معرفی چند مورد از بهترین افزونه های مطالب مرتبط وردپرس

بهترین افزونه های مطالب مرتبط وردپرس

در ابتدا وردپرس یک سیستم وبلاگ نویسی بود و توانسته بود امکانات خوبی در اختیار وبلاگ نویسان قرار دهد. بعد ها با توسعه آن توانستند وردپرس را به عنوان نرم افزار کد باز جهت مدیریت سیستم محتوا معرفی کنند. با استفاده وردپرس میتوان اقدام به راه اندازی انواع مختلف سایت ها و وبلاگ ها نمود. وردپرس بصورت رایگان و متن باز است. یعنی اگر شما دارای مهارت در کد نویسی و برنامه نویسی باشید میتوانید هر نوع شخصی سازی بر روی وردپرس انجام دهید و سایت دلخواه خود را توسط آن راه اندازی نمایید.

افزونه مطالب مرتبط وردپرس

افزونه های وردپرس باعث میشوند تا امکانات خاصی برای وردپرس در نظر گرفته شود. بطور مثال با اضافه کردن افزونه مرتبط با راه اندازی سایت فروشگاهی به وردپرس میتوان یک وبسیات قوی فروشگاهی ایجاد نمود. با توجه به این موضوع که امورزه تعداد زیادی افزونه متنوع وجود دارد بنابراین این قابلیت وجود دارد که هر امکانی را به وردپرس اضافه نمود. زبان اصلی برنامه نویسی در وردپرس php است. برای افزایش تعداد بازدید و افزایش مدت زمانی که کاربر در سایت شما انلاین است راهکار های ساده ای وجود دارد که یکی از این نمونه ها وجود افزونه مطالب مرتبط است. برای اضافه کردن موضوعات و مطالب مرتبط در وردپرس افزونه های متنوع و زیادی وجود دارد که آشنایی با آنها کمک زیادی به کاربران عزیز خواهد کرد.

WordPress Plugin

 افزونه مطالب مرتبط وردپرس Yet Another Related Posts Plugin

یکی از بهترین افزونه ها برای انکه مطالب نمایش داده شود استفاده از افزونه مطالب مرتبط Yet Another Related Posts Plugin میباشد. این افزونه به قدری محبوب است که بیش از 3 میلیون بار دانلود شده است. YARPP برای نمایش مطالب مرتبط از دو حالت استفاده میکند. YARPP از دو صورت متنی و نمایش تصویر بند انگشتی استفاده میکند. این افزونه مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

مزایای استفاده از Yet Another Related Posts Plugin

YARPP از یک الگوریتم داخلی استفاده کرده و بهره خواهد گرفت. این افزونه قدرتمند دارای قابلیت های زیادی دیگری است که از جمله آنها میتوان به سیستم قالب قدرتمند ، امکان نمایش مطلب به دو صورت متنی و تصویری ، پشتیبانی از پست ها سفارشی و نمایش مرتبط در فید RSS اشاره کرد.

 

معایب استفاده از Yet Another Related Posts Plugin

یکی از مشکلات این افزونه غیر رایگان بودن آن برای افرادی است که دارای وبسایت بسیار بزرگ هستند. استفاده از نسخه رایگان فشار بسیار زیادی به سرور خواهد آورد. این افزونه با سایت های چند زبانه که از افزونه WPML استفاده میکنند عدم هماهنگی دارد.

WordPress Plugin

افزونه Contextual Related Posts

از این افزونه هم برای نمایش مطالب مرتبط استفاده میشود.  از این افزونه میتوان به منظور افزایش دقت در پیدا کردن مطالب مرتبط از محتوای پست ها استفاده نمود. این افزونه هم مطالب مرتبط را به دوصورت متنی و تصویری نمایش میدهد.

مزایای استفاده از Contextual Related Posts

افزونه Contextual Related Posts برای نمایش مطالبی که بصورت متنی نمایش داده میشوند چون نیاز به تنظیمات خاصی ندارند بسیار گزینه خوب و مناسبی است در حالیکه مطالب مرتبطی که بصورت تصویری نمایش داده میشوند نمایش تصویر بصورت بند انگشتی است.

معایب استفاده از Contextual Related Posts

افزونه بدون آنکه قالبی برای نمایش مطالب مرتبط داشته باشد  بصورت تصویری عرضه شده است. همچنین وقتی تصاویر بند انگشتی نمایش داده میشود تصاویر بصورت لیست نشانه دار خواهد بود. استفاده از این افزونه برای سایت های بزرگ مشکل ساز خواهد شد و فشار زیادی به سرور وارد میکند.

WordPress Plugin

افزونه Related Posts for WordrPress

Related Posts for WordrPress یک افزونه سبک برای نمایش مطالب مرتبط است. این افزونه میتواند جایگزین بسیار خوبی برای افزونه های قدرمند سنگین و کند باشد.  نحوه کار افزونه بدین صورت است که کلیه کارهای سنگین و محاسباتی خود را درون بخش ادمین انجام خواهد داد و با استفاده کردن از کش مطالب مرتبط را نمایش میدهد.

مزایای استفاده از Related Posts for WordrPress

این افزونه بیشترین تمرکز خود را در سرعت و کارایی خود قرار داده است. با بکار گیری این افزونه سرعت سایت شما کاهش پیدا نمیکند. مزیت دیگر استفاده از این افزونه قابلیت پشتیبانی آن از دو حالت نمایش متنی و تصویری است. این افزونه میتواند با ارائه ابزارک و کد کوتاه به شما این امکان را بدهد تا مطالب مرتبط را در جای دلخواه خود نمایش دهید.

معایب استفاده از Related Posts for WordrPress

در این افزونه همانند سایر افزونه ها برخی از مشکلات و کم و ماشستی ها را مشاهده خواهیم کرد.

WordPress Plugin

افزونه Inline Related Posts

با استفاده از این افزونه بجای آنکه مطالب مرتبط در زیر پست به نمایش در بیاید در وسط پست مطلب شما نمایش داده خواهد شد. این طرز استفاده از نمایش مطالب مرتبط در وبلاگ ها و وبسایت های خبری بسیار رایج شده است.

مزایای استفاده از Inline Related Posts

افزونه Inline Related Posts دارای تنظیمات ساده ای است و این قابلیت در آن وجود دارد که امکان قرار دادن مطلب مرتبط را در هر جای سایت برای کاربر فراهم خواهد ساخت

معایب استفاده از Inline Related Posts

برای آنکه مطالب مرتبط در آخر پست شما نمایش داده شود باید از افزونه دیگری جز Inline Related Posts استفاده کنید. بنابر این اگر هدف شما این است که مطالب مرتبط در آخر پست نمایش داده شود از این افزونه استفاده نکنید تا با فازودن دو افزونه فشار زیادی بر روی سرور شما وارد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =

دکمه بازگشت به بالا