تعداد کلمات چه تاثیراتی بر سئو سایت دارد ؟

ارتباط بین تعداد کلمات و سئو سایت

همواره این سوال برای نویسندگان و سئوکاران وجود دارد که تعداد کلمات چه تاثیری بر سئو سایت می گذارد و این که آیا نوشته کوتاه بهتر است یا متن طولانی تر ، در این مقاله از مدرسه نرم افزار به بررسی ارتباط بین تعداد کلمات و سئو سایت می پردازیم و با هم خواهیم دید که کدام روش بهتر است ، با ما همراه باشید.

تاثیر تعداد کلمات بر سئو

به طور کلی باید گفت که هم نوشته کوتاه و هم متن های بلند طرفداران خاص خود را دارند و موضوع مهم این است که هر کدام از آن ها را در جای مناسبی به کار بگیرید.

استفاده از نوشته های کوتاه

نوشته نباید کم تر از 250 کلمه باشد ، چرا که موتورهای جستجو مطالبی را تعداد کلمات کمی دارند به عنوان یک مطلب سبک و یا کم ارزش می شناسند و این موضوع می تواند اثرات منفی بر سئو سایت شما داشته باشد ، خوب است بدانید بعد از این که الگوریتم پاندا گوگل به روز رسانی شد چنین مطالبی دیگر برای سئو مناسب به شمار نمی روند به این دلیل که برای خوانندگان مفید نمی باشند.

ولی در صورتی که یک سایت شرکتی دارید و به صورت منظم از مطالب کوتاه برای در جریان گذاشتن مشتریان و بازدیدکنندگان سایت خود استفاده می کنید ، می تواند بر سئوی شما اثر خوبی داشته باشد و ارزش و اعتبار وبسایتتان را بالا ببرد چرا که این نوشته ها شما را تبدیل به یک منبع به روز و مناسب برای مخاطبان سایت خواهد کرد.

نکته

در صورتی که از مطالب کوتاه در وب سایت خود استفاده می کنید ، برای تشویق بیشتر بازدیدکنندگان به خواندن مطالب بیشتر و بهبود سئو سایت خود باید از لینک سازی داخلی برای صفحات بهره بگیرید.

استفاده از نوشته های طولانی

بعد از این که الگوریتم پاندا در گوگل آپدیت شد یکی از عواملی که در ارزش دهی گوگل به سئو بسیار مهم جلوه کرد ، ارائه مطالب طولانی است و نوشته با تعداد کلمات زیاد و طولانی نشان دهنده مفید بودن آن برای کاربر می باشد و مطالبی که بیش از 500 کلمه دارند ، اثرات مثبتی بر سئو سایت و در نتیجه رتبه شما در گوگل خواهند داشت.

ممکن است بازدیدکنندگان و خوانندگان برای خواندن تمام یک متن مثلا 800 کلمه ای وقت یا حوصله کافی نداشته باشند ولی خوب است این را بدانید در نوشته های طولانی می توان به بررسی کامل ابعاد مختلف یک موضوع پرداخت و همین موضوع باعث می شود تا روز به روز حضور افراد در سایت شما بیشتر شده و به کاربران راضی تبدیل شوند و این در نهایت به بهبود سئو سایت منجر می شود.

یکی دیگر از نتایج خوبی که ارائه مطالب طولانی دارد این که کاربران پس از مدتی وب سایت شما را به عنوان یک سایت حرفه ای و مرجع خواهند شناخت و همواره و به طور مرتب شما را دنبال خواهند کرد ، ارائه مطالب کاملی که پاسخ کاربران را به طور دقیق و کامل بدهد باعث می شود تا تجربه کاربری سایتتان بهبود یابد و روز به روز رضایت افراد بازدید کننده از سایت بیشتر و بیشتر شود و بدین ترتیب رنک گوگل سایت شما به سرعت افزایش پیدا می کند.

مطالب را در یک صفحه بگنجانید و سئو سایت خود را بهبود بخشید

برای این که رضایت کاربران را بیشتر جلب نمایید بهتر است که به جای نوشتن مطالب کوتاه و پراکنده در صفحات مختلف ، تمامی آن ها را در قالب یک مطلب در یک صفحه طولانی ارائه دهید و اگر خبر جدیدی داشتید به انتهای آن اضافه کنید ، کاربران از این که بتوانند همه مطالب مورد نیاز خود را در یک صفحه پیدا کنند ، خوشحال تر و راضی تر خواهند بود تا اینکه به دنبال مطالب از این صفحه به آن صفحه بروند.

نحوه ارائه مطالب در سئو چه اهمیتی دارد ؟

توجه داشته باشید تنها طولانی بودن مطالب مهم نیست و اگر این مطالب و نحوه ارائه آن ها بدون برنامه ریزی و نظم باشد کاربر را سردرگم می کند و او به سرعت از صفحه شما خارج می شود و این اثر منفی در سئو سایت شما خواهد داشت برای جلوگیری از این موضوع باید نحوه ارائه مطالب به گونه ای باشد که کاربر در یک نگاه کوتاه بتواند بخش مورد نظر خود را پیدا کند.

نکات مهمی که در سئوی نوشته های طولانی باید رعایت شود :

 

از تگ های HTML استفاده کنید

خوب است بدانید با استفاده از هدرها و عنوان ها در نوشته ، کاربران سریع تر به بخش مورد نظر خود دست می یابند و کارایی سایت و رضایت کاربران از هر چیزی برای گوگل مهم تر است و اینگونه با راضی نگه داشتن کاربر و گوگل می توانید به رتبه های بالا در صفحه اول گوگل برسید.

از تصاویر استفاده کنید

یکی از مواردی که می تواند تاثیر بسیار مثبت بر روی سئو سایت داشته باشد و اعتبار نوشته را بالا ببرد ، استفاده از تصاویر و نمودارهای مناسب است که مطالب را برای خواننده قابل فهم تر می کند.

موارد مهم را لیست کنید

لیست کردن و شماره گذاری اطلاعات می تواند خواننده را سریع تر و راحت تر به جواب برساند و این گونه کاربر راضی از سایت شما خارج می شود.

از ویدئو در نوشته های خود استفاده کنید

استفاده از ویدئو در مطالب می تواند تاثیر بسیاری بر سئو داشته باشد چرا که در الگوریتم های جدید گوگل به این موضوع بسیار توجه شده است ، استفده از ویدئو برای نوشته های کوتاه نیز بسیار مفید خواهد بود.

کیفیت یا کمیت ؟!

به طور دقیق نمی توان گفت کیفیت مهم تر است یا کمیت ، برای مثال اگر نوشته ای کوتاه و کیفیت بسیار خوبی داشته باشد و کاربر بتواند در چند خط به پاسخ سوالات خود دست یابد می توان گفت کیفیت ، اثر بخشی خود را بر روی سئو گذاشته است ، به عبارتی نوشته های کوتاه در صورتی مناسب خواهند بود که در عین حال مفید باشند و به صورت مرتب در سایت قرار بگیرند.

در مورد نوشته های طولانی باید گفت درست است که طولانی بودن مطلب اثرات مثبتی بر بهبود سئو دارد ولی در صورتی که نوشته به حاشیه کشیده شود و مطالب آن به درستی ارائه نشود ، از ارزش آن می کاهد ، در نهایت می توان گفت کمیت و کیفیت در کنار هم به خوبی کار می کنند و باعث بهبود سئو سایت می شوند ، یکی بدون دیگری کمی و کاستی هایی را به وجود می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا