منظور از پیج رنک گوگل چیست ؟

آشنایی با مفهوم پیج رنک گوگل

پیج رنک گوگل برای این است که گوگل بتواند اهمیت صفحات را تعیین کند و خوب است بدانید که پیج رنک از جمله فاکتورهای اصلی برای رتبه بندی نتایج گوگل می باشد ، مطرح کنندگان google PageRank دو نفر از بنیانگذاران گوگل با نام های Larry Page و Sergey Brin در دانشگاه استنفورد آمریکا بودند و جالب است بدانید این اصطلاح برگرفته از نام لری پیج می باشد ، با مدرسه نرم افزار همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری در این باره دست یابید.

محاسبه پیج رنک به چه صورت است ؟

بنابر تئوری مدیران گوگل ، صفحاتی با لینک ورودی زیاد در گوگل صفحات مهم تر و با اهمیت تری هستند به عبارتی الگوریتم آن ها لینک های ورودی را در حقیقت ب عنوان یک رای مثبت به سایت در نظر دارد ، توجه داشته باشید میزان تاثیر یک لینک ورودی بر پیج رنک سایت بستگی به عوامل مختلفی مانند پیج رنک صفحه لینک دهنده ، تعداد صفحات لینک شده در آن و همچنین نوفالو نبودن لینک ها دارد.

این معیار تا حد زیادی قابل قبول می باشد چرا که دارا بودن لینک خروجی زیاد به معنای آن است که بر معرفی منابع در سایت حساسیت زیادی وجود نداشته است.

اهمیت و مزیت پیچ رنک

همان طور که گفته شد پیج رنگ یکی از مهم ترین عامل موثر بر رتبه بندی نتایج گوگل می باشد و تاثیرات زیادی بر آن می گذارد ، این فاکتور عددی بین 1 تا 10 است و معیار مناسبی برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار وبسایت از نظر کاربران و بازدیدکنندگان است و در نتیجه بر جذب تبلیغات در سایت هم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معایب google PageRank

بعد از مدتی بسیاری از افراد راه های افزایش پیج رنک را به خوبی شناسایی کردند و از تکنیک هایی مانند گوگل بمب و تبادل لینک استفاده نمودند و بدین ترتیب کارایی این معیار زیر سوال رفت ، لازم به ذکر است گوگل هنوز هم وب سایت هایی که به صفحات غیرمرتبط تعداد زیادی لینک داده اند را شناسایی و جریمه می کند و اینکار افزایش غیرواقعی پیج رنک را تا حدی متوقف کرده است ، بهتر است شما نیز از تبادل لینک با سایت های غیر مرتبط و همچنین ثبت سایت در وب دایرکتوری هایی که پیج رنک گوگل بالایی ندارند ، خودداری نمایید تا اعتبار سایتتان کاهش پیدا نکند.

می خواهید بدانید پیج رنک سایت شما چند است ؟!

خوب است بدانید گوگل در طول هرسال چهار بار پیج رنک صفحات را با یک عدد بین 1 تا 10 تعیین می کند و این معیار برای هر صفحه به صورت کاملا جداگانه تعریف می شود و به کل سایت مربوط نیست ، لازم به ذکر است تعداد صفحه با پیج رنک 10 بسیار کم است ، شما نیز می توانید با استفاده از افزونه های مرورگر و یا سایت های بررسی سئو مانند  moonsy ، از Page Rank سایت خود یا دیگران آگاه شوید.

روش های افزایش google PageRank

کسب لینک ورودی به سایت از صفحاتی با پیج رنک بالا بهترین روش برای افزایش google PageRank سایت است ، برای این منظور می توانید با دیگر وب سایت ها تبادل لینک کنید ولی به یاد داشته باشید فقط با صفحات مرتبط و به تعداد محدود این کار صورت گیرد ، برای تبادل لینک ، تکنیک ‌های تبادل لینک چند طرفه مانند تبادل لینک سه طرفه به جای دو طرفه که ارزش پایینی دارد ، می توانند به شما کمک کنند.

عملکرد تبادل لینک سه طرفه به گونه ‌ای است که وب سایت A ابتدا به وب سایت B لینک می دهد و وبسایت B به وبسایت C و در نهایت وبسایت C به سایت A لینک می دهد ، در حقیقت نوعی لینک دهی غیر مستقیم بین سایت ‌ها صورت می گیرد ، بهتر است که وب سایت خود را در وب دایرکتوری های معتبری مانند Open Directory Project به ثبت رسانید.

شما همچنین با لینک کردن صفحات داخلی سایت خود به یکدیگر می توانید پیج رنک آن ها را افزایش دهید ولی در این کار زیاده روی نکنید چون استفاده بیش از حد از این تکنیک بر پیج رنک گوگل شما تاثیر منفی می گذارد ، ولی همواره این را به یاد داشته باشید که تولید محتوای مفید و مناسب بهترین و مطمئن ترین روش برای کسب لینک ورودی از دیگر سایت ها و در نهایت افزایش Page Rank شما می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + پنج =

دکمه بازگشت به بالا