چگونه یک سایت وردپرسی را از Http به Https منتقل کنیم (قسمت دوم)

چگونه یک سایت وردپرسی را از Http به Https منتقل کنیم؟

در قسمت قبل به چرا و چگونگی انتفال سایت وردپرسی را از Http به Https پرداختیم ، در ادامه با انتقال سایت وردپرسی با ما همراه باشید تا بیشتر این مورد را بررسی کنیم.

پیش نیازها برای انتقال سایت وردپرسی از Http به Https

برای این که بخواهید از گواهی SSL در سایت های وردپرسی استفاده کنید ، به پیش نیاز خاصی نیاز ندارید ، تنها باید یک گواهی SSL را خریداری کنید و یا از گواهی های رایگان استفاده نمایید ، لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست ، گواهی SSL را به صورت رایگان به کاربران ارائه می دهند ، اگر شرکت هاستینگ شما ، رایگان ارائه نمی دهد ، بهتر است هاست را عوض کنید و به یک هاست به روز انتقال یابید.

 

دریافت گواهی SSL رایگان

هزینه تهیه گواهی SSL تقریبا بالا است و بسیاری از سایت ها قید این گواهی را می زنند و از آن استفاده نمی کنند ولی باید بدانید که همین هزینه اضافی که سبب شده سایت ها از این گواهی استفاده نکنند ، باعث می شود که اطلاعات بسیاری از کاربران در معرض هک و دزدیده شدن قرار گیرد.

برای هر مسئله ای راه حلی وجود دارد و برای این گواهی پر هزینه ، یک پروژه غیر تجاری با نام Let’s Encrypt با هدف حل این مشکل و ارائه گواهی SSL رایگان راه اندازی شده ، این پروژه اهمیت زیادی برای شرکت های بزرگ مانند گوگل ، فیسبوک ، شاپی فای ، وردپرس دارد و از آن حمایت بسیاری کردند.

همچنین بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست هم از این SSL رایگان پشتیبانی می کنند ، البته باید بگوییم که نصب گواهی به وسیله خود شخص کمی دشوار است ، برای بررسی فعال بودن SSL رایگان می توانید با پشتیبان هاست خود تماس بگیرید.

 

چگونگی تنظیم وردپرس برای استفاده از SSL و HTTPS

حالا که گواهی SSL روی دامنه شما فعال است ، باید وردپرس را تنظیم کنید که از پروتکل HTTPS روی سایت شما استفاده نماید ، باید بدانید که فعال سازی گواهی به تنهایی کافی نیست ، شما باید با تنظیمات وردپرس کاری کنید که بفهمد ، سایت شما از پروتکل HTTPS استفاده می کند و ترافیک شما باید روی این پروتکل قرار گیرد.

برای این کار دو روش وجود دارد یکی فعال سازی SSL / HTTPS در وردپرس با افزونه که ساده ترین روش است و برای کاربران مبتدی می باشد ، روش دوم هم فعال سازی SSL / HTTPS در وردپرس به صورت دستی می باشد.

 

روش اول

در این روش تنها باید افزونه Really Simple SSL را نصب و فعال کنید ، سپس وارد صفحه تنظیمات SSL شوید ، بدین ترتیب افزونه به صورت خودکار گواهی SSL شما را شناسایی می کند و سایت شما را به گونه ای تنظیم می کند که از پروتکل HTTPS استفاده کنید.

 

چگونه یک سایت وردپرسی را از Http به Https منتقل کنیم

تنظیمات افزونه Really Simple SSL و Http به Https

این افزونه همه کارها را به صورت خودکار انجام می دهد و حتی خطای mixed content یا محتوای ترکیبی را نیز برطرف می کند ، از جمله کارهایی که افزونه انجام می دهد ، بررسی گواهی SSL ، تنظیم وردپرس برای استفاده از آدرس های HTTPS ، تنظیم تغییر مسیرها از HTTP به HTTPS و بررسی آدرس های موجود ناامن در محتوا و تلاش برای برطرف کردن مشکل آن ها می باشد.

لازم به ذکر است این افزونه مشکل محتوای ترکیبی را با استفاده از تکنیک های تغییر خروجی برطرف می کند ، ولی باید بدانید که این کار تاثیر منفی روی سرعت و کارایی سایت را می تواند به همراه داشته باشد ، چون با هر بار لود شدن صفحه محتوای HTTP به HTTPS تبدیل می شود و این تاثیر منفی تنها در اولین لود شدن مشاهده می شود و اگر از افزونه کش استفاده کنید ، این تاثیر به حداقل می رسد.

جالب است با توجه به چیزی که توضیحات افزونه می گوید ، شما می توانید افزونه را غیرفعال کنید و همچنان از SSL استفاده کنید ولی این ادعا کاملا صحیح نمی باشد و شما باید همیشه این افزونه را در حالت فعال داشته باشید ،چون در صورتی که این افزونه را غیرفعال کنید ، خطای mixed content یا محتوای ترکیبی در سایت بروز می دهد.

 

روش دوم

این روش فعال سازی SSL / HTTPS در وردپرس به صورت دستی می باشد ، ما به صورت کلی استفاده از این روش را پیشنهاد می کنیم ، باید بدانید که در این روش تمامی مراحل به صورت دستی و با ویرایش فایل های وردپرس انجام می پذیرد ، لازم به ذکر است که این روش یک روش دائمی می باشد و تاثیر منفی بر روی سرعت و کارایی سایت ندارد.

 

چگونه یک سایت وردپرسی را از Http به Https منتقل کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 2 =

دکمه بازگشت به بالا