در چه مواقعی باید از لینک نوفالو استفاده کرد ؟

ضرورت های استفاده از لینک نوفالو

سال های بسیاری از قابلیت نوفالو کردن لینک ها می گذرد ولی هنوز ابهاماتی درباره این مسئله وجود دارد ، جالب است بدانید یکی از آنالیزورهای گوگل به نام آقای Nathan Johns اخیرا در همایش تخصصی سئو SEMX West گفته قابلیت نوفالو از زمانی که عرضه شده به امروز هیچ تغییری نکرده است ، در این مقاله می خواهیم به این پی ببریم که Nofollow کردن چیست و ضرورت های استفاده از لینک نوفالو را برشماریم.

با مدرسه نرم افزار همراه باشید تا بدانید چگونه ارزش کد های نوفالو تعیین می شود و همچنین متوجه خواهید شد در چه مواقعی باید از لینک های فالو و در چه مواقعی از لینک های نوفالو استفاده نمایید.

لینک های نوفالو از ابتدا تا به امروز

می خواهیم ببینیم که نوفالو کردن لینک ها از کجا شروع شده و آمده است ، در اوایل قرن 21 بیشتر متخصصان سئو این را می دانستند که لینک ها عضو مهمی از الگوریتم گوگل محسوب می شوند و به همین دلیل برای کسب جایگاه بهتر از لینک ها سو استفاده می شد و تمرکز آن ها بیشتر به کمیت بود تا کیفیت و افراد برای لینک سازی به هر کاری دست می زدند ، برای مثال از لینک گذاری های غیرعادی در قسمت نظرات وبلاگ ها استفاده می کردند که البته در این روزها هم دیده می شود و رایج است.

بدین ترتیب وب سایت ها پر از کامنت های اسپم شده بودند و گوگل تنها به دنبال یک راه حل برای این مشکل بود تا این که برنامه نویسان گوگل ، صفت نوفالو را معرفی کردند و با این روش کاربران با نوفالو کردن لینک ها می توانستند به گوگل سیگنال بفرستند به این معنی که آن ها نمی خواهند لینک های مورد نظرشان به وسیله گوگل در ارزیابی کلی لینک های ورودی به وب سایت ، لحاظ گردد.

در اویل ، صفت نوفالو بیشتر در بخش هایی از وب سایت به کار می رفت که کاربران مجاز بودند ، خودشان لینک اضافه نمایند کنند ، ولی بعدها گوگل از کاربران درخواست کرد تا از این قابلیت برای لینک های تبلیغاتی و بخش هایی که توسط کاربران وارد نمی شود هم استفاده نمایند و در همین زمان بود که گوگل با استفاده از الگوریتم پنگوئن وب سایت هایی را که به طور غیرطبیعی لینک سازی شده بودند از جمله دایرکتوری ها ، تبادل لینک و پست میهمان جریمه می نمود.

به روزرسانی های الگوریتم پنگوئن چگونه بود ؟

خود لینک ها نکته ای هستند که در این میان نادیده گرفته شده اند ، خوب است بدانید بنیان اینترنت را لینک ها تشکیل می دهند و یک محقق بریتانیایی به نام Tim Berners – Lee ، 28 سال پیش لینک را اختراع کرد ، قبل از این که موتورهای جستجو بر روی کار بیایند ، کاربران تنها با یک روش یعنی به وسیله دنبال کردن لینک ها می توانستند وب سایت های جدید را بیابند ، ولی در حال حاضر Home Page گوگل مرورگر اکثر کاربران است و خوب است بدانید کمپانی گوگل به شدت به دنبال سر و سامان دادن به لینک سازی وب سایت ها می باشد.

پس متوجه شدیم که گوگل هیچ گاه طرفدار لینک سازی غیرطبیعی نبوده و نیست و عاشق وب سایت هایی است که به طور طبیعی لینک سازی می کنند ، به عبارتی دیگر سایت هایی که با کیفیت لینک سازی می کنند را دوست دارد ، پس به یاد داشته باشید اگر از دستورالعمل های گوگل پیروی نکنید سایت شما جریمه خواهد شد.
لینک های نوفالو ارزشمند هستند !

نکته

خوب است بدانید لینک های نوفالو باعث می شوند تا اعتبار سایت از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل نشود ، بنابراین تعداد و کیفیت لینک های داخل صفحه به وسیله گوگل نادیده گرفته می شوند ، لینک های Nofollow با ارزش هستند و مهم ترین دلیل استفاده از این لینک ها این که گوگل دیگر شما را به دلیل لینک دهی به سایت کم ارزش جریمه نخواهد کرد ، همچنین تعداد لینک ها هم بی اهمیت است و به خاطر لینک دهی بیش از حد هم مجازات نخواهید شد!

ولی باید بدانید استفاده از کد نوفالو هیچ ارزشی برای سایت های دیگر ندارد ، خوب است بدانید خیلی از کمپانی های بزرگ مانند CNN یاNFL تمامی لینک های خروجی وب سایت خود را نوفالو می کنند و این به معنی آن است که لینک ها هیچ ارزشی از نظر انتقال اعتبار ندارند ولی با این وجود بازهم می بینید که لینک های این سایت ها بسیار با ارزش هستند چرا که کاربران زیادی این لینک ها را می بینند ، پس به یاد داشته باشید حتی لینک نوفالو هم ارزشمند می باشد چرا که به بازدیدکنندگان امکان بازدید از وب سایت شما را می دهد و برند شما شناخته تر خوهد شد.

 

نکته

جالب است بدانید با آوردن نام یک سایت بدون لینک دهی به آن هم باعث افزایش آگاهی کاربران از برند شما می شود!

برای نوفالو کردن لینک ها هیچ قاعده و قانون مشخصی وجود ندارد ولی در ادامه با ماه همراه باشید تا با دستورالعمل های کاربردی برای این که چه مواقعی باید از لینک های فالو استفاده کنید و در چه مواقعی نوفالو کنید ، آشنا شوید.

چه لینک هایی را باید نوفالو کرد ؟

اگر در ابتدای راه لینک سازی هستید باید لینک های زیر را همیشه نوفالو کنید :

لینک هایی که در دیدگاه ها و فروم ها قراردارند

خوب است بدانید معمولا محتواهای user-generated اسپم هستند ، اگر حتی مدیریت کاملا بی نقص هم باشد باز هم بعضی از محتواهای این چنینی از زیر دست شما ممکن است در بروند ، توجه داشته باشید محتواهای اسپمی که توسط کاربران ساخته می شوند بسیار خطرناک هستند و با وجود نوفالو شدن می توانند بازهم منجر به جریمه دستی سایت گردند.

نکته

در صورتی که بخش نظرات را نوفالو نکنید ، بر ارزش و اعتبار صفحه ای که در آن قرار دارند ، تاثیر منفی خواهند گذاشت.

تبلیغات بنری

یکی از نکاتی که در مورد ضرورت های استفاده از لینک نوفالو باید به آن توجه داشته باشید این ایت که تمامی لینک هایی که ماهیت تبلیغاتی دارند و یا به نوعی از طرف اسپانسر درج شده اند ، باید نوفالو شوند ، این بدین معنی است که هر لینکی اعم از لینک های قرار گرفته در بخش لینک های مفید ، منابع ، تصاویر تبلیغاتی و تبلیغات چرخشی به دیگر وب سایت ها باید نوفالو شوند.

رپورتاژهای خبری

رپورتاژ های خبری معمولا برای کسب بک لینک و بهبود وضعیت سئو مورد استفاده قرار می گیرند و به آن ها رپورتاژ آگهی می گویند ، خوب است بدانید وب سایت هایی که ماهیت مطبوعاتی دارند تمام لینک ها را به طور پیش فرض نوفالو می کنند ، در صورتی که مطلب درج شده در وب سایت شما به صورت رایگان و بدون دریافت وجه می باشد باید لینک های خروجی را نوفالو کنید.

بک لینک های پولی یا تبلیغات متنی

در صورتی که برای لینک دهی پول دریافت می کنید باید تمامی لینک های خروجی سایت خود را نوفالو کنید ، شاید فکر می کنید که غیرمنطقی است ولی باید به یاد داشته باشید که با فروش بک لینک درآمد زیادی برای شما ایجاد نمی شود و در صورتی که از این روش درآمدزایی بیش از حد استفاده نمایید ، امکان این که سایت شما جریمه شود و به کلی منبع درآمد خود را از دست بدهید ، بسیار زیاد است.

 

 

نکته

فروش بک لینک باعث جریمه سایت می گردد و باید توجه داشته باشید که تبلیغات متنی یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای تعیین سلامت لینک سازی یک وب سایت محسوب می شود و الگوریتم پنگوئن حساسیت زیادی روی آن دارد.

در چه مواقعی باید از لینک های فالو استفاده کرد ؟

در مواقعی که لینک خارجی را به یک سایت معتبر و ارزشمند می دهید بهتر است آن را به صورت فالو قرار دهید ، معمولا در لینک سازی های خارجی تلاش بر این است که به وب سایت هایی که رقیب در سئو هستند ، لینک داده نشود ، همچنان با مدرسه نرم افزار همراه باشید تا مواردی را که در آن ها می توان از لینک های فالو استفاده کرد را ره شما معرفی کنیم.

پست هایی که کاربران مورد اطمینان به صورت میهمان ارسال کرده اند

جالب است بدانید برخی از نویسندگان معتبر ترجیح می دهند تا با وب سایت هایی کار کنند که در ازای نویسندگی و ارائه محتوای مفید ، لینک دهی به سایت کمپانی آن ها باشد ، ولی باید توجه داشته باشید این مورد فقط برای ارسال کننده مهمانی که به طور دائم در حال پست گذاری در سایت شما می باشد ، سایت معتبری دارد و به او کاملا اعتماد دارید ، صدق می کند ، با این حال بهتر است که تنها اجازه گذاشتن یک لینک را صادر کنید و از کاربر بخواهید که فقط نام خود یا کمپانی را به صورت انکر تکست قرار دهد.

لینک دهی به وب سایت افراد معروفی که با آن ها مصاحبه نموده اید

در صورتی که با یک فرد مشهور ، شرکت مطرح یا فرد متخصصی در زمینه کاری خودتان مصاحبه ای کرده اید ، لینک دادن به وب سایت شخصی وی بلامانع است ولی برای اطمینان بیشتر بهتر است از آن ها بخواهید تا فقط نام خود یا کمپانی در انکر تکست قرار دهند ، توجه داشته باشید همکاری با این گروه از کاربران بسیار با ارزش است چرا که باعث می شود تا با افراد معروف بیشتری در آینده مصاحبه نمایید.

نکته

اگر باید با افرادی مصاحبه کنید که شناخت کافی از آن ها ندارید یا افرادی هستند که گمان می کنید در سایت های خود از تکنیک های لینک سازی کلاه سیاه استفاده می نمایند ، باید لینک ها را نوفالو کنید.

لینک های سرمقاله ای

لینک هایی که در ادامه آورده ایم به لینک های سرمقاله ای معروفند و ارزش لینک دهی بسیار بالایی دارند :

  • نقد و بررسی سفارشی نشده و صادقانه یک محصول یا خدمت
  • لینک منبع مقاله ای ارزشمند
  • بیان کردن همکاری سازنده با سایت همکار

نکته

در صورتی که شغل شما این است که تعداد زیادی نقد و بررسی بنویسید یا در صورتی که محصولی را به صورت رایگان دریافت نموده اید و باید آن را بررسی کنید و یا اگر تنها از یک محصول خاص ، بدون این که آن را با دیگر محصولات هم رده مقایسه کنید ، تعریف و تمجید بی مورد نموده اید ، به گوگل این سیگنال را می دهید که مشغول تولید محتوای اسپانسر شده هستید.

به گفته Duane Forrester که یکی از مدیران ارشد سابق بینگ است ، لینک واقعی ، لینکی است که انتظار گرفتن آن را اصلا نداشته اید ، درست است که عمل کردن بر طبق این جمله برای موفق شدن در مسیر لینک سازی غیرممکن است ، ولی نکته خوبی برای افرادی است که قصد دارند لینک سازی نمایند.

نکته ای مهم در مورد ضرورت های استفاده از لینک نوفالو

در صورتی که یک مقاله ارزشمند را از وب سایتی ترجمه کرده اید و لینک آن را بدون دانستن صاحب آن سایت در انتهای مقاله قرار دادید ، بهتر است لینک را به صورت فالو قرار بدهید ، همچنین در صورتی که در مقاله خود می خواهید از نقل قول فردی یا مطالب وبلاگ او در مقاله خود استفاده نمایید خوب است که به اسم او در مقاله خود اشاره نمایید و همچنین می توانید لینک سایت او را هم به صورت فالو قرار دهید تا قدردانی خود را هم نشان دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =

دکمه بازگشت به بالا