الگوریتم هیلتاپ گوگل چیست ؟

الگوریتم هیلتاپ و اثراتی که بر سئوی مدرن دارد

Hilltop Algorithm یکی از الگوریتم های مهم موتور جستجوی گوگل می باشد که برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد و جالب است بدانید از آن زمان تا به امروز اثرات قابل توجهی بر روی نتایج گوگل داشته و دارد ، برای متخصصان عرصه وب این خیلی مهم است که اثرات این الگوریتم را بر سئو بدانند و به درک عمیق تری از پایه و اساس سئوی مدرن و امروزی به کمک آن دست یابند ، در این مقاله از مدرسه نرم افزار می خواهیم به بررسی الگوریتم هیلتاپ گوگل بپردازیم ، با ما همراه باشید.

الگوریتم Hilltop چیست ؟

خوب است بدانید هدف اصلی الگوریتم هیلتاپ در ابتدا شناسایی سایت های مرجع و دایرکتوری های معتبر جهت معرفی وب سایت ها در حوزه ها و زمینه های گوناگون بود ، بدین ترتیب که گوگل به بررسی این سایت ها می پرداخت و ارزش و اعتبار آن ها را تعیین می کرد و پس از تایید یک وب سایت به عنوان مرجع معتبر ، صفحات معرفی شده در آن از شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج گوگل برخوردار می شدند.

همین موضوع در آن سال ها باعث شد تا دایرکتوری های معتبر از قبیل Dmoz، Yahoo و Wikipedia از جمله ارزشمند ترین فضاها برای لینک بیلدینگ وب سایت های کوچک تر به حساب آسند ، در حقیقت الگوریتم هیلتاپ به گوگل کمک می کرد که سایت های مرجع را شناسایی کند و از طریق آن ها وب سایت های معتبر را بیابد.

dmoz چه تاثیری در الگوریتم هیلتاپ گوگل دارد ؟

حتما می دانید Hilltop یکی از قدیمی ترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل می باشد ولی اگر در مورد آن اطلاعات و آگاهی داشته باشید ، بسیار خوب است و رفتار امروزی سئو را می تواند توضیح دهد و به عنوان دانش پایه ای و اساسی برای فهم سئوی مدرن و امروزی به کار گرفته می شود.

جالب است بدانید اطلاعات الگوریتم های قدیمی به شما این امکان را می دهد تا الگوریتم های جدید را به عنوان قسمتی کوچک از تصویری بزرگ تر مشاهده نمایید و نگاه محدود شما به یک الگوریتم خاص را وسیع تر می کند ، با این رویکرد درکی کلی تر و بهتر از سئو خواهید داشت و بدین ترتیب انقلاب موتورهای جستجو و سئو را می توانید به طور کامل درک کنید و متوجه شوید.

توضویح گوگل در مورد نحوه عملکرد الگوریتم Hilltop

گوگل در مورد نحوه عملکرد Hilltop این گونه توضیح می دهد :

” تعداد و کیفیت لینک های خارجی ، راهی مناسب برای تعیین اعتبار صفحات وب است ، ولی تفاوت اصلی هیلتاپ با سایر الگوریتم ها این است که در این الگوریتم تنها صفحات و منابع تخصصی در نظر گرفته می شوند ، صفحاتی که هدف از آن ها هدایت کاربران به سمت منابع ارزشمند می باشد. “

خوب است بدانید هیلتاپ یکی از انواع الگوریتم های ارتباط سنج می باشد که فعالیت آن به مانند پیج رنک بر اساس لینک دهی میان وب سایت ها است ولی توجه داشته باشید عملکرد این دو الگوریتم کمی با هم متفاوت است ، الگوریتم پیج رنک برای رتبه دهی صفحات از همه فضای وب استفاده می کند ، ولی الگوریتم Hilltop در حقیقت صفحات تخصصی را مورد هدف قرار می دهد و از طریق این صفحات برای صفحات قابل اطمینان و معتبر تصمیم گیری می نماید.

الگوریتم هیلتاپ چه تاثیری بر سئو دارد ؟

تاثیری که این الگوریتم قدیمی بر سئو گذاشت را نمی توان فراموش کرد و نادیده گرفت ، جالب است بدانید برداشت هایی که از این الگوریتم می شد این بود که لینک هایی که از سمت سایت هایی با دامنه .edu کسب شده اند ، لینک هایی که از دایرکتوری های اصلی و مهم (yahoo, zeal, dmoz, botw) گرفته شده اند و همچنین لینک هایی که از سایت های مرتبط با رتبه بالا به دست آمده باشند ، باعث پیشرفت در رتبه سایت می شوند.

در سال های قبل ، زمانی که این الگوریتم معرفی شد ، تنها با به دست آوردن یک لینک از یک وب سایت مرتبط با رتبه بالا ، شاهد پیشرفت چشمگیر رتبه خود می توانستید باشید ، علاوه بر این ثبت سایت در دایرکتوری ها و به دست آوردن لینک از آن ها به بهبود رتبه و جایگاه وب سایت منجر می شد ، این به دلیل آن بود که از دایرکتوری ها به عنوان یک منبع معتبر در جهت شناخت وب سایت های با کیفیت استفاده می شد.

نکته

جالب است بدانید الگوریتم Hilltop باعث شد تا متخصصان سئو به این فکر بیفتند که دایرکتوری های شخصی ایجاد و ارتباط مالکیت سایت ها را مخفی کنند ، پس با استفاده از IP های اختصاصی برای هر وب سایت و نهان کردن اطلاعات مالک دامنه ، در این تلاش بودند که یکسان بودن مالکیت وب سایت های خود را پنهان نمایند.

نتیجه در حقیقت شبکه ای از سایت هایی با مالکیت یک شرکت بود که در برخی موارد تعدادشان به صد ها سایت می رسید که امروزه این روش با عنوان PBN یا همان شبکه خصوصی لینک معرفی و شناخته می شود و جالب است بدانید اگر توسط گوگل شناسایی شود ، جریمه های سنگین شامل سایت و در نتیجه منجر به حذف آن از نتایج گوگل می شود.

اثرات الگوریتم هیلتاپ در سئوی نوین و مدرن

خوب است بدانید این الگوریتم کارایی سابق را ندارد و با ثبت لینک در دایرکتوری ها دیگر ارزشی برای وب سایت شما ایجاد نمی شود ، ولی مفهومی که گوگل در سال های گذشته به دنبال آن بود در حقیقت همان اعتبار صفحات است که در حال حاضر با نام Page Authority شناخته می شود ، جالب است بدانید امروزه هر سایت یا صفحه ای می تواند یک صفحه ارزشمند برای لینک سازی به شمار رود در صورتی که ارتباط موضوعی و اعتبار بالایی با وب سایت شما داشته باشد.

اعتبار صفحه چه تاثیری بر لینک سازی دارد ؟

همان طور که می دانید صفحات و مقالات زیادی در دنیای وب وجود دارد که یک موضوع خاص را مورد بررسی قرار می دهند و وب سایت های مرتبط با آن را معرفی می نمایند ، خوب است بدانید چنین صفحاتی نقش همان سایت های دایرکتوری را در نسخه ای کوچک تر ایفا می کنند و جایگاه مناسب در نتایج گوگل را کسب می کنند و از ارزش لینک سازی بالایی هم برخوردارند ، این مقالات را با مقالات مرجع می شناسند و در حقیقت یکی از روش های رایج جهت هدف گذاری بر روی یک عبارتی که زیاد جستجو می شود و همچنین تقویت صفحات داخلی در عبارات ساده تر به شمار می روند.

سخن آخر

بعد از این که چند مقاله جانبی در یک موضوع مشخص را ارائه کردید بهتر است یک مقاله جامع و با محتوای طولانی که بیش از 2000 کلمه دارد در مورد کل موضوعات مطرح شده تهیه کنید و در بین توضیحات آن به هریک از این صفحات ، لینک سازی مناسب انجام دهید ، جالب است بدانید با این روش عملا یک صفحه مقاله را با عملکرد و ارزش یک صفحه دسته بندی به وجود می آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 6 =

دکمه بازگشت به بالا