افزونه ووکامرس چیست ؟ ووکامرس چه امکانات مهمی در اختیار کاربران قرار میدهد ؟

هر کسی دوست دارد در کسب و کار خود پیشرفت داشته باشد و بتواند آینده روشنی برای کار خود رقم بزند بنابراین صاحبین این کسب و کارها به فکر توسعه کار خود در محدوده وسیعی هستند.یکی از راه هایی که امورزه در بین صاحبان کسب و کار محبوبیت زیادی پیدا کرده است بحث راه اندازی فروشگاه های اینترنتی و فروش محصولات خود بصورت غیر حضوری است. این فروشگاه ها باعث خواهند شد تا از محدوده جغرافیای بیرون رفته و بتوانید محصول خود را در سرتاسر جهان بفروش برسانید. این امر باعث خواهد شد تا بازار بزرگی از مشتریان را به عنوان بازار هدف در کنار خود داشته باشید.

برای انکه بتوان یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کرد در مرحله اوی به سیستم فروشگاه ساز نیاز خواهیم داشت. برای آنکه بتوان بهترین راه اقتصادی برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی پیدا کرد یکی از بهترین گزینه ها استفاده از افزونه ووکامرس است. این افزونه در دل وردپرس جای دارد و با استفاده از آن میتوان سایت فروش اینترنتی خود را ایجادنمود.

افزونه ووکامرس

یکی از افزونه هایی که وردپرس بصورت رسمی آن را معرفی کرده است افزونه ووکامرس میباشد. با نصب این افزونه بر روی وردپرس میتوانید قابلیت تبدیل شدن سایت خود را به فروشگاه اینترنتی داشته باشید. با امکاناتی که ووکامرس در اختیار کاربران خود در وردپرس قرار میدهد میتوان محصولات مد نظر برای فروش را در سایت اینترنی خود به فروش رساند. وومکارس در مقایسه با برخی از سیستم های فروشگاهی امکانات کمتری دارد اما بدلیل انکه پشتیبانی گسترده ای از افزونه ها و ترکیب با سیستم وردپرس بسیاری از سایت های اینترنتی برای انکه بتوانند امکانات فروشگاهی را به آن اضافه کنند انتخاب نموده اند.

Vocompass Extension

موارد مهم برای نصب امکانات ووکامرس

برای انکه بتوانید ووکامرس را نصب کنید در مرحله اول باید وردپرس را بر روی هاست خود نصب نمایید. بنابرایم برای نصب ووکامرس میتوان مراحب مهم زیر را در نظر گرفت . در ابتدا خرید دامنه سپس خرید هاست در مرحله بعد طراحی قالب وردپرس سپس اضافه کردن امکانات ووکامرس و سفارشی سازی ان که از طریق افزونه انجام خواهد شد و به خدمت گرفتن پشتیبان وردپرس برای رفع مشکلاتی که در آینده برای سایت فروشگاهی پیش خواهد آمد و در نهایت بکار گرفتن توسعه دهندگان برای افزودن امکانات میباشد.

رابطه ووکامرس و سئو 

سئو با ووکامرس رابطه خوبی برقرار کرده و با تکیه بر امکانات وردپرس در سطح بالایی قرار گرفته است. بسیاری از افزونه های سئو که برای وردپرس توسعه پیدا کرده است در رابطه با ووکامرس هم امکانات خوبی در اختیار آن قرار داده است. بنابراین ووکامرس برای سایت های فروشگاهی که سئو برای آنها دارای اهمیت است گزینه قابل قبولی خواهد بود.

Vocompass Extension

قالب ووکامرس 

ووکامرس دارای ترکسیب خوبی با وردپرس شده است و توانسته امکاناتی برای تغییر قالب فروشگاه ، سفارشی کردن ظاهر فروشگاه اینترنتی را به آسانی امکان پذیر نماید. اگر بتوان تغییرات ناچیزی در قالب سایت وردپرس ایجاد کرد میتوان یک سایت فروشگاهی کامل را در اختیار خود قرار داد.

باید توجه کرد اگر میخواهید یک سایت فروشگاهی وسیع با تعداد زایدی از محصولات را در اختیار خود داشته باشید باید از سیستم های تخصصی تر که دارای تمرکز بیشتر روی امکانات فروشگاهی دارند داشته باشید. ووکامرس برای سایت هایی با ابعاد کوچکتر گزینه مناسبی خواهد بود.

امکانات ووکامرس

از جمله امکانات ووکامرس میتوان به موارد زیر اشاره نمود : ۱- اضافه نمودن محصولات به تعداد خیلی زیاد و نامحدود ۲- میتوان محصولات دانلودی را ثبت نمود ۳- میتوان به تعداد خیلی زیاد دسته بندی های محصولات را تعریف نمود ۴- قابلیت ثبت یک محصول در بسته بندی های مختلف ۵- تعریف گالری تصاویر برای محصولات متعدد ۶- قابلیت زوم کردن محصولات توسط مشتریان ۷- محیط کاربری خود و مدیریت آسان ووکامرس در کنار یادگیری سریع آن ۸- محصولا ویژه را بطور جداگانه میتوان معرفی نمود ۹- میتوان آخرین محصولات ، محصولات پرفروش ، محصولات پر بازدید را نمایش داد ۱۰ – از واحد های مختلف پولی پشتیبانی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا