چگونه می توان کاربران را تبدیل به مشتری کرد ؟

راهکارهایی برای جذب و تبدیل کاربر به مشتری

یکی از جذاب ترین موارد برای هر کسب و کار اینترنتی افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری و بازدیدکننده است و برای این منظور روش های متعددی وجود دارد ، خوب است بدانید هرم هدف برای اولین بار توسط Matthew Michalewicz معرفی شد و بر اساس آن خرد کردن اهداف بزرگ از جمله افزایش ترافیک ، افزایش نرخ تبدیل به مشتری ، افزایش لیدها و افزایش فروش به اهداف کوچک تر که دستیابی به آن ها راحت تر است ، در نهایت به رسیدن به هدف اصلی منجر می شود ، این روش کمی زمانبر است ولی نتیجه خوبی را در بر خواهد داشت.

هدف در بسیاری از سایت های اینترنتی هدف تنها کسب جایگاه در نتایج گوگل و بهبود وضعیت سئو می باشد ولی خوب است بدانید که تنها شروع کار بازاریابی محتوا است ، حتی اگر وب سایت شما در رتبه اول نتایج گوگل هم باشد تنها با ایجاد کمی تغییرات ساده در عنوان و توضیحات صفحات می توانید کاربران بیشتری را به سایت خود جذب نمایید.

یکی از کارهای بسیار مهم به عنوان یک مدیر سایت جذب و تبدیل کاربر به مشتری است ، خوب است بدایند در صورتی که مشتری شدن را بر عهده خود کاربران بگمارید  ، بدون شک نرخ تبدیل پایینی خواهید داشت ، برای بررسی بیشتر این موضوع این مقاله از مدرسه نرم افزار را تا انتها مطالعه نمایید.

 

انتخاب عنوان مناسب چه تاثیری بر جذب و تبدیل کاربر به مشتری دارد ؟

خوب است بدانید اولین چیزی که کاربران در سایت یا نتایج گوگل مشاهده می کنند ، عنوان نوشته ، محصول یا صفحه می باشد به همین دلیل عنوانی که برای متن انتخاب می شود در شکل گیری ذهنیت اولیه کاربران تاثیر بسزایی را خواهد داشت ، همچنین در تشویق کاربران به کلیک بر روی لینک و درگیر کردن آن ها با صفحه نقش بسزایی را ایفا می کند ، در ادامه به بررسی و معرفی روش هایی می پردازیم که باعث می شوند عنوان نوشته جذاب تر شود.

باید دقیقا به موضوع مقاله اشاره کرد

آمارها نشان می دهد آن دسته از عناوینی که به طور مستقیم خواننده را مخاطب قرار می دهند یا به بیان واضح مزیتی می پردازند و یا آشکارا به مخاطب خود می گویند که چه چیزی در انتظار او می باشد دارای عملکرد بهتری هستند.

استفاده از صفات و افعال مثبت در عنوان مقاله

یکی از بهترین روش ها در زمان انتخاب عنوان برای نوشته ، استفاده از صفات و افعال مثبت است و بدینوسیله حس خوب و مثبتی را به کاربر انتقال خواهید داد ، با صرف زمان بیشتر با استفاده از صفت ها و افعال مناسب می توانید عنوان بهتری برگزینید.

استفاده از افعال متنوع

بیشتر جمله ها در ادبیات فارسی می تواند با افعال عمومی از جمله بودن یا باشید و یا حتی است به پایان برسند ، ولی خوب است بدانید که برای هر حالت و حرکت تقریبا یک فعل مجزا در دسترس می باشد و در زمان انتخاب عنوان صفحه بهتر است که از افعالی استفاده شود که باعث تشویق کاربر به انجام کاری گردد.

نکته

افعالی مانند کشف کنید ، یاد بگیرید ، رشد دهید ، بپرید و امتحان کنید ، از همین دسته افعال هیجان انگیز هستند و خوب است بدانید که این فعل ها هیجان در کاربر و افزایش نرخ کلیک را افزایش می دهد.

کاربر یا خواننده مطلب را مخاطب قرار دهید

یکی از روش های خوب برای تاثیرگذاری عنوان بر روی کاربر این است که در هر کجای عنوان و متن که می توانید ، خواننده را با کلماتی مانند ” شما ” یا ” برای شما ” به طور مستقیم مخاطب قرار دهید ، بدینوسیله کاربر را با موضوعی که با آن در ارتباط است بسیار درگیر خواهید کرد ، همچنین بدون استفاده از ضمیرهای اشاره می توانید افعال خود را طوری بنویسید که به طور مستقیم کاربر را مخاطب قرار دهد.

از اعداد در عنوان مقاله استفاده کنید

یکی از بهترین و رایج ترین ترفندها برای جلب توجه کاربر ، به کارگیری اعداد در عنوان مقاله است ، طبق آمار اضافه کردن عدد به عنوان نوشته باعث افزایش نرخ کلیک می شود و این به دلیل آن است که کاربران عدد را به متن ترجیح می دهند.

برای جذب و تبدیل کاربر به مشتری در وب سایت خود از کاربر سوال بپرسید

با سوال پرسیدن از کاربر حس کنجکاوی او را تحریک می کنید و وی را تشویق می کنید تا با سرعت به جواب برسد ، در صورتی که سوالی که شما مطرح می کنید دقیقا سوالی باشد که کاربر همیشه از خود می پرسد ، نرخ کلیک شما بسیار بالا می رود چرا که کاربر متوجه می شود که شما دقیقا نیاز او را شناسایی کرده اید و به آن پاسخ داده اید.

از کلماتی که کاربران ترجیح می دهند ، استفاده نمایید

توجه داشته باشید بعضی از عبارات ، نقش کلیدی در جلب توجه کاربران در زمان جستجو ایفا می کنند ، برای مثال عنوان هایی که عباراتی مانند سریع ، چطور ، چرا ، روش ، تکنیک و رایگان را شامل می شوند از آن جمله اند و برای انتخاب توسط کاربر شانس بیشتری خواهند داشت.

 

روش های موثر برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

همان طور که گفته شد یک عنوان خوب ، افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت را باعث خواهد شد ولی باید بدانید که محتوای صفحه هم از اهمیت زیادی برخوردار است ، توجه داشته باشید که هدف تنها ورود کاربر به سایت یا صفحه معینی از سایت نیست و باید روشی را به کار گیرید تا درصد بیشتری از بازدیدکنندگان سایت خود را تبدیل به مشتری تبدیل نمایید.

با به کارگیری روش هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد خواهید توانست در محتوای صفحات سایت خود ، شانس تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری را بالا ببرید.

عنوانی را برگزینید که بیانگر محتوای شماست

همان طور که در بالا گفته شد انتخاب عنوان جذاب ، شانس کلیک کاربر بر روی لینک های شما را بالا می برد ولی باید توجه داشته باشید که این عنوان در تناقض با محتوای موجود در صفحه نباشد چون باعث دلسردی و خروج سریع کاربر از آن می شود.

در ابتدای محتوا با ارزش ترین بخش آن را بنویسید

اگر می خواهید که خواننده مطالب شما به مشتری تبدیل شود باید کاری کنید تا او در صفحه باقی بماند و برای دستیابی به این هدف باید شروع مقاله جذاب و درگیرکننده باشد و مطالب جذاب را در ابتدای آن بنویسید ، برای این منظور باید چکیده مقاله یا نکته اصلی که مجذوب کننده است را در ابتدا نوشته و مقاله را خیلی معمولی ادامه دهید.

برای مثال اگر در مقاله خود یک ویدئو دارید خوب است که ویدئو را در بخش های بالایی صفحه قرار دهید چون این موضوع باعث می شود تا گوگل متوجه شود که شما به تجربه کاربری توجه می کنید و به کاربر کمک می کنید که قبل از اینکه متون خسته کننده را مطالعه کند.

باید کاری کنید که کاربر تشویق به ماندن در صفحه شود

تکنیک دست به دست کردن سطل آب یا Bucket Brigade روشی است که با آن مخاطب را تشویق به ماندن در صفحه می کنیم ، در این روش از عبارات و کلماتی باید استفاده کنید که باعث هیجان زده شدن کاربر برای خواندن ادامه مطلب می شوند ، عباراتی مانند برای مثال ، مثلا ، به عنوان نمونه ، نتیجه این می شود که ، این تازه شروع ماجراست ، احتمالا بارها این سوال برایتان پیش آمده که ، موفق ترین افراد در سئو ، دارای 2 خصوصیت شخصیتی اصلی زیر هستند ، تنها رمز تولید محتوایی که کاربران واقعا به دنبال خواندن آن باشند این است که ، جالب است بدانید و بسیاری موارد دیگر از آن جمله اند.

بهترین روش این است که پاراگراف را با سوال تمام کنید و در پاراگراف بعدی به آن سوال پاسخ دهید ، همچنین می توانید برای توصیف مطلب جالب ، عبارت را با دو نقطه به اتمام برسانید و در ادامه به توضیحات آن بپردازید ، وقتی که توجه کاربر جلب شد باید مراقب باشید که حواس او پرت نشود و با استفاده از عباراتی که در بالا آمد می توانید این کار را صورت دهید و حواس او را جمع مطلب خود نگهدارید.

استفاده از Call to Action در جهت جذب و تبدیل کاربر به مشتری

call to action یا دکمه فراخوانی ، مخاطب را به انجام کاری دعوت می کند بدین ترتیب که کاربران را با کمک عبارات دستوری به انجام کار وادار می کند و مزیتی که بابت این کار نصیب او می شود را به وی یادآور می شود ، رایج ترین عبارت ها :

برای دریافت نسخه آزمایشی همین حالا ثبت نام کنید.
راهنمای جامع را امروز دانلود کنید.
دریافت هدیه رایگان همین حالا.

نکته

در CTA هر گز از کلمات خنثی استفاده نکنید چرا که با این کار تاثیر و ارزش آن عملا از بین خواهد رفت ، از جمله کلمات خنثی می توان به ارسال ، ورود ، ادامه و اینجا کلیک کنید که ماهیتی دستوری ندارند و انگیزه ای را در کاربر به وجود نمی آورند و کلیشه ای و خسته کننده هستند.

از افعال مجهول استفاده نکنید

استفاده از افعال مجهول در بیشتر مواقع باعث می شود که جملات گنگ باشند و درک آن ها به وسیله کاربرسخت گردد ، همان طور که می دانید در افعال مجهول ، نقش فاعل نادیده گرفته می شود و کاربر در جملات طولانی برای شناسایی فاعل جملات مجهول دچار سردرگمی می شود و همین باعث می شود تا بالاجبار یک جمله را چندین بار بخواند و بدین ترتیب احساس می کند که متن شما از ادبیات مناسبی برخوردار نیست و در نهایت از صفحه شما خارج می شود.

گفتگوی آنلاین با کاربران با هدف جذب و تبدیل کاربر به مشتری

یکی از روش های خوب این است که چت زنده را به قابلیت های وب سایت خود بیفزایید تا خوانندگان به محض برخورد به مشکل یا سوال بتوانند با بخش خدمات پس از فروش تماس بگیرند ، با استفاده از مهارت های سخنوری و بازاریابی در این مرحله می توانید مخاطب را به مشتری تبدیل نمایید ، با پاسخ دهی سریع و در دسترس بودن شما ، حس اعتماد در مخاطب به وجود می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + سه =

دکمه بازگشت به بالا