فتوشاپ چه نقشی در شیت بندی معماری دارد ؟

فتوشاپ یکی از نرم افزار های مهم و کاربردی برای ارائه پروژه ها طراحان و معماران است. شیت های معماری به سه روش قابل ازائه هستند. این ه روش ارائه دستی ، کامپیوتری و ترکیب این دو روش است. باید به این نکته توجه داشت که رندر و خروجی که ما داریم متناسب با یک سری از قوانین خاص باید در شیت جایگذاری شوند. معمولا بدین صورت است که در نرم افزار های سه بعدی تصاویر بعد از رندر وارد نرم افزار فتوشاپ میشوند. این کار به جهت اصلاح و تنظیم رنگ و نور میباشد. در نرم افزار فتوشاپ برای انکه تصاویر بهبود بخشیده شود ویرایش هایی بر روی آن انجام خواهد شد. یک سری نکات در شیت بندی معماری قابل توجه خواهد بود که در ادامه به آن میپردازیم.

نکات مهم شیت بندی معماری 

گویا بودن رندرهای داخلی و خارجی

رندر های داخلی و خارجی نماها ، پلان ها ، برش ها باید طوری جایگذاری شوند که از نظر زیبا شناسی معماری و مفهوم معماری کاملا قابل درک و گویا باشند. این ترکیب درست بر اساس قوانین تناسبات در شیت بندی ها با توجه به نحوه جایگذاری در پروژه های متفاوت گوناگون خواهد بود.

توجه به خطوط و اشکال 

در سبک های مختلف مدهای تک رنگی و رنگی وجود دارد که دارای خطوطی میباشند. ترکیب کردن این خطوط و اشکال به جایگذاری مناسب نقشه های ما و زیبا شناسی کمک خواهد کرد.

هارمونی تصاویر 

باید به هارمونی تصاویری که در شیت بندی استفاده میشود توجه کرد تا دارای هارمونی یکسانی باشند. بدین صورت که تصاویری که به شیت بندی اضافه خواهند شد با نور و رنگ اصلی تصاویر هماهنگ باشند یا پس از آنکه تصویر اضافه میشود هماهنگی بین تصویر اضافه شده و تصویر اصلی وجود داشته باشد.

Sheet Architecture

نحوه شیت بندی معماری با فتوشاپ 

در اصاطلاح شیت بندی به معنی ورق است و اصطلاح این کلمه در معماری یعنی تمام کارهایی که صورت میگیرد در نهایت کا در یک صفحه جمع بندی خواهد شد. شیت بندی کلمه ای نام آشنا برای دانشجویان معماری میباشد. زیرا تمامی پلان ها ، برش ها ، سایت پلان ، دیاگرام و رندرهای تری دی مکس را نهایتا در شیت بندی خودتان قرار خواهید داد. یکی از نرم افزار های مهمی که میتوان شیت بندی را با آن انجام داد فتوشاپ میباشد.

پروژه های مد نظر برای شیت بندی معماری 

این فرایند را میتوان نمایش طرح ها و روند طراحی که همان شیت بندی است را در تمامی دفاتر معماری و مهندسی که پروژه های اجرایی انجام میشود انجام خواهد شد. بدین صورت روند انجام پروژه از طرح های اولیه و پلان ها ،نماها و برش های تری دی مکس را در شیب بندی های خود قرار میدهید و به کارفرما ارائه خواهید داد.

شیت بندی معماری با فتوشاپ

برای انکه بتوانید یک شیت بندی زیبا توسط نرم افزار فتوشاپ انجام دهید تا به استاد و کارفرمای خود ارائه دهید باید به چند نکته توجه داشته باشد. ابتدا باید کار با نرم افزار فتوشاپ را فرا گرفته و کمی در مورد این نرم افزار اطلاعات کسب کنید. در مدرسه نرم افزار اطلاعات کامل و جامعی در فتوشاپ موجود میباشد. سپس باید پلان ها و نماها و برش های خود را در شیتی جداگانه قرار دهیم و یک شیت گرافیکی را برای رندرها و تصاویر تری دی و افکت های تصویری انجام داد.

Sheet Architecture

ابعاد شیت معماری 

برای آنکه بتوانید یک شیت استاندارد برای ارائه به استاد خود داشته باشید میتوانید از ابعاد 100 در 70 در قمست عمودی و افقی داشته باشید. اما برای انکه بدانید ابعاد چه شیتی مناسب کار شما خواهد بود باید به چند نکته توجه داشته باشید. تعداد نما ، برش ، پلان ، سایت پلان ، رندر ، دیاگرام ، نمایش رندر و … میتواند نشان دهند ابعاد شیت شما باشد.

پرینت شیت معماری 

نکاتی که در هنگا پرینت گرفتن شیت باید به آن توجه داشت کنتراست و کالیبراسیون رنگ خواهد بود. نباید از بک گراندهای رنگی در شیت استفاده نمود. کد رنگی دستگاه پلاتر خود را همراه داشته باشید تا بتوان رنگ هایی که دستگاه قادر به تولید آن است را در کادر لحاظ کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =

دکمه بازگشت به بالا