چند نکته اساسی برای یادگیری فتوشاپ قسمت اول

نرم افزار فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی که اساس کار آن بر پایه bitmap و و بدست شرکت ادوبی گسترش یافته است. از این نرم افزار برای ویرایش تصاویر ، ترکیب کردن چند عکس ، رتوش ، دگرگونی عکس با تغییر در اندازه و جهات آن بکار میرود. امکانات موجود در این نرم افزار باعث ایجاد تغییرات زیاد در عکس ، تدوین و … میشود. طراحی بنر ، لوگو ، پوسترهایی که برای تبلیغات طراحی میشود ، محیط های گرافییکی وب سایت ها همگی برای طراحی پیشرفته نیاز به فتوشاپ دارند. بنابراین یادگیری و کار با این نرم افزار منبع درآمد خوبی برای کاربران گرافیکی خواهد بود.

چند نکته اساسی برای یادگیری فتوشاپ

صحیح وارد کردن نام فایل

سعی کنید همیشه نام فایل را باتوجه به پروژه ، برند ذخیره نمایید. فتوشاپ بصورت پیش فرض در هنگام ذخیره کردن نام Untitled را انتخاب میکند که شما میتوانید با تغییر آن نام مشخص خود را انتخاب کنید. این کار باعث میشود تا در هنگام باز کردن فایل دچار سردرگرمی نشوید و با توجه به نامی که انتخاب کردید بسرعت فایل مورد نظر را انتخاب و آنرا بازنمایید.

چند نکته اساسی برای یادگیری فتوشاپ

انتخاب نام برای هر لایه 

به این نکته توجه داشته باشید که شما در حال انجام یک پروژه سنگین که دارای تراکم بصری بالا میباشد هستید. این پروژه دارای تعداد زیادی لایه خواهد بود. حال اگر بصورت پیش فرض در اختیار نرم افزار بگذارید هر لایه جدیدی که ایجاد میشود یک شماره از لایه قبلی خود بالاتر خواهد رفت. بطور مثال layer 100 بعد از layer 99 خواهد بود. اگر شما در این پروژه بخواهید به عقب برگردید یا به ویرایش یک لایه بپردازید پیدا کردن آن با توجه به همنام بودن همگی بسیار سخت و زمان بر خواهد شد. بنابراین انتخاب نام مجزا برای هر لایه یک امر پر مفید برای سریع پیش بردن پروژه شما خواهد بود.

چند نکته اساسی برای یادگیری فتوشاپ

مدیریت لایه ها

بعد از تغییر دادن نام هر لایه باید به این نکته هم توجه داشته باشید که تمام این لایه ها در یک پنل قرار دارند و اگر یکی از این لایه ها به سمت بالا و پایین تغییر کند یا حذف شود ممکن است کل پروژه شما دچار مشکل شده و حذف شود. بنابراین برای اینکه این مشکل پیش نیاید ایجاد گروه ها برای مدیریت لایه ها خواهد بود. باید به این نکته توجه داشته باشید نام هر گروه همانند نام همان لایه تغییر کند.

چند نکته اساسی برای یادگیری فتوشاپ

چند نکته مهم در مورد لایه ها 

کار با لایه ها و آموزش درست آن برای شروع کار یادگیری فتوشاپ بسیار مهم و ضروری است. قبل از تغییر در اندازه یا برش هر عکسی یک کپی از روی آن بگیرید تا در صورت هر شمکلی بتوان عکس قبلی را استفاده نمود. نکته بهدی دقت به تنظیمات رنگ ، بافت ، ساختار میباشد که در قسمت Blending option وجود دارد که توجه به این عکس ها برای طرح ها در فتوشاپ بسیار ضروری است. توجه به حاشیه برش بسیار مهم و ضروری است . توجه به حاشیه در طراحی های پوستر و کارت ویزیت بسیار ضروری است که درصورت عدم توجه یک سانت کاهش پیدا میکند.

توجه به کیفیت عکس 

از نکات مهم دیگر در یادگیری فتوشاپ توجه به کیفیت عکس میباشد. خیلی از افرادی که با فتوشاپ کار میکنند متوجه این نکته نیستند و با بزرگ و کوچک کردن اشتباه تصاویر باعث پایین آمدن کیفیت آن خواهند شد. باید نوجه داشت اگر تصویر شما کوچک باشد با بزرگ کردن آن کیفیت به شدت کاهش پیدا میکند بنابراین نسبت ها را باید با دقت حفظ کرد.

 

چند نکته اساسی برای یادگیری فتوشاپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا