آشنایی با مشکلات نرم افزار راینو و ارائه راه حل رفع این مشکلات

راینو نرم افزار نام آشنا برای طراحی مهندسی که با قابلیت های خود به طراحان اجازه طراحی اشکال مختلف صنعتی را میدهد. این نرم افزار توانایی طراحی اجسام سه بعدی پیچیده ار همانند سایر نرم افزار های طراحی همچون تری دی مکس میدهد. این نرم افزار دارای محبوبیت زیادی بین طراحان صنعتی است. این نرم افزار بر پایه سیستم نریز بنا شده است و در واقع یک سیستم ریاضی است برای محاسبه و ارائه منحنی ها و سطح اشکال مختلف در گرافیک کامپیوتری است. همین سیستم ریاضی باعث شده است تا نرم افزار راینو از توانایی منحصر بفردی برخوردار شود تا خود را از سایر نرم افزار های مشابه جدا کند.

Rhino Problems

مشکلات رایج نرم افزار راینو

در هنگام کار با نرم افزار راینو ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید. در هنگام حل پروژه ها در راینو ممکن است با ارورهایی دچار شوید که در صورت ندانستن راه حل انها ادامه دادن پروژه برای شما کار سخت و دشواری شود. این ارور ها و خطاها میتواند شامل حذف نوار ابزار ها ، باز نکردن تصاویر در محیط نرم افزار و یا کلی خطاهای وقت گیر برای شما باشد. در ادامه قصد داریم با مشکلات عمده نرم افزار راینو آشنا شده و راه حل هایی کاربردی برای انها بیان کنیم تا زمان زیادی در هنگام اجرای پروژه از شما گرفته نشود.

حذف نوار ابزارهای راینو – مشکلات راینو

حف نوار ابزارهای راینو اتفاقی است که ممکن است اکثر کاربران آن را تجربه کرده باشند. هنگامی که نرم افزار را باز میکنید مشاهده میکنید که مثلا نوار بازار استاندارد یا ساید بار حذف شده باشد.

عمل نکردن رندر راینو

در هنگام اتمام پروژه هستید و میخواهید از آن رندر بگیرید در این هنگام زمانی که رندر را میزنید دکمه آن عمل نمیکند. این مشکلی است که بیشتر در نسخه های اولیه راینو قابل مشاهده بود و در نشخه های جدیدتر این مورد خیلی کمتر یافت میشود.

Rhino Problems

راه حل عمل نکردن رندر راینو

ممکن است در هنگام باز کردن نرم افزار راینو با مکشل بارگزاری نشدن رندر مواجه شوید این اتفاق ممکن به دلیل غیر فعال بودن قسمت رندر پیش فرض نرم افزار اتفاق بیفتد. ببرای حل این مشکل میتوان از طریق زیر عمل کرد :

  1. ابتدا به render tools رفته
  2. از قسمت تنظیمات راینو وارد قسمت plug-ins شده و بر روی Install که در سمت راست پنجره قرار دارد کلیک میکنیم.
  3. سپس از پنجره جدیدی که باز میشود وارد مسیر روبرو میشویم C:\Program Files\Rhinoceros 5 \Plug-ins
  4. از این مسیر میتوان فایل RhinoRender.rhp را باز کرد و از رندر پیش فرض راینو استفاده کرد.

تیره بودن آبجکت ها 

یکیک دیگر از مشکلاتی که در راینو ممکن است به آن برخورد کنید تیره نشان داده شدن آبجکت ها در نرم افزار است. این حالت زمانی که قصد دارید کیفیت سطوح را چک کنید برای شما مهم و حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین برای حل این مشکل بهتر است زودتر اقدام نمایید تا از بروز مشکلات جدیدتر جلوگیری کنید.

Rhino Problems

رفع مشکل تیره بودن آبجکت ها 

گاهی ممکن است متوجه سیاهی آبجکت های قرار گرفته شده در نرم افزار راینو شوید برای حل این مشکل از طریق زیر عمل خواهیم کرد :

  1. ابتدا باید به قسمت تنظیمات راینو رفته
  2. سپس منوی view را وارد شده و در از این منو به قسمت OpenGL میرویم.
  3. از سر برگ نمایان شده Implementation Settings تیک گزینه Use accelerated hardware modes را میزنیم.
  4. وقتی گزینه بالا فعال باشد مشکل تیرگی رفع خواهد شد.
  5. برای رفع کردن مشکل دندانه دندانه شدن لبه های آبجکت در قسمت Appearance Setings باید گزینه را بر روی 8x تنظیم نماییم.

بزرگ بودن اندازه گیری در راینو 

یکی از مشکلاتی که در هنگام کار با نرم افزار راینو مواجه میشویم بزرگ بودن اندازه گیری نسبت به آبجکت ها است. این مشکل بخاطر عدم تطبیق تناسب تنظیمات بخش اندازه گذاری با اسکیل و اندازه خود آبجکت میباشد.

رفع بزرگ بودن اندازه گیری در راینو 

برای رفع این مشکل باید از بخش تنظیمات اندازه گیری استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا