نحوه ساخت متن شیشه ای در فتوشاپ چگونه است ؟

متن شیشه ای فتوشاپ

طبق نظر سنجی به عمل آمده فتوشاپ محبوبترین نرم افزار برای ویرایش عکس در جهان است. این نرم افزار دارای قابلیت های بسیار زیادی میباشد که همگی انها نتیجه ۲۵ سال تلاش است. این ۲۵ سال زحمت و تلاش باعث شده است تا طراحان گرافیکی با استفاده از این نرم افزار از ویرایش یک عکس ساده گرفته تا طراحی وب سایت های بزرگ را توسط فتوشاپ انجام میدهند. این نرم افزار دارای کاربردهای بسیار زیادی میباشد ک از جمله انها میتوان به ویرایش، روتوش، ترکیب چند تصویر، موک آپ های موجود در سایت و اضافه کردن افکت برای تصاویر استفاده میشود. همچنینی فتوشاپ قار است تصاویری که بصورت اسکن یا چاپی است قبل از پرینت ویرایش نماید.این محصول با ارزش شرکت آدوبی برای تمام افرادی که با کامپیوتر گرافیک ثابت یا متحرک کار میکنند مفید خواهد بود.

فتوشاپ نرم افزاری با قابلیت های بسیار گسترده که با یادگیری آن میتوانید تمام غیر ممکن های دنیا را واقعی کنید و انجام دهید. با استفاده از فتوشاپ میتوانید تصاویر افراد را حذف کرده تصاویر جدید خلق نموده یا روز را به شب تبدیل کنید. فتوشاپ علاوه بر این قابلیت ها میتواند باعث ایجاد افکت های زیبا به تصاویر یا متن نوشته شده بر روی تصویر شما بدهد. نوشتن متن های شیشه ای یکی از این موارد است.نوشتن این متن ها در بنر ها و تصاویر گرافیکی باعث ایجاد جلوه خاص و ویژه میشود.

ایجاد متن شیشه ای در فتوشاپ

برای انکه بتوان یک متن شیشه ای جذاب خلق کرد باید چند مسیر را پیمود. برای یادگیری نحواه ایجاد متن شیشه ای در نرم افزار فتوشاپ همراه ما باشید.

مسیر اول – پس زمینه در متن شیشه ای فتوشاپ

در قدم اول باید با یک پس زمینه آغاز کرد. پس زمینه به دلخواه است اما بهتر است که dpi روی ۷۳ قرار گیرد و حالت رنگ RGB در نظر گرفته شود.

Photoshop glass text

مسیر دوم – نوشتن متن

در مسیر اول متن شیشه ای فتوشاپ یک متن دلخواه هر چه که میخواهید بنویسید. برای آنکه متن شما جلوه بهتری پیدا کند میتوانید از فونت های زیبا استفاده نمایید.

Photoshop glass text

مسیر سوم – لایه متنی 

ابتدا روی لایه متنی کلیک کنید سپس از طریق Layer وارد پنجره Layer Style شده و افکت Dropshadow و Bevel را اضافه میکنیم. باید توجه داشت در این حالت دو چیز باعث برجسته شدن متن شیشه ای خواهد شد. در اولین حالت باید محیط مرئی یا همان Contour را عوض کرده تا نوشته حالت منعکس بگیرد. در قدم بعدی باید دو تیک Use Global Light را برداشته و گزینه Altitude را به ۵۳ تغییر دهیم.

Contour

توزیع رنگ در افکت های گرافیکی توسط Countour مشخص میشود. بوسله پنل Layer Style میتوان انواع اقسام Contour ها را مشخص نمود. از انها میتوان در موقعیت های مختلف استفاده نمود.

Photoshop glass text

مسیر چهارم – شفافیت

ابتدا به قسمت style رفته و بخش Custom Blending Options را کلیک میکنیم. سپپ گزینه Opacity یا همان شفافیت را صفر قرار میدهیم. به اصطلاح به این قسمت فوت کوزه گری میگویند.

در نهایت متن شیشه ای فتوشاپ ما به شکل تصویر زیر در خواهد آمد.

Photoshop glass text

ایجاد Contour توسط خودمان 

با اینکه Contour های فتوشاپ خود بسیار زیبا و کامل هستند اما نرم افزار این قابلیت را فراهم کرده است تا خود شما هم قادر به ساخت Contour  دلخواهتان باشید.با استفاده از نقاط مختلفی میتوانیم به این ایتم دست پیدا کنیم اما بهترین راه استفاده از Layer Styles میباشد. برای انکه هر Contour ویرایش شود روی تصویر بند انگشتی آن کلیک میکنیم. در این حالت ویرایشگر Contour باز خواهد شد. برای اعمال تغییرات باید تغییر در منحنی ایجاد نماییم. با فشردن تیک Corner لبه های سخت و زمخت افزوده خواهد شد و با برداشتن تیک لبه ها نرم و گرد میشوند. در این حالت Corner کاستوم خواهد شد. سپس روی گزینه new کلیک میکنیم تا به فهرست ویرایشگر اضافه شود.

Photoshop glass text

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا