برنامه نویسی تحت وب چیست ؟ زبان برنامه نویسی css چه کاربردی دارد؟

خیلی از افراد علاقه مند به برنامه نویسی و آموزش آن هستند اما همیشه این سوال براشون وجود داره که از کجا و از چه زبانی باید شروع کنند ؟ برای شروع و در حین کار چه نکاتی را باید رعایت کنند ؟ برای پاسه به این سوالات در ابتدا باید بحث برنامه نویسی وب بیشتر آشنا شد. برای این منظور در ابتدا با دو وبسایت داینامیک و استاتیک آشنا خواهیم شد.

برنامه نویسی تحت وب

وبسایت استاتیک

وبسایت های استاتیک دارای محتوای ثابت هستند و برای اضافه کردن محتوای جدید نیاز به کدنویسی مجدد دارد. یعنی اگر شما یک وبسایت با ۶ صفحه داشته باشید برای آنکه صفحه جدیدی اضافه کنید باید دوباره کد نویسی را انجام داده و مابقی صفحات به منظور اینکه به این صفحه دسترسی داشته باشند باید ویرایش شود و به صفحه جدید پیوند داده شود.چنین وبسایتهایی ایستا گفته میشود.

وبسایت داینامیک

در وبسایت های داینامیک یا پویا شما برای یک مرتبه برنامه نویسی هسته را انجام داده و سپس مطالب خود را قرار میدهید . بدین صورت که اگر سایتی را طراحی نمایی با استفاده از پنلی که به عنوان پنل مدیریت قرار دارد میتوانید اطلاعات را دریافت و در سایت نمایش دهید. بدین ترتیب برای انتشار محتوای جدید نیازی به کدنویسی مجدد ندارید. این نوع وبسایت ها در مقابل وب سایت استاتیک قرار دارند و کار با آنها راحت تر از وب سایت های استاتیک است.

css چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

Cascade Style Sheets یا همان css زمانی بوجود آمد که بتواند مشکلات html را برطرف کند و بتواند به عنوان مکملی بر زبان html برطرف سازد. css شما را قادر خواهد ساخت تا بتوانید استیل طراحی وب سایت مد نظر خودتان را تعریف کرده و به صفحاتی که مدنظر است منتقل نمایید. شما فقط کافی است تا استیل مورد نیاز خود را در طراحی تغییر با یک یا چند تغییر کوچک یا بزرگ دهید. از زبان برنامه نویسی css میتوان برای طراحی سایت اجزایی مانند فیلم ، عکس ، متن ، زمینه ، قالب سایت و . … بکار برد. پس میتوان گفت که بطور تقریبی شما توسط css هر برنامه ای که مورد نیاز طراحی سایت است را رنجام دهید. از مزایای زبان برنامه نویسی css نسبت به Html صرفه جویی در زمان است. دلیل این امر بازنویسی نکردن کد ها در css است.

ایجاد css

css در سال 1996 با هدف بخش بندی کردن محتوا و ارائه بهتر محتوای موجود در صفحه وب ایجاد شد. برای این منظور میتوان از عواملی چون فونت ، لایه بندی و رنگ استفاده نمود. استفاده از برگه های css موجب خواهد شد تا بوسیله محتوای ایجاد شده با زبان نشانه گذاری قابلیت استفاده از آن را در چند جا داشته باشید. css دارای چندین نسخه میباشد که از معروفترین آنها css1 css2 و css3 است.

Css programming language

کاربرد زبان برنامه نویسی css

هانطور که گفته شد یکی از مهمترین اهدافی که باعث شد تا css روی کار آید راحت تر کردن طراحان سایت برای ایجاد فرمت های ظاهری زیباتر بود.

خارج شدن از حالت ساده

خارج شدن از حالت صفحات html از عناصر مختلفی همچون پاراگراف ، جدول ها و عنوان ها و … تشکیل شده است. این صفحات دارای حالت های ساده و یکنواختی بودند.اما امروزه صفحات وب سعی کردند با استفاده از جلوه های تصویری همچون استفاده از رنگ های مختلف ، استفاده از حالت های نمایشی گوناگون این صفحات را از یکنواختی در آورند و جذابیت بیشتری به آنها دهند.

بهره وری در طراحی 

یکی از کاربردهای css بهره وری در طراحی و بروزرسانی است. با استفاده از این زبان برنامه نویسی میتوان این قوانین را ایجاد و به بسیاری از عناصر اعمال کرد تا زمانی که مشتری به تغییرات گسترده در سایت نیاز پیدا کرد مفید واقع شود.

دانلود سریعتر 

یکی دیگر از کاربردهای css دانلود سریع صفحه سایت خواهد بود. بدین ترتیب که قواعد فقط توسط مرورگر دانلود شده سپس ذخیره و برای بارگزاری تمام صفحات استفاده خواهد شد. css موجب خواهد بارگزاری صفحه راحت تر عملکرد سایت بهبود یابد. این موجب میشود تا هزینه ها کاهش یابد.

کاربرد ساده 

زبان برنامه نویسی css باعث خواهد شد تمام جنبه های بصری وب سایت از محتوای آن جدا شود. این امکان ایجاد خواهد شد تا باسرعت بالایی طرح ایجاد شود و مشلات برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا