معرفی مهمترین ابزار های کاربردی نرم افزار افتر افکت( قسمت دوم )

برای آنکه بتوان ببا سرعت بیشتری یک پروژه را توسط نرم افزار انجام داد باید در ابتدا شناخت خوب و کامل از نرم افزار بدست آورد. این شناخت زمینه های مختلفی در بر خواهد گرفت. از شناخت محیط نرم افزار گرفته تا شناخت منو و نوار ابزار های مهم نرم افزار یا بخش تنظیمات هر نرم افزار میتواند شامل آن شود. در مطلب قبلی ( معرفی مهمترین ابزارهای کاربردی نرم افزار افتر افکت ( قسمت اول) ) برخی از ابزارهای مهم و کاربردی را در نرم افزار افتر افکت مورد بررسی قرار دادیم . در این مطلب قصد داریم ابزارهای دیگری که در هنگام کار با نرم افزار به آن احتیاج داریم را بررسی کنیم.

ابزار نرم افزار افتر افکت

شناخت نوار ابزار های مهم به شما کمک خواهد کرد تا کارای و کاربردهای آن را یاد گرفته و در مواقع مهم در هنگام انجام پروژه از آن استفاده نمایید. هر ابزاری کاربرد خود را دارد و یادگیری کارایی آن به شما کمک زیادی خواهد کرد. شناخت ابزار افتر افکت هم کمک زیادی به شما خواهد کرد تا در هنگام انجام پروژه های فیلم سازی و انیمیشن سازی دچار مشکل نشوید.

ابزار های کاربردی نرم افزار افتر افکت

در ادامعه مطلب قصد داریم تا برخی از ابزارهای پر کاربرد نرم افزار افتر افکت را برای شما عزیزان معرفی نماییم:

After Effects Tool 2

ابزار افتر افکت Blending Modes

حالت های ترکیبی یا همان Blending Modes نسبتا ساده هستند به این صورت که هر حالت ترکیبی لایه ترکیبی را به طریق مختلف پیاده سازی میکند. ترکیب های مختلف منحصر بفرد هر کدام دارای اهداف خصی بوجود آمده است. این حالت های ترکیبی به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از آنها به ترکیب عناصر یکپارچه به فیلم های زنده و راه طره بندی پروژه خود بپردازید. استفاده از حالت های ترکیبی پتانسیل قطعه را بسیار بالا خواهد برد.

Pre-composing

یکی از ابزار مهم افتر افکت Pre-composing میباشد. Pre-composing یا همان پیش تدوین مهمترین بخش از سازمان یک پروژه است. این قسمت کمک میکند تا پروژه خود را به بخش های کوچکتر تقسیم بندی نمایید. در پروژه شما پیش تدوین قطعه ای است که میتوانید در تدوین اصلی برای هدف های کوچکتر خود بکار ببرید. برای آنکه پیش تدوین گروهی لایه ها میتوان از طریق زیر عمل نمود.

  1. لایه ها را برجسته کرده و کلیک راست نموده
  2. انتخاب گزینه Pre-compose (Cmd-Shift-C یا Ctrl-Shift-C)

این کار از شلوغ شدن غیرضروری پروژه شما جلوگیری خواهد کرد و این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا در چند ثانیه تنظیمات زیادی انجام دهید.

After Effects Tool 2

Adjustment Layers

Adjustment Layers یا همان لایه های تنظیم هدفی مشابه لایه های ترکیبی دارد. این لایه ها روش های سریعی بوجود خواهند آورد تا بتوان از آن برای فرایند های خسته کننده استفاده نمود. لایه تنظیم در حالت اول یک تصویر خالی است اما هنگامی که در بالاتر از لایه های دیگر قرار میگیرد. با استفاده از این قابلیتها میتوان ابعاد را تنظیم نموده و ویژگی های تبدیلی که یک لایه تنظیم دارد همانند ویژگی های یک لایه سالید تغییر دهید.

Pick Whip

اگر در نرم افزار افتر افکت توسط ابزار خواستید لایه ای را به لایه دیگر ادغام کنید میتوان از طریق Pick Whip اینکار را انجام داد. این عملیات باعث خواهد شد لایه جدید طوری رفتار کند که گویا بصورت فیزیکی به لایه مادر متصل بوده است. Pick Whip قابلیتهای فراوانی دارد که از جمله آنها میتوان به اضافه نمود انیمیشن های ثانویه به شی متحرک یا اضافه نمود جلوه های تقلید محور همانند سایه و بازتاب ها فوق العاده میباشد.

After Effects Tool 2

Cameras

در هنگام کار در حالت های سه بعدی اضافه کردن پرسپکتیو بسیار اثر بخش و مفید خواهد بود. نقش و وظیفه لایه های دوربین بدین صورت است که ترکیب ساختار را بصورت یک دوربین مجازی که برگزفته از تکنولوژی دوربین واقعی است طراحی میکنند. این دوربین باعث میشود تا بتوانید در پروژه های سینمایی خود زوایا و حرکات مناسب را بکار بگیرید تا باعث جذاب تر شدن پروژه سینمایی شوید. با حرکت دوربین ها از یک بخش فریم به بخش دیگر میتوان سکانس های دوبعدی پویا تر را ایجاد کرد.

Graph Editor

این ویرایشگر این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا منحنی حرکت کیفریم ها را تنظیم نموده که این امر باعث تولید انیمیشن های صاف و شکیل تر خواهد شد.ویرایشگر گراف میتواند دو منحنی مقدار و سرعت مجموعه کیفریم ها را تنظیم نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا