چگونه عملکرد وردپرس را بهبود بخشیم ؟ (قسمت اول)

بسیاری از مدیران وب سایت ها برای این که به افزایش ترافیک دست یابند و رتبه خوبی در موتورهای جستجوگر داشته باشند ، به نویسندگان خود توصیه می کنند که در تولید محتوای خود بسیار دقت و نوشته های خوبی عرضه کنند ولی متاسفانه به آن نتیجه ای که می خواهند ، نمی رسند ، این به دلیل کیفیت محتوای مطالب نیست در بسیاری مواقع به دلیل عملکرد نامناسب قابلیت ‌های وب‌ سایت این مشکلات به وجود می آید ولی جای نگرانی نیست با آموزش های ما می توانید عملکرد وردپرس خود را بهبود بخشید.

 

چه فاکتورهایی باعث بهبود عملکرد وردپرس می شوند ؟

این که کاربران بتوانند با وب سایت شما ارتباط بگیرند بسیار مهم است چون یکی از چیزهایی که باعث جذب بازدیدکننده به سایت می شود ، قابلیت‌ های سایت است و در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارد و به همین دلیل است که عملکرد وردپرس بسیار مهم است و باید برای بهبود آن تلاش کرد.

 

وب سایت رسپانسیو یا واکنش گرا

امروزه کم تر کسی به وسیله کامپیوتر یا لپ تاپ به مرور اینترنت می پردازد و بیشتر کاربران با گوشی های هوشمند خود این کار را صورت می دهند به همین دلیل باید وب سایت شما طوری تنظیم شود که واکنش درستی در همه دستگاه ‌ها داشته باشد ، اگر این طور نباشد کاربران نمی توانند در صفحات کوچک‌ تر محتوای سایت و مطالب شما را ببینند ، این که وب سایت شما رسپانسیو باشد ، عملکرد وردپرس را بهبود می دهد.

برای این که بتوانید از این طریق عملکرد وردپرس خود را بهبود دهید بهتر است که ابتدا وب سایت خودتان را در دستگاه ‌های کوچک تر ببینید و چک کنید و در صورت شناسایی مشکلی آن را ادیت نمایید.

بخش Navigation وب ‌سایت خود را بهبود بخشید

اگر مدیر یا صاحب یک سایت هستید حتما این را می دانید که وب سایت شما به طور انحصاری برای کاربران به وجود آمده است و کاربران از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل باید بر اساس نیاز کاربران تغییرات را اعمال کنید ، سعی کنید که طوری سایت را برنامه ریزی کنید که کاربران بتوانند خیلی راحت با آن ارتباط بگیرند ، هیچ کاربری از وب سایت پیچیده خوشش نمی آید ، برای این کار باید برنامه ‌ای ترتیب دهید که کاربران به راحتی به صفحات مربوطه هدایت شوند.

یک وب سایت کارآمد و زیبا به همراه سیستم ناوبری ساده می تواند چاره ساز باشد ، وب سایت های پیچیده هم بسیار جذاب هستند ولی کاربران با مواجه شدن با تنها یک مشکل در ناوبری بدون شک وب‌ سایت را ترک می ‌کنند ، برای این منظور باید از قالبی استفاده کنید که در بخش ناوبری بدون مشکل باشد .

نکته های مهم

  • توجه داشته باشید که در صفحه اصلی سایت باید لوگوی شما ظاهر شود.
  • سیستم ناوبری باید به گونه ای باشد که در زیر هدر یا در بالای صفحه ، در سمت راست دیده شود.
  • بخش ناوبری باید با وب سایت کاملا سازگاری داشته باشد و این مسئله بسیار مهمی است.
  • اگر در بخش ناوبری مشکلی دارید تنها با اضافه کردن یک نقشه سایت HTML به وب ‌سایت خود می توانید تمامی مشکلات را رفع کنید.
  • در صورتی که وب سایت شما در صنعت خدمات فعالیت دارد برای این که زمان جستجوی اطلاعات در سایت را کاهش دهید بهتر است که مخاطبین خود را به صورت برجسته به نمایش بگذارید.

 

محتوای سایت را ‌صورت منظم انتشار دهید

همان طور که بارها گفته ایم ایجاد محتوای با کیفیت یکی از مهم ترین عوامل برای افزایش رتبه سایت می باشد ، منتشر کردن محتواهای جدید و همچنین بروز‌رسانی محتواهای قدیمی می تواند شما را به ترافیک بیشتر نزدیک کند ، اگر این کار را نکنید نرخ تبدیل کاهش می یابد و بدین ترتیب عملکرد وردپرس شما نیز تحت تاثیر آن ضعیف می شود.

نکته

در صورتی که بازه زمانی انتشار محتواهای وب سایت را مطابق با نیازهای خاص خود تنظیم نمایید ، بازدیدکنندگان ثابت بیشتری را جذب خواهید کرد.

تغییر ظاهر وب سایت

از قابلیت های خوب وردپرس داشتن افزونه ‌ها و قالب ‌های متنوع است و به همین دلیل بدون طراحی دوباره سایت و تنها با تغییر قالب ‌های وردپرس می توانید ظاهر وب سایت خود را تغییر دهید ، طراحی و زیبایی سایت اولین چیزی است که کاربر می بیند.

بسیاری از کاربران در صورتی که سایتی بی ‌نظم باشد آن را ترک می کنند و به همین دلیل باید یک وب سایت جذاب و حرفه ‌ای داشته باشید ، برای این منظور باید برای درک کاربران خود زمان بگذارید و بعد از آن قالبی را برای وب سایت خود انتخاب نمایید و در این صورت می توانید باعث جذب آن ها و ماندن آن ها در سایت خود شوید ، همگام با قالب سایت باید قابلیت‌های اصلی سایت را هم در نظر بگیرید و در درجه اول به بررسی ناوبری سایت و محتوا بپردازید.

اگر می خواهید سایتی کاربرپسند داشته باشید باید اهداف اصلی سایت خود را تعیین کنید و با این کار می توانید قالب ‌های مناسب انتخاب کنید ، یک توسعه دهنده وب می تواند به شما کمک کند تا وب سایت حرفه ‌ای تری داشته باشید ، خوب است بدانید که هرگونه نقصی را می توان با توسعه دهنده وب برطرف کرد و همین عملکرد وردپرس را بهبود می دهد.

لینک های خراب و شکسته را حذف کنید

یکی از بدی های وجود لینک ‌های شکسته یا خراب در وب سایت این است که کاربران را دچار سردرگمی می کند و همین باعث کاهش عملکرد وردپرس می شود ،لازم به ذکر است گوگل وب سایت ‌هایی را که لینک های خراب آن ها زیاد باشد ، رتبه ‌بندی نمی ‌کند ، به همین دلیل باید به بررسی لینک‌ های وب ‌سایت خود بپردازید که خیلی در رتبه ‌بندی و جستجوگرها موثر می باشند ، افزونه Broken Link Checker برای این کار پیشنهاد می شود و به وسیله آن می توانید لینک‌ های خود را بررسی و نواقص را برطرف کنید ، با این کار عملکرد وردپرس افزایش می یابد و یک وب سایت یوزر فرندلی یا همان کاربر پسند خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا