آیا استفاده از هاست رایگان مفید میباشد ؟ معایب هاست رایگان

این روزها که تمامی برندهای مطرح و شرکت های معروف روی به دنیای مجازی آورده اند و فعالیت گسترده ای در دنیای وب آغاز کرده اند بازار خرید دامنه و هاست هم داغتر از قبل شده است.اما علاوه بر نسخه پولی هاست رایگان هم طرفداران خاص خود را دارد. همانطور که در مطلب گذشته ( آیا استفاده از هاست رایگان مفید میباشد ؟ مزایای هاست رایگان ) صحبت کردیم خیلی از افراد برای شروع طراحی سایت و گذاشتن قدم های نخست برای ایجاد سایت به فکر استفاده از هاست مجانی هستند. خیلی از مشاغل اینترنتی هم علاقه به راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود روی هاست رایگان هستند.

هاست رایگان

بسیاری از شرکت ها با هدف هایی که از قبل تعیین کردند به ارائه هاست مجانی میپردازند. بسیاری از این شرکت ها در ابتدا سرویس های محدود را بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهند تا بعد از مدتی کاربران برای رفع نیاز های خود به خرید سرویس های پولی بپردازند. بسیاری از شرکت های دیگر هم تست یک ماهه رایگان در اختیار کاربران قرار میدهند تا به استفاده از سرویس مد نظر بپردازند و در صورت ابراز خرسندی اقدام به خرید سرویس نمایند.

معایب هاست رایگان

استفاده از هاست رایگان مزایای اندکی داشت اما لازم است تا با معایب آن هم آشنا شوید تا دچار خسارت های جبران ناپذیر نشوید.

دارای منایع محدود 

یکی از مشکلاتی که با هاست مجانی با آن روبرو خواهید شد داشتن منابع محدود است. این منابع در کنار یک عدد ایمیل و یک عدد دیتابیس شما را در آینده با مشکل مواجه خواهد کرد.

سرعت پایین بارگزاری

یکی از مشکلات دیگر هاست رایگان پایین بودن سرعت بارگزاری سایت به علت دارا بودن هارد های قدیمی و کند است. همین امر سرعت بارگزاری سایت را کاهش داده و در نهایت میزان بازدید سایت پایین می آید.

free hosting

عدم استفاده از سایت ساز ها 

هاست های مجانی دارای محدودیت هایی از جمله عدم نصب سایت سازهای معروف مانند جملا و وردپرس هیتند. این عدم نصب به فعال نبودن ماژول های مورد نظر و ضروری برمیگردد.

تبلیغات متعدد 

یکی از راه های کسب درآمد سرویس های ارائه دهنده هاست های رایگان ارائه تبلیغات مختلف بر روی سایت های استفاده اکننده از این نسخه ها میباشد. به محض راه اندازی سایت با انبوهی از تبلیغات مواجه خواهید شد که قابلیت غیر فعال کردن آن فقط از طریق پرداخت پول امکان پذیر است.

عدم تضمین امنیت

یکی از مشکلات این نسخه امنیت پایین آن میباشد.هنگامیکه شما نسخه پولی هاست را دریافت میکنید سایت خود را روی یکی از سرورهای اصلی شرکت ارائه دهنده قرار داده اید و این تامین امنیت برای آنها بسیار ضروری است. در حالیکه هاست رایگان در سرورجداگانه ای قرار دارد و توجه زیادی به امنیت آن نمیشود.

عدم پشتیبانی

یکی از اصلی ترین مشکلات هاست های مجانی عدم پشتیبانی از آنهاست. بدین صورت که اگر سایت شما دچار هر مشکلی شود یا ازدسترس خارج شود کسی مسئول آن نخواهد بود. شرکت های ارائه دهنده هاست رایگان پشتیبانی خاصی از این نسخه نمیپذیرند و عواقب هرگونه استفاده از این نوع سرویس بر عهده کاربر است.

استفاده از ساب دامین های پیشفرض

شرکت هایی که نسخه رایگان هاست را در اختیار کاربران خود قرار میدهند با هدف تبلیغ سرویسهای خود به این کار میپردازند. به همین دلیل استفاده از دامین اختصاصی در بسیاری از هاست های رایگان ممنوع میباشد و باید از ساب دامین های پیشفرض استفاده کرد. بنابراین شما اجازه خریداری دامین اختصاصی مخواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا