تری دی مکس چه کاربردی در معماری دارد ؟

نرم افزار تری دی مکس یکی از مهمترین و مطرح ترین نرم افزار های موجود در بازار که کاربرد گسترده ای در معماری ساختمان ، ساخت فیلم های انیمیشن ، طراحی و ساخت گیم های کامپیوتری ، قسمت طراحی صنعتی و … دارد. این نرم افزار ساخت شرکت اتودسک و دارای قابلیت ساخت مدل های سه بعدی ( معماری ، طراحی صنعتی ) متحرک سازی ( ساخت فیلم انیمیشن ، گیم های کامپیوتری ) و رندرینگ میباشد. کاربر با استفاده از سیستم پردازش نور بسیار قوی نرم افزار به شبیه سازی تصاویر و صحنه های واقعی میپردازد. این امکانات خوب مدل سازی باعث شده تا این نرم افزار دارای طرفداران زیادی در بخش ساختمان ، صنعت و گرافیک باشد.

کاربرد تری دی مکس در معماری

3d max علاوه بر کاربردهای فراوان در صنعت و هنر دارای کابردهای زیادی در صنعت معماری ساختمان در بخش های طراحی داخلی ، طراحی نما و … میباشد. کاربردهای مختلف این نرم افزار از زمان دانشجویی تا یادگیری حرفه ای و انجام پروژه های معمار گسترده است. در این مطلب قصد داریم تا چند کاربرد هم را برای شما بیان کنیم.

کاربرد تری دی مکس در طراحی نمای ساختمان

همانطور که میدانید یکی از مهمترین قسمت های هر ساختمان نمای ساختمان میباشد. هر چه نما زیباتر و خاص تر جلوه ساختمان هم زیباتر خواهد بود. بنابراین یکی از وظایف اصلی کاربران تری دی مکس طراحی نما ، مدلسازی نما و رندر در این حوزه میباشد. تری دی استودیو کارانی که در این حوزه فعالیت میکنند و دارای مهارت زیادی باشند میتوانند درآمد بالایی از انجام پروژه ها و قرارداد با شرکت ها و کارفرمایان بدست آورند.

3d max Application

کاربرد تری دی مکس در معماری داخلی 

طراحی داخلی ساختمان ، طراحی دکوراسیون داخلی و معماری داخلی ساختمان از جمله فعالیت هایی هستند که کاربران تری دی مکس با استفاده از نرم افزار انجام میدهند. این در حالیست که حوزه فعالیت های 3d max در این بخش آنقدر بالاست که بدون استفاده از نرم افزار هیچ فعالیتی در این بخش انجام نخواهد شد. یکی از مزایای نرم افزار برای کارفرمایان در این حوزه پیش نمایش نمای داخلی و دکوراتیو میباشد. به این ترتیب میتوانند طرحی که سفارش داده اند را دیده و تغییرات را انجام دهند.

کاربرد تری دی مکس در طراحی و ساخت معماری ویلا

یکی از کاربردهای نرم افزار تری دی مکس ارائه طرح های ویلایی و مدل های ساختمان های ویلایی است. امکانات و قابلیت های نرم افزار از جمله ویژگی های نور و متریالی که نرم افزار در اختیار شما میگذارد جذابیت های بصری فوق العاده زیبایی به اثر معماری و طرح شما خواهد بخشید. یکی از ویژگی های خوب نرم افزار قابلیت خوب رند خارجی ( فایل تصویری خروجی ) است. ترکیب رندر خارجی ( اکستریور ) و رندر داخلی در طراحی و ساخت پروژ های ویلایی بسیار جذاب است.

کاربرد تری دی مکس در طراحی محوطه ساختمان 

توسط امکانات نرم افزار از جمله پلاگین های متعدد 3d max میتوان به محوطه سازی ، طراحی استخر ، مدل سازی آب نما و … پرداخت. ایجاد یک محوطه زیبا در معماری ساختمان بسیار اهمیت ویژه ای دارد که نرم افزار آن را بصورت حرفه ای و و اقعی در اختیار شما قرار میدهد. طراحی محوطه باعث میشه تا جذابیت بصری ویژه ای به پروژه های معماری اضافه شود. این قابلیت در نرم افزارهای مشابه کمتر دیده میشود.

کاربرد تری دی مکس در طراحی دیتل

گاهب عوامل اجرایی پروژه یا کارفرما برای آنکه با جزئیات پروژه بیشتر آشنا شوند درخواست دیتل میکنند. تری دی مکس دیتل های اجرایی بصورت مدلسازی سه بعدی و رندر انجام میدهد. البته این کار برای تمامی پروژ ها مقرون به صرفه نخواهد بود و اکثرا در پروژه هایی که دیتل های خاص و یونیک میخواهند تصمیم به انجام اینکار میگیرند. اناجم این دیتل ها و درک آن به کارفرمایان کمک خواهد کرد تا روند پروژه را بخوبی مشاهده و به درک درستی از آن رسیده و متقاعد به انجام آن شوند.

3d max Application

کاربرد تری دی مکس در ایجاد انیمیشن مخصوص معماری

یکی از ویژگی های خاص نرم افزار ساخت انیمیشن از فضای طرح ساختمانی است. این اینیمشن ها فضای فکری معمار را به خوبی نمایش میدهد. از طریق آن میتوان ورود نور به محوطه ساختمان و داخل ساختمان ، متریال های بکار رفته در ساخت ، ترکیب و چیدمان ، فضاهای محوطه و فضای داخلی را به خوبی به نمایش درآورد. از انیمیشن ها به دلیل هزینه بالای آن در پروژه های خاص و ویژه استفاده میشود. این انیمیشن ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

کاربرد تری دی مکس در شناخت متریال

برای مدلسازی و طراحی ساختمان ها در تری دی مکس میتوانید از متریال هایی با ویژگی ذاتی واقعی استفاده کنید. تری دی مکس ازامکانات زیادی برای طراحی و مدلسازی بهره میبرد. یکی از آنها انتخاب متریال های ویاقعی است. با استفاده از نورپردازی های مختلف میتوانید بهترین حالت برای انتخاب متریال در فضا را انتخاب کنید. بدین منظور شناخت کافی از متریال ها برای تری دی مکس کاران بسیار ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا