زبان نشانه گذاری Schema چیست ؟ چه تاثیری در سئو دارد ؟

بدون شک یکی از موضوعات مهم و حیاتی که تاثیر بسیار زیادی در وبسایت شما خواهد گذاشت و عملکرد آن بطور مستقیم نقش مهمی در رتبه سایت شما در موتور های جستجو میگذارد چیزی نیست جز نقش سئو وبسایت شما که بسیار تاثیر گذار خواهد بود. افرادی که تاثیر سئو در وبسایت را میدانند با اصطلاح schema آشنا شده اند. در این مطلب قصد داریم با زبان نشانه گذاری اسکیما آشنا شویم و به بیان کاربرد آن در سئو بپردازیم. اگر با مبحث برنامه نویسی آشنا باشید در جریان هستید که ابتدا طراحان و برنامه نویسان رو به کدنویسی از طریق Valid آوردند اما امروزه توسعه دهندگان از زبان HTML5 استفاده میکنند.

زبان نشانه گذاری Schema

یک مجموعه اطلاعات کوچک که با بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در وبسایت قرار خواهند گرفت. این شیوه از نشانه گذاری باعث ساده سازی عمل تجزیه و تحلیل اطلاعات وبسایت برای موتور های جستجو خواهد شد. این کار باعث خواهد شد تا نتیجه مثبتی در بهبود رتبه سایت شما داشته باشد. اسکیما در سال ۲۰۱۱ در ابتدا فعالیت خود را به عنوان یک همکار تجاری در موتور های جستجو همانند گوگل، یاهو و بینگ آغاز کرد. در این سالها اسکیما نقش استاندارد سازی زبان نشانه گذاریو یکپارچه سازی آن را بر عهده داشت. Schema یکی از قوی ترین ابزار های بهینه سازی محتوای سایت بشمار می آید. اگر شما بتیوانید اطلاعات مورد نظر خود را بطور کامل در اختیار موتور های جستجو قرار بدهید این امکان بوجود خواهد آمد تا محتوای شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

تاثیر زبان نشانه گذاری Schema در سئو وبسایت

Schema همانند کد های نشانه گذاری دیگر در محتوای سایت قرار میگیرد. به منظور جلوگیری از گردش موتور های جستجو در اطلاعات اضافی صفحه عناصر schema و صفت هایی که به آن مرتبط است بصورت مستقیم در کد HTML قرار خواهد گرفت. وقتی که ریز داده های schema در کد html وجود دارد موتور های جستجو به راحتی میتوانند به تفسیر محتوای مطالب شما بپردازند که این موضوع باعث بالابردن قابلیت دیده شدن سایت شما و مشخص نمودن کلمه کلیدی اصلی گوگل خواهد شد. بکارگیری Schema در وبسایت روشی است برای کمک کردن به موتور های جستجو تا سایت شما در موتور های جستجو به نمایش گذاشته شود.

Schema language

 

نحوه افزایش رتبه در موتور های جستجو با بکارگیری Schema

با استفاده از این روش نحوه نمایش نتایج که به سایت شما مربوط است با سایر رقبا متفاوت خواهد بود. این تغییر در نحوه نمایش باعث خواهد تا شانس بازدید از سایت شما بیشتر شود. بدین صورت است که شما گر جایگاه سوم را در نتایج گوگل کسب کرده باشید دارای تعداد ورودی بیشتری نسبت به جایگاه رتبه دوم گوگل خواهید داشت. اگر شما دارای سایت کوچکی هستید یا در ابتدای شروع بکار هستید میتوانید نشانه گذاری Schema را بدون هیچ زحمتی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا