چه متا تگ هایی برای گوگل قابل فهم و درک است ؟

آشنایی با مهم ترین متا تگ ها ی قابل فهم برای گوگل

meta tags ابزار بسیار مناسبی هستند و با استفاده از آن ها می توان صفحات سایت را به موتورهای جستجو معرفی کرد ، جالب است بدانید گوگل قسمتی از راهنمای خود را به معرفی متا تگ های قابل فهم برای خودش اختصاص داده و به آن ها می پردازد و هر یک از آن ها را توضیح می دهد ، در این مطلب از مدرسه نرم افزار می خواهیم با مهم ترین متا تگ ها ی قابل فهم برای گوگل آشنا شویم.

خوب است بدانید هر کدام از این متا تگ ها کاربرد متفاوتی دارند ، برای مثال برخی از آن ها برای معرفی بهتر صفحه به گوگل و بسیاری برای حذف دسترسی آن به محتوای صفحه مورد استفاده قرار می گیرند ، تگ های متا معمولا در قسمت بالای صفحات HTML قرار می گیرند.

خوب است بدانید از آنجایی که متا تگ ها در head قرار می گیرند بر نمایش محتوای صفحه و دسترسی کاربر به آن تاثیری ندارند ولی در مورد ربات های گوگل چنین نیست و زمانی که برای بررسی صفحه شما اقدام می نمایند ، قبل از هر چیزی به این قسمت و محتوای آن توجه می کنند ، مهم ترین تگ هایی که در صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند در این مقاله به شما عزیزان معرفی می شود و به بررسی تاثیر هرکدام از آن ها بر سئوی سایت و رفتار ربات گوگل در آن می پردازیم.

معرفی مهم ترین متا تگ ها ی قابل فهم برای گوگل

 

تگ توضیحات | Meta Description

تگ توضیحات کمک می کند در مورد محتویات صفحه توضیحات کوتاهی بنویسید و گوگل برای نمایش اطلاعات سایت در نتایج جست و جو از متن قرار گرفته در این تگ استفاده می کند و جالب است بدانید یکی از فاکتورهای اصلی و تاثیرگذار بر تعیین کلمه کلیدی صفحه و همچنین رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو این متن توضیحات متا می باشد.

توجه داشته باشید توضیحات متا را باید برای هر صفحه به صورت اختصاصی و متناسب با محتوای موجود در صفحه نوشت و جالب است بدانید در صورتی که متن قرار گرفته در این تگ با محتوای صفحه از نظر موضوعی متفاوت باشد ، گوگل آن را نادیده می گیرد و با استفاده از الگوریتم Rank Brain خود گوگل متن مناسبی به کاربر نمایش می دهد ، در حال حاضر برای توضیحات متا می توان تا 320 کاراکتر درج نمود ، در صورتی که متن از این مقدار بیشتر باشد گوگل آن را به صورت خودکار قطع می کند.

تگ عنوان صفحه | Title Meta

تگ عنوان صفحه به خودی خود یک متا تگ نیست و به همراه تگ توضیحات مورد استفاده قرار می گیرد ، عنوان صفحه در حقیقت همان لینک آبی رنگی است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود و نوشته ای که در نوار مرورگر برای هر صفحه دیده می شود ، می باشد ، باید به این نکته توجه نمایید ، عنوان صفحه باید حتما اختصاصی باشد و هیچ دو صفحه از وب سایت شما نباید عناوین مشابه داشته باشند.

Title Meta چه تاثیری بر سئو دارد ؟

جالب است بدانید تگ Title اولین جایی است که مورد توجه ربات گوگل برای شناسایی موضوع صفحه قرار می گیرد ، کاربران هم در زمان جستجو در گوگل برای هر نتیجه این عبارات را به صورت یک متن آبی رنگ لینک شده ، می بینند ، به همین دلایل تگعنوان صفحه بر سئو صفحه تاثیر چندانی ندارد.

تگ Meta Robots

این تگ به حذف دسترسی گوگل به صفحه کمک می کند و crawl و Index ربات های خزنده موتور جستجو را کنترل می کنند ، جالب است بدانید تگ robots تمامی موتورهای جست و جو را تحت تاثیر خود قرار می دهد ولی تگ googlebot به گوگل اختصاص دارد و متغیرهای این دو تگ به صورت پیش فرض index , follow می باشند و دیگر به تغییر توسط کاربر نیازی نیست ، یعنی اگر قصد محدود کردن محتویات صفحه برای گوگل را نداشته باشید به استفاده از این تگ در head سایت نیازی نخواهد بود.

از چه متغیرهایی می توان تگ Robots استفاده کرد ؟

  • noindex باعث می شود که صفحه توسط گوگل ایندکس نشود و در نتایج گوگل نشان داده نشود.
  • nofollow به ربات گوگل اجازه نمی دهد که لینک ها را دنبال کنند ، به بیانی دیگر تمامی لینک های موجود در صفحه از نظر ربات ، نوفالو می شوند.
  • nosnippet تگی است که توضیحات متنی برای ویدئو ، صفحه یا تصویر را حذف می نماید و اطلاعات جانبی از قبیل تاریخ و امتیازدهی را هم نشان نمی دهد.
  • noarchive گوگل یک نسخه کش از همه صفحات به صورت پیش فرض تهیه و ذخیره می کند و دسترسی به این صفحه از طریق نتایج جستجو را غیر ممکن می کنند.
  • unavailable_after:date این تگ کمک می کند تاریخ مشخصی برای حذف صفحه از ایندکس گوگل تعیین نمایید ، توجه داشته باشید این تگ برای وب سایت های آگهی و یا آن هایی که محتوایشان بعد از مدتی بی ارزش می شود بسیار مناسب است.
  • noimageindex این امکان را برای شما به وجود می آورد تا از نمایش لینک وب سایت بعد از نمایش عکس در نتایج جستجو جلوگیری نمایید.

نکته

به جای استفاده از Robots همچنین می توان به کمک تگ X-Robots-Tag در هدر صفحه اطلاعات را وارد کرد ، جالب است بدانید برای محدود کردن index صفحاتی که فرمت آن ها HTML نیست ، این روش بسیار کاربردی می باشد.

تگ nositelinkssearchbox

این تگ مناسب برای غیرفعال کردن باکس جستجو برای وب سایت هایی است که صفحات بسیار زیاد و مخاطبین زیادی دارند ، بدین ترتیب که بخشی در نتایج جستجو اضافه می گردد و به شما اجازه می دهد به جستجوی مستقیم در آن سایت بپردازید ،شما با استفاده از این تگ به گوگل دستور می دهید که این باکس را برای وب سایت شما به نمایش نگذارد ، در صورتی که چنین قابلیتی به وب سایت شما افزوده شده باشد خیلی خوب است ولی در هر صورت می توانید آن را غیرفعال کنید.

تگ notranslate

عبارت Translate this page یکی از گزینه هایی که در نتایج جستجوی گوگل به کاربر نشان داده می شود و به کاربر اجازه می دهد تا نسخه ترجمه شده همان صفحه را ببیند ، ممکن است این تگ غیر کاربردی به نظر برسد ولی این بخش را هم می توانید برای صفحه یا وب سایت خود غیرفعال نمایید.

تگ google site verification

این تگ در قسمت head صفحه استفاده می شود و برای معرف سایت و تایید هویت شما به عنوان صاحب سایت به گوگل مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از آن در حقیقت به پنل گوگل وبمستر سایت می توانید دسترسی داشته باشید ، نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که متغیرهای name و content باید به صورت دقیق وارد شوند یعنی حروف کوچک و بزرگ رعایت شوند.

تگ Charset

این تگ برای تعیین نوع کاراکترهای صفحه می باشد و در واقع نوع محتوا و کارکترهایی که قرار است در صفحه مورد استفاده قرار گیرند را مشخص می کند و بهتر است تا جایی که می شود از Unicode یا UTF-8 استفاده نمایید.

تگ refresh

این تگ برای ارجاع به آدرس دیگر و برای redirect کردن کاربر به صفحه دیگر بعد از مدت زمان مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد و خوب است بدانید هر مرورگری از این تگ پشتیبانی نمی کند و کنسرسیوم جهانی وب ، استفاده از این تگ را به کاربران و صاحبان سایت پیشنهاد نمی کند و به جای آن بهتر است از یک ریدایرکت 301 سمت سرور استفاده نمایید.

جالب است بدانید برخی از وب سایت ها این تگ را برای رفرش مجدد صفحه و همچنین افزایش تعداد صفحات بازدید شده توسط کاربران مورد استفاده قرار می دهند ولی برای کاربران آزاردهنده است و همچنین به عنوان اسپم از طرف گوگل شناخته می شود.

نکات مهم در مورد مهم ترین تگ های قابل فهم برای گوگل

  • خوب است بدانید گوگل می تواند در همه حالت ها تگ های HTML و XHTML را بخواند پس این که از چه کدی در صفحه استفاده شده خیلی مهم نیست.
  • در تگ های مختلف به غیر از تگ verify ، بزرگ یا کوچک بودن حروف مهم نیست.
  • تگ های دیگری هم وجود دارند که برای موتورهای جستجو و گوگل قابل درک می باشند ولی تگ های که به شما معرفی شد مهم ترین تگ ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا