راهنمای ایجاد مرحله به مرحله تصویر متحرک در نرم افزار فتوشاپ ( قسمت اول )

فتوشاپ یک نرم افزار بسیار قدرتمند با قابلیت های بسیار زیاد است که طراحان با استفاده از قابلیت های آن دچار درد سر کمتری خواهند شد. طراحی این نرم افزار به گونه ای است که طراحان در ایجاد افکت های پیچیده و دشوار دچار درد سر کمتری شوند و بتوانند افکت های زیبایی را بوجود آورند. به همین سبب با اطمینان به شما میگوییم که با استفاده از قابلیت های فتوشاپ شما برای ایجاد تصویر متحرک یا همان gif به مهارت بالایی نیاز ندارید و با استفاده از ابزار های فتوشاپ با سرعت زیاد میتوانید این کار را انجام دهید.

تصویر متحرک در نرم افزار فتوشاپ

تصویر متحرک یا فایل gif در واقع همان فایل هایی هستند که امروزه در شبکه های اجتماعی دست به دست میشوند. خیلی از افراد که کار و تجارت آنها وابسته به شبکه های اجتماعی است یا دارای وب سایت های اینترنتی هستند علاقه مند به ایجاد تصویر متحرک میباشند. باید گفت که تصاویر gif در همه جا مشاهده میشود و تبیدل به زبان غیر رسمی برای بروز احساساتی همچون شادی ، غم ، تعجب و … شده است. در ادامه قصد داریم نحوه آموزش تصویر متحرک را با استفاده از ویدیو و تصاویر ثابت در فتوشاپ آموزش دهیم.

Photoshop GIF

راهنمای ساخت تصویر متحرک با استفاده از ویدیو

یکی از مواردی که میتوان بصورت متداول مشاهده کرد استفاده از گیف ها در هنگام اشتراک گذاری ویدیوها در شبکه های اجتماعی بصورت آنلاین خواهد بود. به همین منظور برای ساخت گیف در فتوشاپ میتوان از طریق زیر عمل نمود :

  1. ابتدا به قسمت file میرویم
  2. در این قسمت بر روی Import کلیک کرده
  3. Video Frames to Layers را پیدا کنید و بر روی آن کلیک میکنیم
  4. حال در پنجره ای که باز شده است میتوان قسمتی از ویدیو که مد نظر ما است را انخاب کنیم.

اگر هدف ما وارد کردن قسمتی از ویدیو میباشد باید بوسیله مکان نمایی که زیر ویدیو پیش فرضض وجود دارد ابتدا و انتها را مشخص نماییم. در این حالت فقط قسمت مد نظر ما وارد گیف خواهد شد. توجه داشته باشید هر چه ویدیو طولانی تر باشد گیف هم به نسبت طولانی تر میشود. حال اگر ویدیو شما طولانی بود برای کاهش اندازه ویدیو بدون آنکه به کیفیت آسیبی برسد گزینه Limit to Every 2 Frames را انتخاب میکنیم.

Photoshop GIF

نحوه ایجاد گیف در پنجره Import Video to Layers

در پنجره Import Video to Layers باید دقت نمود که تیک گزینه Make Frame Animation زده شده باشد تا بر روی ok کلیک نمایید. بعد از آنکه کار شما تمام شود شاهد یک فایل خواهید بود که هر فریم ویدیو آن در لایه جدیدی وجود دارد. Timeline پایین صفحه تعداد فرم های تشکیل دهنده گیف شما را نمایش میدهد. مشاهده خواهید کرد هر فریم متعلق به لایه ای متفاوت از تصویر است. بنابرای ناین قابلیت برای شما وجود دارد که هر فریم را ویرایش کرده آنرا حذف یا اضافه کنید.برای انکه بطور مستقیم ویدیو به گیف تبدیل شود در زیر پیش نمایش روی دکمه Play کلیک شود.

Photoshop GIF

نحوه ذخیره 

برای انکه بتوانیم گیف بوجود آمده را در نرم افزار فتوشاپ ذخیره کنیم میتوان از طریق زیر عمل نمود :

  1. در ابتدا به قسمت file وارد شده
  2. سپس بر روی گزینه Export کلیک میکنیم
  3. وارد پینجره Save for Web Legacy میشویم.
  4. پنجره ای که باز شده را مشاهدخ واهید کرد در انجا فرمت را در ابتدا به گیف یا همان تصویر متحرک تبدیل کرده و سپس رنگ ها را به ۲۵۶ تنظیم میکنیم. بنابراین باید سایز عکس را برای حفظ کل فایل کاهش داد و پایین آورد.

Photoshop GIF

برای این منظور در پایین سمت چپ پنجره پیش نمایش ابتدا اندازه فایل را مشاهده کرده اگر اندازه آن بیش از اندازه بود اسلایدر را به سمت راست میکشیم تا علاوه بر کیفیت حجم فایل هم کاهش پیدا کند. در نهایت میتوان گیف خود را ذخیره نمود.

در مطلب بعدی  راهنمای گام به گام ساخت تصویر متحرک با استفاده از عکس ثابت را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا