آشنایی با انواع آی پی و نحوه اتصال آن به دامین

دامین همان آدرس ارتباطی شما است که کاربران قادر خواهند بود از طریق آن با کسب و کار الکترونیکی شما در ارتباط باشند. آشنایی با انواع دامین تاثیر زیادی در شناخت ما و نحوه کارکرد ما دارد. دامین همان آدرس address bar مرورگر ها میباشد که با وارد کردن آنها کاربر میتواند به سایت شخص مورد نظر مراجعه کند. یک مثال ساده تر : اگر شما یک گوشی موبایل بخرید بدون سیم کارت قادر به ارتباط و تماس با دیگران نخواهید بود . دامنه هم همان نقش را ایفا میکند. همانن دامین که یک آدرس مشخصی دارد آی پی هم یک شماره شناسایی منحصر بفرد دارد. در ادامه قصد داریم انواع آی پی و نحوه اتصال آن به دامین را برای شما توضیح دهیم.

آی پی ( IP ) 

دنیای اینترنت از مجموعه کامیپوترهای بزرگ و تبلت و موبایل و … احاطه شده است و این دستگاه ها برای ارتباط با یکدیگر کانال های ارتباطی مختلفی را دارا میباشند و از طریق آنها به ارتباط با هم میپردازند در اینترنت هیچ پونه مرز فیزیکی وجود نداره و هر شخصی از هر جای دنیا میتواند اطلاعات خود ار با دیگران بدون هیچ محدودیتی در ارتباط بگذارد و از این راه کسب درآمد داشته باشد. هر دستگاهی که به اینترنت متصل خواهد شد دارای ساختار مشخص و از پیش تعیین شده است. این ساختار همان اعداد مشخصی هستند که نقش هویت مجازی یا شناسه منحصربفرد دستگاه شناخته خواهد شد.

آدرسهای آی پی برای انکه افراد بتوانند درک کنند بصورت دسیمال بیان شده اند. دسیمال به معنی ده دهی است که بصورت نقطه ای جدا شده اند. هر بار که یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر اتصال پیدا کند آدرس آی پی حد اقل اطلاعاتی است که باید به آن بدهد. پس میتوان نتیجه گرفت یافتن IP کسی که قصد دارد به کامپیوتر شما متصل شود نه تنها غیر قانونی نمیباشد بلکه کاملا قانونی و طبیعی است.

Types of IP

انواع آی پی 

در ادامه با انواع آی پی آشنا خواهیم شد.

انواع آی پی – آی پی داینامیک

یک از انواع آی پی IP پویا یا همان داینامیک است. آدرس این نوع از آی پی ها ممکن است بعد از هر بار متصل شدن به شبکه داخلی یا اینترنت فرق کند . این نوع از آی پی در هر شبکه بوسیله کارساز پروتکل پیکربندی پویای میزبان به رایانه ها اختصاص پیدا خواهد کرد. یعنی بعد از هر بار اتصال شما به اینترنت کارساز پروتکل پیکربندی پویای میزبان (DHCP Server) یک آی پی اختصاص برای شما خوهد داد. DHCP Server میتواند یک سرویس در سیستم عامل های سرور یا یک مسیریاب ( قطعه سخت افزاری ) یا یک نقطه دسترسی در شبکه باشد.

انواع آی پی – آی پی استاتیک

یکی دیگر از انواع آی پی استاتیک یا همان ثابت است. آدرس این نوع آی پی ها همواره ثابت بوده و تغییر نمیکند. با داشتن یک آی پی ثابت از هر جای دنیا میتوانید به کامپیوتر خود متصل شوید. آی پی استاتک همواره توسط ISP به شما اختصاص داده خواهد شد. کارکرد آدرس های آی پی استاتیک معمولا برای وب سایت های هاستینگ سرور، سرویس های FTP و پایگاه داده، ارائه دهندگان ایمیل خواهد بود.

Types of IP

اتصال آی پی به دامین

گاهی شما یک سرور اختصاصی دارید یا قصد دارید دامینتان را به یک آی پی متصل کنید . برای اینکار میتوانید از طریق زیر عمل نمایید.NameServer تنظیمی است که برای اتصال دامین به سرور وجود دارد. NameServer ها از طریق شرکت هاستینگ در اختیار صاحبان دامین قرار خواهند گرفت. اگر آدرس NameServer را در اختیار خود نداشته باشید میتوان یک دی ان اس سرور راه اندازی کنید. یک راه ساده تر استفاده از دی ان اس سرورهای ثالث است. برخی سایت ها این خدمات رایگان را در اختیار افراد قرار میدهند. هر دامینی میتواند برای سرویس های مختلف به آی پی های مختلف متصل شود. هر دامینی میتواند چند ساب دامین داشته باشد. هرکدام از این ساب دامین ها به آی پی های متفاوت متصل خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا