ASO چیست ؟ عوامل موثر در بهینه سازی اپلیکیشن چیست ؟

سئو اپلیکیشن همان ASO نامیده میشود. هر دو فرایند دارای شباهت های بسیار زیادی نسبت به یکدیگر هستند از جمله بهینه سازی کردن کلمات کلیدی ، بهینه سازی نرخ تبدیل ها و لینک سازی که در هر دو شبیه است. اما این دو فرایند تفاوت هایی هم دارند که مهمترین آنها فاکتورهای تاثیر گذاری بر روی فرایند هست. گوگل برای آنکه بتواند رتبه بندی سایت ها را مشخص کند ۲۰۰ فاکتور در نظر میگیرد در حالیکه ASO تعداد فاکتور کمتری در نظر خواهد گرفت. بنابر این میتوان گفت  ASO همان بهینه سازی  اپلیکیشن در مارکت های مختلف است. این مارکت ها همان App store برای ios و google play برای اندروید میباشد. این بهینه سازی میتواند قابلیت دیده شدن اپ شما را افزایش دهد و نتیجه خوب در کسب رتبه بیشتری داشته باشد. همگی این موارد میتواند افزایش فروش شما را بیشتر و در آمد بیشتری کسب کند.

ASO ( بهینه سازی اپلیکیشن ) 

با توجه به اینکه در سالهای اخیر تعداد اپلیکیشن ها افزایش یافته هر چقدر هم اپ های شما بی نقص و کامل باشد باز برای دیده شدن نیازمند بهینه سازی است. اگر بهینه سازی انجام نشود پیدا کردن اپلیکیشن شما برای کاربران بسیار دشوار خواهد بود. ASO باعث خواهد شد تا رتبه بهتری در موتور جستجو ها داشته باشید و در رقابت تنگاتنگی که بین اپ ها وجود دارد موفق باشید. همانطور که گفته شد ASO همان کارایی SEO برای وب سایت ها را دارد. بنابر این با توجه به پیشرفت و افزایش روز افزون تعداد اپ ها باید عملیات بهینه سازی را هرچه سریعتر انجام داد. ASO یا همان بهینه سازی اپلیکیشن باعث میشود تا اپ مورد نظر شما افزایش دانلود بیشتری داشته باشد نرخ کلیک افزایش پیدا کند و در نتیجه رتبه اپ شما بهبود پیدا کند.

App optimization

نکات مهم در بهینه سازی اپلیکیشن

با توجه به راه های تبلیغاتی رسانه و وب سایت ها بیشترین تعداد کاربران از طریق جستجو در نت اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا میکنند. پس باید توجه داشت که کاربران از چه طریق اپ شما را پیدا خواهند کرد.

استفاده از کلمات کلیدی در بهینه سازی اپلیکیشن

استفاده از کلمات کلیدی همانطور که در سئو نقش بسیار مهمی دارد در بهینه سازی اپلیکیشن ها هم تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. از کلمات کلیدی باید حتما در عنوان و هدر ها استفاده شود و به میزان معین در متن استفاده کنیم. استفاده از این کلمات باعث خواهد شد تا بازدید افزایش پیدا کرده و تعداد دانلود های اپ مورد نظر بیشتر شود.

نظر مخاطبان 

باید توجه داشت که نظر مخاطبان تاثیر بسیار زیادی در دانلود اپ مورد نظر شما دارد. اگر مخاطبان از اپ شما تعریف کنند تاثیر مستقیم در دانلود و بازدید از اپلیکیشن شما دارد. نظر ها میتواند میزان ارزشمند بودن محصول را به نمایش گذارد. این موضوع برای گوگل هم بسیار با اهمیت است.

مشخص نمودن میزان دانلود نرم افزار

هر چقدر میزان دانلود نرم افزار شما بالاتر باشد میزان رتبه آن در گوگل و سایر موتور های جستجو هم بالاتر خواهد رفت. بنابراین دانلود و نصب برنامه تاثیر مستقیم در رتبه برنامه خواهد داشت.همچنین تبلیغ اپ در برنامه های پر طرفدار همچون تلگرام و اینستاگرام بازده بسیار خوبی خواهد داشت.

شناخت خوب مشتریان 

باید سعی داشت به شناخت خوبی از مشتریان دست پیدا کرد. هر چقدر خود را به مشتریان نزدیکتر کنیم میتوانیم بهتر با آنها ار تباط برقرا کیم. یکی از این شناخت ها پیدا کردن کلمات کلیدی است که کاربران در موتور های جستجو سرچ خواهند کرد. همچنین باید به دلایل و اهداف انها در استفاده از اپ های مختلف پی برد. پاسخ به این سوالات به شما کمک خواهد کرد تا راه های خوبی برای رفع نیاز مشتریان پیدا کنید.

App optimization

انتخاب نام خوب

Aso به نام انتخابی شما برای اپ امتیاز میدهد. انتخاب نام مناسب به دلیل اهمیت عنوان بسیار موضوع مهمی خواهد بود. استفاده از واژه های مرتبط در انتخاب نام تاثیر بسیار زیادی در قرار گرفتن در رتبه بالا دارد.

آپدیت اپلیکیشن

با بروز رسانی و آپدیت اپ خود باعث شوید تا باعث رفع نقص و ایرادات نسخه های قدیمی تر شوید. این موضوع برای مارکت ها بسیار با ارزش خواهد بود.

استفاده از تصاویر و بک لینک مناسب 

استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط به موضوع باعث میشود باعث جذب مخاطب میشود و کاربر میتواند به خوبی با اپ شما آشنا شود. همچنین استفاده از بک لینک همان کاریی استفاده در سئو را دارد. باید از نرم افزار هایی که اعتبار خوبی نزد گوگل دارند استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 2 =

دکمه بازگشت به بالا