آشنایی با انواع تکنیک های سئو قسمت اول

سئو گذاری برای هر سایتی بسیار مهم و حائز اهمیت است. با رعایت سئو میتوانید سایت خود را بالا آورده و در جستوگرهایی همانند گوگل رتبه بالا داشته باشید. سئو یا ( Search Engine Optimizatio ) به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. تمامی طراحان سایت برای بالاتر رفتن در رتبه بندی گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ملزم به رعایت سئو و اهمیت دادن به آن هستند. این تغییرات استراتژیک در وب سایت میتواند نتایج خوبی در صفحات جستجو گر برای وب سایت شما داشته باشد.

انواع تکنیک های سئو

توجه به نکات سئو مهم و حیاتی است اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که تولید کننده محتوا شما هستید نه گوگل بنابراین علاوه بر رعایت سئو باید محتوای خوب و مورد قبول هم نوشته شود. با تکیه بر یک موضوع نمیتوان موفق بود.

تولید محتوای قوی

همانطور که در بالا هم گفته شد اگر تولید محتوا بصورتی انجام شود که فقط رعایت سئو کد نظر شود و کاربران رضایتی نداشته باشند مسیر انتخاب شده نادرست و غلط خواهد بود. همانند سالهای اخیر تولید محتوای قوی در زمینه تکنیک های سئو بسیار ارزشمند است. بطوریکه محتوایی که برای کلمه کلیدی خاص بهینه سازی شود بالاترین ارزش را از نظر سئو دارد.

نوشتن تگ متای توضیحات مناسب 

وقتی کلمه ای را در گوگل سرچ میکنید گوگل برای شما تعدادی سایت معرفی میکند که هر کدام از این سایت ها توضیحاتی را در زیر لینک خود دارند و به معرفی محتوای صفحه پرداخته اند. تگ متا همان کد های سایت هستند که به معرفی محتوای صفحه مربوطه میپردازند. این اطلاعات توسط کاربرانی که در داخل صفحه هستند دیده نمیشود اما ربات های گوگل از آنها در نتایج خود استفاده میکنند.بنابراین نوشتن تگ مناسب بسیار اهمیت بالایی در تکنیک های سئو مطلب دارد.

نوشتن تگ عنوان مناسب 

یکی دیگر از نکاتی که باید توجه ویژه به آن داشت نگارش تگ عنوان است. وقی در گوگل کلمه ای سرچ میکنیم تگ عنوان به نمایش درخواهد آمد و همین فاکتوری برای جدا کردن سایت شما از سایر سایت ها خواهد بود.

چند نکته مهم در رعایت تگ ها 

  • رعایت تعداد کاراکترهای تگ عنوان و تگ توضیحات که برای تگ عنوان حد اکثر 70کاراکتر و تگ توضیحات حد اکثر 160 کاراکتر
  • برای تگ توضیحات بیاد از یک کلمه کلیدی استفاده کرد و کلمات مهم که ارتباط به کلمه کلیدی داشته باشد بکار برد.
  • عنوان بایکی از سرتیرتهای مهم در ارتباط باشد.
  • یکی از نکات مهم رعایت نگارشی در نوشتن متا و عنوان است که جداکننده هایی همانند ویرگویل استفاده نشود.

SEO techniques

استفاده از تگ هدینگ 

هر صفحه ای از سایت باید دارای چند سر تیتر باشد. یکی از سرتیترهایی که باید حتما بکار رود تگ h1 است. در یک صفحه بیشتر از یک تگ h1 نباید وجود داشت داشته باشد. این تگ بیان کننده توضیحاتی است که در صفحه خود نوشته اید و دارای کلمه کلیدی باشد. بعد از نوشتن سرتیتر اول میتوان از سرتیترهای بعدی استفاده کرد. تگ h2 و h3  برای معرفی کردن بهتر موضوع مورد استفاده قرار میگیرند. معمولا بر اساس اصولی که در نگارش رعایت میشود بعد از هر 300 کلمه از یک سرتیتر استفاده میشود تا موضوع بخوبی درک شود.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب 

انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از مهمترین قسمت های سئو سایت را تشکیل میدهد. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب شما باید بیشترین کلماتی که ارتباط نزدیکی با صنعت مربوطه دارد را جستجو کرده و براساس دو فاکتور میزان ترافیک و میزان رقابت کلمات خود رار تبه بندی کنید و محتوای اصلی را تشکیل دهید.

استفاده از سایت ریسپانسیو

یکی از واژه هایی که امورزه در بحث سئو سایت اهمیت بالایی دارد Mobile friendly ( موبایل فرندلی ) که همان ارتباط موبایل با سایت میباشد. به همین خاطر اولین شرطی که برای موبایل فرندلی در نظر گرفته میشود ریسپانسیو بودن آن است. یک سایت ریسپانسیو که موبایل فرندلی باشد باعث میشود تا کاربر به راحتی هم در موبایل هم تبلت و هم کامپیوتر خود از سایت بازدید و مورد کاوش قرار دهد.برای رعایت بحث تکنیک های سئو حتما از سایت های ریسپانسیو استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا