آشنایی با انواع تکنیک های سئو قسمت دوم

از نظر بسیاری از متخصصین و کاربران طراحی سایت وقت گذاشتن و رعایت سئو و توجه به تکنیک های سئو مسئله بسیار مهمی برای کسب درآمد از طریق سایت و کسب و کارهای آنلاین است. پس باید توجه داشته باشید که رعایت سئو و استفاده از تکنیک های آن برای شما بسیار مفید و حائز اهمیت است که میتوانید نتایج آن را در رتبه بندی خوبی که در موتورهای جستجو گر از جمله گوگل بدست میاورید مشاهده نمایید. در مطلب قبلی ( آشنایی با انواع تکنیک های سئو قسمت اول ) چندین مورد از تکنیک های سئو را برای شما بیان کردیم. در این مطلب قصد داریم چند تکنیم مهم دیگر را بیان کنیم.

انواع تکنیک های سئو

استفاده بجا و درست از کلمات کلیدی

یکی از نکات مهمی که در نوشتن مطالب توجه ویژه به آن داشت رعایت چگالی کلمات کلیدی بکار رفته شده در آن مطلب است. متن و محتوایی که تعداد زیادی کلمه کلیدی داشته باشد از نظر سئو غیر قابل قبول و عملکردی ضعیف خواهد داشت.اما با حفظ تعداد کلمات کلیدی بکار رفته میتوانید بهترین نتیجه را از نظر سئو بگیرید. بطور مثال برای یک متن ۱۰۰۰ کلمه ای به میزان ۳ تا ۴ بار از کلید واژه اصلی استفاده کنید تا بهترین بهره را در افزایش ترافیک و بهینه سازی سایت داشته باشید.

برای استفاده از کلمه کلیدی از مکان های زیر میتوانید استفاده نمایید :

  1. از کلمه کلیدی خود در تگ عنوان استفاده نمایید.
  2. هر تصویری یک برچسب alt دارد که میتوان از کلمه کلیدی در آن استفاده کرد.
  3. در سر تیتر دوم h2 و سر تیتر سوم h3 از کلمه کلیدی استفاده نمایید
  4. در url از کلمه کلیدی استفاده کنید.
  5. در شروع محتوا و پایان آن از کلمه کلیدی استفاده نمایید.

ارسال لینک در سایت های سوشیال بوکمارکت

هنگامی که از صفحات اینترنتی بازدید میکنید ممکن است از مطلب یا پستی خوشتان بیاید در این صورت آدرس را به عنوان یک نشانه ذخیره مینمایید. سوشیال بوکمارکت ( Social bookmarking  ) همانند ذخیره صفحه مورد علاقه شما در مرورگر رایانه شماست. این سوشیال بوکمارکت این اجازه را به شما میدهد تا شما بتوانید پست های مورد علقه دیگران که در این سایت ها ذخیره شده اند را مشاهده نمایید. شما میتوانید آخرین مطالی ارسالی سایت خود یا پست های قدیمی تر خود را به تعداد یک الی دو مورد در طول روز به سایت های سوشیال بوکمارکت ارسال نمایید تا باعث بهبود وضعیت سئو شود و نتیجه خوبی در رتبه بندی شما داشته باشد. این سایت ها کمک میکند تا بهینه سازی بیرون سایت شما بخوبی انجام گیرد.

SEO techniques

حضور در شبکه های اجتماعی برای بهبود تکنیک های سئو

تمامی هدف ما این است که بتوانیم رتبه خوبی در موتورهای جستجوگر همانند گوگل داشته باشیم. پس رضایت مندی گوگل برای ما اهمیت زیادی دارد. گوگل دارای رابطه خوبی با شبکه های اجتماعی همانند فیسبوک ، گوگل پلاس ، توییتر ، لینکدین و .. دارد. میتوان محتوای سئو شده خود را در این شبکه ها به اشتراک گذاشت و لینک مطالب جدید و قدیمی خود را داخل آنها قرار داد. این کار به ایندکس سریع سایت شما کمک میکند.

پست های خود را بروز رسانی کنید

برای آنکه پست شما در گوگل رتبه بهتری پیدا کند حتما مطالب قدیمی خود را بروز رسانی کنید. اینکار از نظر گوگل دارای اهمیت ویژه هست. بروز رسانی مطالب به شما کمک خواهد کرد تا در آینده نتیجه خوبی در بهینه سازی سایت خود داشته باشید.

در دسترس بودن همیشه سرور

حتما به این نکته توجه داشته باشید که سایت همیشه در دسترس و پایدار باشد تا در آینده متوجه صدمه دیدن از طرف گوگل شنود. اگز سایت از دسترس خارج شود مشکلات زیادی برای سایت ما خواهد داشت. در ابتدا بازدید کنندگانی که برای مشاهده مطالب به سایت مراجعه میکردند را از دست میدهیم. سپس خزنده گوگل در صورت بررسی سایت ما و قطعی سایت آن را جریمه کرده و سایت هایی با پایداری بیشتر را جایگزین سایت ما خواهد کرد. اما اگر سایت خود را برای بروز رسانی از دسترس خارج میکنید نگران نباشید. چون گوگل متوجه این قضیه خواهد شد و در رتبه بندی شما اثری نخواهد داشت.

سرعت وب سایت را بالا ببرید

یکیک از مشکلاتی که باعث میشود تا دارندگان سایت بازدیدکنندگان سایت خود را ازدست بدهند پایین بودن سرعت سایت است. اگر سایت شما دارای سرعت بارگزاری پایینی باشد با این مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین تمام تلاش خود را بکار ببرید تا با این مشکل مواجه نشید چون پایین بودن سرعت سایت به منزله از بین رفتم بازدیدکنندگان تمام خواهد شد. برای این منظور میتوانید تمامی اطلاعات غیرضروری را از سایت حذف کنید تا سرعت بارگزاری بالاتر رفته و سایت شما با سرعت بالاتری بالا بیاید.

با بهره گیری از تکنیک های سئو و بکار بردن آنها میتوانید در موتورهای جستجوگر همانند گوگل رتبه بالایی داشته باشید و در صفحات اول گوگل قرار گیرید. با افزایش رقابت بین سایت ها برای قرار گرفتن در رتبه های بهتر گوگل توجه به تکنیک های سئو و رعایت آن امری بسیار ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا