاعاتی را به طور مستقیم در مورد محتوای صفحه در اختیار ربات های خزنده می گذارند که head نام دارند و برخی برای کاربر به نمایش گذاشته می شوند و در تعیین موضوع صفحه توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرند که body نام دارند.

رعایت این استانداردهای در زمان طراحی سایت تضمین کننده درک صحیح گوگل از محتوای صفحه و ارتباط داخلی صفحات سایت هستند ، دقت داشته باشید تمامی استانداردهای سئو از جمله تگ های HTML ، بهینه سازی سرعت سایت ، نشانه گذاری استاندارد و همچنین استفاده از AMP باید در طراحی سایت رعایت شوند.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

توجه داشته باشید محتوایی که در سایت منتشر می کنید برای کاربران و موتورهای جستجو باید بهینه شده باشد چرا که شروع مسیر بازاریابی محتوا از انتخاب کلمات کلیدی ارزشمند می باشد ولی تنها شناخت کلمات تضمین کننده کسب جایگاه در نتایج گوگل نیست ، برای این که نتایج بهتری کسب کنید باید آنالیز رقبا ، تدوین استراتژی محتوایی ، تعیین ساختار سایت ، شناخت الگوریتم های گوگل و همچنین نگارش صحیح محتوا که مطابق با استانداردهای مفهوم گرایی است را در نظر بگیرید.

آنالیز مداوم (SEO Tools)

زمانی می توانید میزان موفقیت خود را بسنجید و در مسیر بهبود پیش روید که از عملکرد خود اطلاع داشته باشید ، برای این منظور یک برنامه مشخص برای آنالیز مداوم عملکرد را باید ترتیب دهید تا در مسیر درست بهینه سازی سایت و سئو بتوانید قدم گذارید ، برای این منظور باید از ابزارهای مناسب بهره بگیرید که بهترین مرجع برای این کار ابزارهایی هستند که توسط گوگل معرفی شده اند.

برای مثال Google Search Console ابزاری است که به شما کمک می کند تمامی نقاط ضعف و قوت وب سایت خود را بشناسید و همچنین از سلامت و امنیت آن اطمینان حاصل کنید ، برای آنالیز دقیق جایگاه سایت شما در کلمات کلیدی و میزان بازدید کسب شده از هرکدام می توانید از گوگل وبمستر تولز استفاده کنید ، همچنین از طریق ابزار قدرتمند Google Analytics می توانید به تحلیل آمار بازدید سایت و رفتار کاربران در آن بپردازید.

به کارگیری تکنیک های بهبود جایگاه (Advanced Seo Techniques)

دقت داشته باشید تهیه و انتشار محتوای خوب و ارزشمند نمی تواند به تنهایی جایگاه عالی در نتایج گوگل را برای سایت کسب کند بلکه باید براساس آنالیزهای انجام شده در ابزارهای سئو باید نقاط ضعف و قوت سایت را به خوبی شناسایی کنید و حتما می دانید که یکی از این فاکتورهای مهم ، نرخ کلیک کاربران یا CTR در نتایج جستجو می باشد ، خوب است بدانید که افزایش نرخ کلیک کاربران و همچنین فعالیت بیشتر آن ها در صفحات وب سایت شما ، بهبود جایگاه شما در نتایج جستجو را تضمین خواهد کرد.

لینک سازی هدفمند (Link Building)

یکی از مهم ترین ابزار گوگل جهت شناسایی صفحات ارزشمند یا ایندکس صفحات جدید در دنیای وب بهره گیری از لینک بین آن ها است ، یک شبکه قدرتمند لینک سازی داخلی و خارجی نقش بسزایی را می تواند در کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجو بازی کند و همین موضوع باعث شده تا گوگل حساسیت زیادی بر طبیعی بودن لینک سازی و نحوه ارتباط صفحات داشته باشد و در صورتی که به خوبی اصول و قواعد آن را ندانید تاثیر معکوس بر جایگاه شما را ممکن است داشته باشد.

 

نتیجه گیری

در صورتی که منابع مالی کافی جهت استفاده از یک متخصص سئوی کاربلد را ندارید یک روش این است که به یادگیری سئو و استراتژی های کاربردی آن بپردازید تا بدینوسیله با مدیریت پروژه در مجموعه خود هزینه ها را پایین بیاورید و روش دیگر این که زمان و هزینه ای را که می خواهید صرف سئوی حرفه ای کنید برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند صرف کنید و بعد از این که جا افتادید به یک متخصص سئو مراجعه نمایید و از او مشورت بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا