آشنایی با امکانات لومیون برای بالابردن کیفیت رندر

هرکسی که بخواهد از طرح ساختمانی خود تجسم واقعی پیدا کند لومیون یک نرم افزار ضروری و مهم برای او بحساب خواهد آمد. معماران و مهندسین عمران برای پیشبرد پروژه خود میتوانند از طرح ساختمانی خود تصویر با کیفیت یا فیلم سریع و آسان ایجاد کنند. این قابلیت ها در کنار امکانات خوب نرم افزار باعث شده تا بیش از ۶۰ کشور در سرتاسر جهان از این نرم افزار استفاده کنند. معمارن ، مهندسان ، طراحان پروژه های ساختمانی ، مدلسازان BIM و دانشگاه ها از علاقمندان اصلی به این نرم افزار طراحی میباشد. این نرم افزار برای تجسم معماری سه بعدی بصورت Time-Real برای مهندسین معمار ، برنامه ریزان و طراحان شهری مورد استفاده قرار میگیرد.

هنگامی که فردی مبتدی در زمینه طراحی هستید و با نرم افزار های قوی تجسمی کار نکردید Lumion نرم افزاری با امکانات عالی برای شما خواهد بود.

ویژگی های نرم افزار لومیون 

این نرم افزار قدرتمند داری ویژگی هایی میباشد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

نرم افزار سریع

از دلایل محبوبیت این نرم افزار در بین طراحان و مهندسان رندر سریع و با کیفیت همراه با استفاده آسان میباشد.

ورودی مختلف

یکی از ویژگی های خوب نرم افزار قابلیت اجرای ورودی های مختلف میباشد. قابلیت اجرای پیچیده ترین مدل های سه بعدی نرم افزار های مدل سازی سه بعدی همانند  SketchUp ،Architecture Revit،AutoCAd، Max 3D را دارا میباشد.

Lumion features

تغییر محیط های ساخته شده

Lumion یک نرم افزار بسیار پرقدرت میباشد که از تمام قدرت پردازنده گرافیکی شما برای ساخت صحنه های طبیعی استفاده میند. این امر باعث میشود تا تغییرات بصورت زنده مشاهده کنید.عمکلرد رندر سه بعدی بسیار بهینه شده است بطوری که میلیون ها چند ضلعی برای ایجاد مدل های سع بعدی وارد نرم افزار میشوند. از قابلیت های دیگر نرم افزار وجود افکت های مختلف است. 28 زمین دارای چشم انداز ، 6 نوع دریا ، آب ، اقیانوس قابل تنظیم ، نور خورشد ، نور روز ، آسمان و ابرها به راحتی قابل تنظیم است.

کتابخانه مواد

این کتابخانه بزرگ و فوق العاده متریال نرم افزار لومیون این قابلیت را برای کاربران خود فراهم میسازد تا فقط با گذشت چند ثانیه به مشاهده طراحی خود بصورت حرفه ای و با کیفیت بپردازند.  کتابخانه متریال Lumion شامل 509 متریال با کیفیت از مجموعه چوب ، دیوارهای آجری و … و 9 متریال کاملا سفارشی خواهد بود.

خروجی فیلم 

ابزار موجود در لومیون این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا خروجی تصاویر با کیفیت شما در عرض چند ثانیه و خروجی فیلم در عرض چند ساعت با کیفیت بالا گرفته شود. این ویرایشگر ویدیویی که در نرم افزار تعبیه شده باعث میشود تا فیلم های ویدیویی فوق العاده ای بسازید.

امکانات لومیون برای بالابردن کیفیت رندر

تغییرات زیادی در ورژن های جدید لومیون رخ داده است که آن را تبدیل به نرم افزاری کاربردی در شبیه سازی معماری ، ایجاد انیمیشن معماری کرده است. برای آنکه با نرم افزار لومیون تصاویر با کیفیت و بهترین نورپردازی ها را ایجاد کنید باید در ابتدا امکانات نرم افزار را بخوبی بشناسید.

Lumion features

Sky Light

یکی از امکاناتی که نرم افزار لومیون در اختیار شما قرار میدهد استفاده از تنظیمات شبیه ساز نورآسمان است. با استفاده از این تنظیمات میتوان نقاط تاریک را در فضایی از طرح که خورشد به آن نرسیده پر کنید. این قابلیت باعث میشود تا نورپردازی های صحنه حالتی نرم تر و متعادل تر بخود بگیرد. یعنی بطور خلاصه میتوان گفت حالتی واقعی شبیه به طرح و نور پردازی صحنه ایجاد خواهد شد. این فناوری بیشترین تاثیر خود را در منظره های معماری خارجی و منظره های معماری داخلی که دارای ورودی نور خورشید وسیع و زیاد هستند میگذارد.

سایه نرم و پر جزئیات

یکی از امکاانت جدید نرم افزار لومیون که در بخش پنل تنظیمات سایه قرار دارد ویژگی جدید سایه نرم و سایه پرجزئیات است. این ویژگی تاثیر بسیار زیادی در رندرهای معماری داخلی و خارجی خواهد گذاشت. ویژگی سایه نرم را میتوان جایگزین سایه های تاریک و سیاه در دنیای گرافیک کرد. این ویژگی بر حسب اینکه چه نوع جسمی با چه مشخصاتی همراه چه نورپردازی هایی در چه فاصله ای قرار دارد شدت سایه را تنظیم خواهد کرد. ویژگی سایه پرجزئیات زمان بکار میرود که اجسام کوچکتر همانند شاخک های چمن ، برگ درختان و … وارد صحنه میشوند. این ویژگی باعث خواهد شد تا سایه تیز و دقیق محاسبه شود.

درصورتی که هر دو ویژگی بطور همزمان فعال شوند و از پروژه رندر گرفته شود تعامل خوبی بین فضا ، عمق و فاصله در تصویر ایجاد خواهد شد.

Lumion features

رندر های کانسپت گونه

یک از امکانات مفید لومیون رندر های اکسپت گونه است.رندرهای کانسپت گونه به رندرهایی هنرمندانه ای گفته میشود که خطوط حاشیه را مشخص تر و قابل توجه میکند. این کار باعث میشود تا نما و جزئیات در ساختمان مشخصتر شود. این ویژگی در سرتاسر پروژه از مراحل ابتدایی طراحی تا توسعه طرح و حتی نمایش جذابیت طرح در نماهای مختلف پرستکتیو همیشه همراه شما خواهد بود. زمانی که متریال های مختلف ، بافت ، انسان و .. را به طرح نهایی خود اضافه کردید میتوان از طرح مورد نظر رندرهایی با طرح آبرنگی و اسکچ گونه گرفت.

نرم کردن لبه مدل

اگر در دنیای واقعی به گوشه مدل ها دقت کرده باشید تصویری که دیده میشود از این گوشه ها نرم است و هیچگاه کاملا تیز نیست. در نرم افزارهای مدل سازی برای آنکه بتوان گوشه مدل ها را نرم کرد کار سختی پیش روی کاربر خواهد بود. اما یکی از امکانات که لومیون در ورژن های جدید خود در اختیار کاربران خود قرار داده استفاده از تنظیمات جدید پنل متریال های یک مدل میباشد که یکی از ویژگی های جدید آن نرم کردن لبه تیز میباشد.این تنظیم باعث خواهد شد تا نمایی واقعی تر از مدل تجسم شود.

تصحیح رنگ

یکی از امکانات خوب نرم افزار لومیون ویژگی بهبود رنگ است. شاید لازم باشد تا تصاویر مربوطه خود را متناسب با فلسفه طراحی یا رنگ و نورپردازی هایی که در نظر گرفته شده کمی ان را سرد یا دراماتیک یا گرم و رمانتیک کنید برای این منظور میتوان از ویژگی تصحیح رنگ لومیون استفاده کرد. تصحیح رنگ به شما کمک خواهد کرد تا به سطح بالایی از رندر و رندر واقع گرایانه برسید. با استفاده از پنل تصحیح رنگ که در لومیون تعبیه شده میتوان اثرگذاری را روی صحنه اعمال کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 8 =

دکمه بازگشت به بالا