تولید محتوای اختصاصی توسط الگوریتم جدید گوگل

چگونه الگوریتم جدید گوگل محتوای اختصاصی تولید می کند ؟!

در این مطلب به الگوریتم جدید گوگل و تولید محتوا توسط آن می پردازیم ، الگوریتم جدید گوگل با عنوان Paraphrasing نتیجه تحقیقاتی است که گوگل به تازگی پرده از آن برداشته است که قادر به بررسی محتوای چند صفحه اینترنتی و براساس آن ها ایجاد یک مقاله جدید و اختصاصی می باشد ، هدف اصلی این طراحی ، پاسخ به کاربران در زمان جستجو و همچنین عدم نیاز به مراجعه آن ها به وب سایت اصلی که تولید کننده محتوا بوده ، می باشد.

عملکرد الگوریتم جدید گوگل یا همان Paraphrasing چگونه است ؟

این الگوریتم طوری طراحی و برنامه ریزی شده که محتوای هر صفحه را مورد بررسی قرار می دهد و قسمت هایی را که شامل اطلاعات مهمی نیست ، حذف می کند و بدین ترتیب یک خلاصه کاربردی و با ارزش را از محتوای صفحه ایجاد می کند ، نزدیک ترین نمونه به خروجی این الگوریتم نتایجی است که در featured Snippets در صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

همان طور که گفته شد این الگوریتم محتوا را براساس ترکیب چند صفحه اینترنتی ایجاد می کند و در مرحله بعد از تولید محتوا ، الگوریتمی که برپایه هوش مصنوعی طراحی شده است به میان می آید و به بررسی واقعی بودن محتوا و حذف اطلاعات نادرست آن می پردازد.

این بدین معنی است که در آینده ربات های گوگل خواهند توانست بعد از بررسی محتوای یک صفحه ، جملات کلیدی و ارزشمند آن محتوا را شناسایی کنند و بدین ترتیب و بر همین اساس پاسخ سوالات کاربران را به وی اعلام نمایند و همچنین می توانند در آینده پاسخ سوال کاربر از مجموع محتوای دو صفحه کاملا مجزا در اینترنت جمع آوری کنند و در اختیار او بگذارند که در این صورت کاربر دیگر عملا هیچ نیازی به مراجعه به وب سایت اصلی تولید کننده و مطالعه متن کامل را نخواهد داشت.

گوگل در آینده ای نه چندان دور دیگر نیازی به محتواهای تولید شده توسط شما نخواهد داشت !

همان طور که گفته شد با این الگوریتم جدید ، گوگل قادر است محتوای مورد نظر کاربر را بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سطح وب ، تولید کند و در اختیار او بگذارد و متاسفانه دیگر نیازی به سایت شما و مراجعه کاربر به آن نخواهد بود.

خوب است بدانید که این مسئله مدیران وب سایت ها و همچنین تولید کنندگان محتوا را بسیار نگران کرده است چرا که در صوت اجرایی شدن این الگوریتم در نتایج جستجو ، افت چشم گیری در تعداد بازدیدکنندگان سایت ها را شاهد خواهیم بود و این موضوع روند بازاریابی آنلاین سایت ها را می تواند عملا دچار اختلال نماید.

نکته

این تحقیقات و انتشار آن ها باعث افزایش موج نگرانی ها و در نتیجه زیاد شدن سوالات کاربران توییتر در این زمینه شد و به همین دلیل مدیر موتور جستجوی گوگل یعنی Danny Sullivan اعلام کرد که این تحقیقات از طرف شرکت Google brain صورت گرفته و منتشر شده و به معنای استفاده از آن ها در Google Search نمی باشد ، درست است که گوگل همواره در حال تحقیقات بیشتر و همچنین ارائه نتایج به دست آمده می باشد ولی لزوما تمامی آن ها در الگوریتم های مربوط به موتور جستجو مورد استفاده قرار نمی گیرند.

این پاسخ وی یعنی این که لااقل امسال گوگل قصد استفاده از این تحقیقات جدید را در رتبه بندی نتایج گوگل و یا نمایش پاسخ به کاربران ندارد ولی سیاست های گوگل ممکن است در آینده تغییر کند و به یک موتور پاسخ گو بیشتر از گذشته تبدیل شود !

نتیجه گیری مهم

این تحقیقات نشان می دهد که گوگل توانایی تولید الگوریتم هایی به این پیچیدگی را دارد و این یعنی خیلی راحت می تواند کیفیت محتوای یک صفحه را آنالیز کند و قسمت های با ارزش آن را شناسایی نماید ، همان طور که در مقاله تکرار کلمه کلیدی توضیح دادیم ، دیگر تولید محتوا به معنای یک متن هدف گذاری شده بر روی کلماتی مشخص نمی باشد و بیشتر از همیشه باید به مفهوم کلیدی و پاسخ گویی به کاربران در محتوا اهمیت دهیم و توجه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا