چگونه رتبه الکسا را بهبود بخشیم ؟

بهبود رتبه الکسا

 

آشنایی با سایت الکسا

سایت الکسا با هدف معرفی و دسترسی بهتر کاربران به صفحات اینترنتی از 2 سال قبل و با توجه به عملکرد خود آن ‌ها کار خود را آغاز کرد و در این یکی دوسال میلیون ها بار تولبار الکسا توسط کاربران دانلود شده و همین موضوع باعث شد تا وب سایت الکسا تبدیل به یکی از بزرگ ترین دیتابیس ‌ها در دنیا شود ، سایت الکسا در حقیقت منبعی جهت به دست آوردن اطلاعاتی در باره سایت‌ های مختلف می باشد و کاربران از طریق رتبه الکسا می توانند میزان محبوبیت و بازدید یک سایت را مشاهده نمایند.

از دیگر خدماتی که الکسا ارائه می دهد ، مرتب سازی سایت ‌های جهان بر اساس محبوبیت آن ها است ، این وب سایت دیگر سایت ‌ها را طبق کشور و همچنین زمینه کاری آن ‌ها رتبه بندی می کند و اطلاعات آنان را در اختیار کاربران خود می گذارد ، در این مطلب از مدرسه نرم افزار می خواهیم چگونگی بهبود رتبه الکسا را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب نمایید.

محاسبه رتبه الکسا به چه صورت است ؟

این وب سایت هیچ گاه روش های جمع آوری اطلاعات و رموز کاری خود را برملا و منابع اطلاعاتی خود برای تعیین رتبه الکسا را بطور کامل معرفی نمی ‌کند ، ولی با بررسی اصول اولیه جمع آوری اطلاعات به وسیله الکسا می توان به درک بهتری از رتبه سایت دست پیدا کرد.

خوب است بدانید رتبه سایت شما در الکسا براساس تعداد بازدیدکنندگان در 3 ماه گذشته و همچنین اطلاعات تولبار الکسای کاربران و منابع اطلاعاتی گوناگون و میزان بازدید صفحات تعیین می ‌شود.

بدین ترتیب که در قدم اول تعداد بازدیدکنندگان و میزان بازدید صفحات برای تمام سایت‌ ها در یک روز توسط الکسا محاسبه می شود و رتبه وب سایت شما نیز در این میان براساس این دو فاکتور اصلی حساب می شود.

نکته

در یکی از صفحات الکسا می خوانیم که این وب سایت بدون اطلاعات بدست آمده از تولبار کاربران هرگز به وجود نمی آمد و هر کاربری که این تولبار را مورد استفاده قرار می دهد هم از امکانات آن بهره می برد و هم به الکسا کمک خواهد کرد و هر کاربر با استفاده از تولبار الکسا در حقیقت اطلاعات مفیدی از جمله این که چه سایت ‌هایی مناسب هستند و کدامیک نه را در اختیار الکسا می گذارد و جالب است بدانید که سایت الکسا از همین اطلاعات کاربران برای محاسبه تعداد لینک ورودی سایت ‌ها و رتبه جهانی استفاده می کند ، به همین دلیل هر چقدر تعدا کاربرانی که از این تولبار استفاده می کنند ، بیشتر باشد ، عملکرد الکسا دقیق تر و بهتر خواهد بود.

همانطور که گفته شد قسمت زیادی از اطلاعات این وب سایت برای تعیین رتبه الکسا از طریق تولبار کاربران حاصل می شود ، از این رو برای این که بهترین رنک الکسا را کسب کنید باید بازدید بیشتری داشته باشید و علاوه بر این بازدیدکنندگان شما باید تولبار الکسا را نصب کرده باشند.

در غیر اینصورت هر چقدر هم تعداد بازدید کنندگان شما زیاد باشد ولی این تولبار را نصب نکرده باشند رتبه الکسای سایت شما بهبود پیدا نخواهد کرد و این یکی از نقاط ضعف عملکردی الکسا است و در اینجا سوالی که پیش می آید این که چرا با وجود همه ضعف هایی که الکسا دارد تا این حد اهمیت دارد؟

دلایل اهمیت بالای رتبه الکسا

 

تاثیر در رتبه گوگل وب سایت

شاید هم رتبه الکسا بر تعیین پیج رنک گوگل شما تاثیری نداشته باشد چرا که این دو وب سایت هر کدام بصورت مستقل از هم فعالیت می ‌کنند ولی تجربه نشان داده که در صورت بهبود رتبه الکسا ، رتبه گوگل سایت نیز بالا می رود ، چرا که اکثر فعالیت ‌هایی که برای بهبود رتبه الکسا سایت خود صورت می دهید به صورت مستقیم بر پیج رنک گوگل سایت شما تاثیر می گذارند و معیار مناسبی برای شما هستند.

فروش بیشتر تبلیغات

جالب است بدانید رتبه الکسای سایت شما در تصمیم گیری تبلیغ کنندگان اینترنتی و مشتریان شما بسیار تاثیرگذار است و به آن توجه بسیاری می کنند و فاکتور مهمی برای تعیین محل تبلیغات آن ها می باشد ، چون در صورتی که رتبه الکسای سایت شما زیر 1000 یا 500 باشد باعث افزایش هزینه تبلیغات می شود و از این طریق می توانید تبلیفات بیشتر با قیمت های بالاتری را بگیرید.

کیفیت وب سایت

این که رتبه الکسای خوبی داشته باشید از نظر کاربران به معنی آن است که سایت به روز و مطالب مفیدی دارید ، البته باید بدانید سایت الکسا مفید بودن محتوای صفحات شما را به طور مستقیم اندازه نمی گیرد و به همین دلیل بهتر است که مطالب به روز و مفیدی داشته باشید تا رتبه بهتری را به دست آورید و این باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما خواهد شد ، خوب است بدانید بیشتر بازدیدکنندگان و کاربران در این روزها الکسا را می شناسند و برای تعیین میزان اعتبار سایت و مطالب ، رتبه الکسای سایت شما را در نظر می ‌گیرند.

چگونه رتبه الکسا را بهبود بخشیم؟

در قدم اول باید تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود نصب کنید و سعی کنید از این به بعد در سایت خود مطالب مفیدتر و طولانی تری بگذارید ، با دقت بیشتری تبلیغات خود را انجام دهید.

در قدم بعدی باید در سایت الکسا ، هویت خود را به عنوان صاحب سایت تایید و اطلاعات سایت خودتان را تکمیل نمایید ، درخواستی که باید از مشتریان خود داشته باشید اینکه به سایت الکسا مراجعه کنند و در مورد شما نظر بدهند.

به بازدیدکنندگان خود توصیه کنید که تولبار الکسا را نصب کنند ، خوب است که تولبار الکسای خود را در سایت بسازید و امکاناتی که با نیاز مشتریان متناسب است را در آن بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا