جستجو برای:
  • خانه
  • نرم افزار
    • سه بعدی و انیمیشن
      • تری دی مکس
      • لومیون
    • گرافیکی
    • مهندسی
      • رویت
      • اتوکد
      • راینو
  • توسعه وب
    • برنامه نویسی تحت وب
      • PHP
      • CSS
      • JS
      • HTML
    • مدیریت محتوا
      • وردپرس
        • آموزشهای وردپرس
        • افزونه های وردپرس
        • قالب وردپرس
        • وردپرس (ویدئو)
    • سئو و بهینه سازی
    • مدیریت هاست و دامنه
  • ویدئو
    • برنامه نویسی
    • نرم افزار سه بعدی
    • نرم افزار گرافیکی
      • آموزش فتوشاپ
 
  • 02122887366
  • info@softsc.ir
  • اخبار
    • فناوری اطلاعات
  • توسعه وب
    • برنامه نویسی تحت وب
      • CSS
      • HTML
      • JS
      • PHP
    • سئو و بهینه سازی
    • وردپرس
      • آموزشهای وردپرس
      • افزونه های وردپرس
      • قالب وردپرس
    • مدیریت هاست و دامنه
  • نرم افزار
    • سه بعدی و انیمیشن
      • تری دی مکس
      • لومیون
    • گرافیکی
      • افتر افکت
      • فتوشاپ
    • مهندسی
      • رویت
      • اتوکد
      • راینو
  • ویدئو
    • برنامه نویسی (ویدئو)
    • نرم افزار سه بعدی (ویدئو)
    • نرم افزار گرافیکی (ویدئو)
      • آموزش فتوشاپ (ویدئو گرافیکی)
    • وردپرس (ویدئو)
  • ترفند و رفع خطا
مدرسه نرم افزار
  • اخبار
    • فناوری اطلاعات
  • توسعه وب
    • برنامه نویسی تحت وب
      • CSS
      • HTML
      • JS
      • PHP
    • سئو و بهینه سازی
    • وردپرس
      • آموزشهای وردپرس
      • افزونه های وردپرس
      • قالب وردپرس
    • مدیریت هاست و دامنه
  • نرم افزار
    • سه بعدی و انیمیشن
      • تری دی مکس
      • لومیون
    • گرافیکی
      • افتر افکت
      • فتوشاپ
    • مهندسی
      • رویت
      • اتوکد
      • راینو
  • ویدئو
    • برنامه نویسی (ویدئو)
    • نرم افزار سه بعدی (ویدئو)
    • نرم افزار گرافیکی (ویدئو)
      • آموزش فتوشاپ (ویدئو گرافیکی)
    • وردپرس (ویدئو)
  • ترفند و رفع خطا
0

ورود و ثبت نام

تکنیک های نرم افزار تری دی مکس در مدلسازی سطوح سخت ( قسمت دوم )

Levels modeling 3d MAX

در این مطلب قصد داریم در ادامه معرفی تکنیک های نرم افزار تری دی مکس در مدلسازی سطوح سخت چند مورد از موارد مهم کاربردی دیگر این تکنیک ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر شما یک دانشجوی معماری یا علاقه مند به طرحی دکوراسیون داخلی هستید یا به طراحی معماری علاقه دارید در راستای جلو بردن پروژه های طراحی خود با نرم افزاری به نام تری دی مکس و تکنیک های آن برخورد خواهید کرد. این نرم افزار از آن دسته از برنامه هایی است که منبع آموزشی زیادی در سرتاسر جهان برای آن وجود دارد و به راحتی از طریق کتاب ، سی دی ، یا فایل های موجود در نت آموزش لازم را میتوانید ببینید. یکی از نکات حائز اهمیت ارتباط این نرم افزار با سایر نرم افزارهای مشابه همانند رویت ، اتوکد و … میباشد . ففایل های مورد نظر برای رندر گیری سایر نرم افزار ها را در مرحله آخر به این نرم افزار منتقل کرد.

مدلسازی سطوح سخت در تری دی مکس

یکی از اهداف آموزش تکنیک های مدلسازی سطوح سخت آشنایی شما با روش هایی است که نحوه ایجاد مدلسازی ابزارهای سخت توسط تری دی مکس را به شما آموزش دهد. برخی از این تکنیک ها را در سایر نرم افزار ها میتوان استفاده نمود. این قابلیت ها باعث میشوند که در نهایت یک مدل تمیز و سازماندهی شده بوجود بیاید. در مطلب قبلی ( تکنیک های نرم افزار تری دی مکس در مدلسازی سطوح سخت ) با تعدادی از این تکنیک ها آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم چند تکنیک کاربردی دیگر را برای شما معرفی کنیم.

تکنیک های تری دی مکس در مدلسازی سطوح سخت

Levels modeling 3d MAX

ساخت منافذ در مدلسازی سطوح تری دی مکس

برای ساخت منافذ ابتدا باید چند حلقه در مش پایه اضافه کرد و سپس برای آنکه extrusion اعمال شود برخی از لبه ها را انتخاب نمود. سپس تمامی لبه های مرزها را انتخاب نموده و یک گوده ایجاد میکنیم تا به تکمیل شدن اریب این قطه بینجامد. همچنین با استفاده از روش Bevel یاDetach میتوانیم جلوی سطح دریچه ها را ایجاد نماییم. polygon هایی که جدا میشوند را انتخاب نموده و اتصالاتی را ایجاد خواهیم کرد در نهایت از این polygon منافذی رد خواهیم کرد تا در آخر کار حلقه متناظر ایجاد شود.

Levels modeling 3d MAX

تقویت smoothing

در ابتدا برخی از حلقه های اضافی را برای بهبود تقویت ترکیب نهایی اضافه خواهیم کرد. این حلقه ها باید به لبه هایی که قصد داریم عملیات تشدید روی آنها انجام شود نزدیک خواهیم کرد. پس از آنکه گروه اول حلقه ها انجام شد سپس مجموعه دیگری از حلقه ها را دور تر از حلقه های اول قرار میدهیم. این کار از کشیده شدن geometry جلوگیری خواهد کرد.

Levels modeling 3d MAX

ایجاد ترتیب در منافذ غیرضروری

اگر شما تمامی حلقه های تقویتی را طبق مرحله قبل اضافه کنید این امکان پیش خواهد آمد که لبه هایی در اطراف مدل های غیر ضروری شکل بگیرد. برای آنکه شکل نهایی ترتیب بهتری به خود بگیرد بهتر است این لبه ها حذف شوند. برایاین کار شما میتوانید ابتدا مدل را بررسی کرده و سپس راسهایی که در کار تقویت مدل قرار ندارند را پایین آورده تا در نهایت geometry مرت برتی برای شما بوجود آید.

Levels modeling 3d MAX

طرح باله ی پایینی

تا این مرحله از کار geometry ساده ای در باله پایینی ایجاد شده است. حالا با اضافه نمودن حلقه های دیگر  شکل گردتری ایجاد خواهد شد. یک حلقه اضافه مرده و سپس polygon های حاصل را انخاب نمایید و یک bevel اعمال نمایید.سپس همانند مرحله قبل بعضی لبه ها را انتخاب کرده و برای ساخت شکل های پنل خارج میکنیم. در نهایت باید حلقه های تقویتی را اضافه و گذرگاه های منفذ را ایجاد کرد.

Levels modeling 3d MAX

نحوه ایجاد سوراخ سیلندر

بدین منظور ابتدا سیلندر را انتخاب کرده یک سوراخ در آن ایجاد کرده و سپس به تعداد زیاد تکثیر میکنیم. باید توجه داشت که راس های بین سوراخ را پایین بیاوریم. در مرحله بعد Bend modifier 360 را اعمال باید کرد و یک Shell modifier با هدف افزایش ضخامت ایجاد کنیم و به تعداد حلقه های تقویتی اضافه کنیم. بعد از صاف کردن آن شاهد خواهیم بود سیلندر بی نقص با حفره هایی عالی خواهیم داشت.

Levels modeling 3d MAX

اقزودن geometry

در ساخت ماشین های خیالی جزئیاتی که بکار میبرید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند تا طرح مورد نظر شما صحیح و کار آمد به نظر بیاید. برای مثال در بعضی مناطق دو مش از روی هم عبور میکنند که برای نشان دادن نقطه اتصال و افزودن ظاهر واقع گرایانه به آن geometry اضافه نمود.

دقت در قطعات کوچک

همانطور که گفته شد جزئیات از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین اگر جزئیات کوچکی همانند پیچ و مهره و مفاصل را خواستیم افزایش دهیم برای جلوگیری از هر بار ساخت آن میتوان در اطراف مدل آنها را کپی کرد. از مزایای این کار این است که میتوانید پس از هر بار کپی کردن عناصر آنها را به حالت های مختلف کشیده و تغییراتی که مد نظر است را اعمال نمایید.

Levels modeling 3d MAX

ایجاد کابل

پس از پایان مرحله مدلسازی باید کابل ها را اضافه نود. در ابتدا برای ایجاد کابل های کوچک خط ساده از سه راس عبور میدهیم و یک Bezier اضافه میکنیم.سپس با حرکت دادن راس ها و Bezier آغاز کرده و تا زمان ایجاد شکل مورد نظر این کار ادامه خواهد یافت. روش ساده تر بررای کار با Bezier ها تنظیم Reference Coordinate System با صفحه خواهد بود.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: تری دی مکسمدلسازی تری دی مکسمدلسازی سطوحمدلسازی سطوح سختمدلسازی سطوح سخت تری دی مکسنرم افزار تری دی مکس

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

آموزش 3Dmax؛ ساخت دوخت برجسته صندلی چرمی

3dmax users

علت ناموفق بودن برخی از کاربران تری دی مکس چیست ؟

animation 3dmax

نحوه ایجاد انیمیشن توسط نرم افزار تری دی مکس

Levels modeling 3d MAX

تکنیک های نرم افزار تری دی مکس در مدلسازی سطوح سخت ( قسمت اول )

3d Max animation

معرفی ابزار های مخصوص انیمیشن سازی در تری دی مکس (‌قسمت دوم )

3D MAX settings

آموزش نحوه ریست کردن تنظیمات تری دی مکس و برگردان به حالت پیش فرض

قدیمی تر نحوه ساخت متن شیشه ای در فتوشاپ چگونه است ؟
جدیدتر معرفی دستورات اندازه گیری مختلف در نرم افزار اتوکد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

هفده − 1 =

تمامی حقوق برای مدرسه نرم افزار محفوظ می باشد.

ورود

دو × 4 =

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت