معرفی مهمترین ابزارهای کاربردی نرم افزار افتر افکت( قسمت اول )

یکی از مشهورترین نرم افزار های شرکت ادوبی که در زمینه کار با فیلم است نرم افزار مطرح و پر کاربرد افتر افکت است. این نرم افزار برای افرادی که بصورت حرفه ای در زمینه کار انیمیشن سازی و فیلم سازی مشغول هستن بسیار شناخته شده است. در واقع افتر افکت را میتوان یک برنامه جلوه های ویژه ، موشن گرافیک و کامپوزیت دانست که برای فرایند های فیلم سازی و صدا و سیما بسیار مناسب است. یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه ویژه داشت شناخت کافی محیط و ابزار های هر نرم افزار است. آشنایی و کار با نوار ابزار های مهم هر نرم افزاری در کارکرد سریع آن نرم افزار نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

ابزار نرم افزار افتر افکت 

همانطور که گفته شد در هر نرم افزاری آشنایی و شناخت محیط نرم افزار و نوار ابزار های مهم آن نقش مهمی در یادگیری سریعتر و کارکرد بهتر ایفا میکند. این امر در نرم افزار افتر افکت هم بسیار مهم میباشد. در قسمت بالا گوشه سمت راست نوار ابزار را در نرم افزار افتر افکت مشاهده خواهید کرد.در این قسمت تمامی ابزار های کاربردی نرم افزار موجود خواهد بود. در گوشه پایین سمت راست با نگه داشت موس روی مثلث کوچک و کلیک کردن روی آن میتوان تمامی ابزار های مخفی شده را مشاهده نمود.

ابزار های کاربردی نرم افزار افتر افکت 

هنگامی که با نرم افزار افتر افکت آشنا شده و وارد کار با این نرم افزار میشویم اهمیت ابزارهای بیشتر خودش رو نشون میده. در ادامه با برخی از این ابزار های مهم آشنا خواهیم شد:

After Effects Toolbar

Shape Layers

یکی از بهترین قسمت هایی که میتوان کار را شروع کرد Shape Layers یا همان لایه های شکل است. Shape Layers بصورت اشیا دوبعدی مسطح هستند که کاربر توسط ابزار قلم بصورت دستی یا با اشکال از پیش تعیین شده نرم افزار ارائه خواهد داد. این اشکال بصورت مستطیل ، بیضی ، پنج ضلعی خواهد بود. لایه های شکل اجازه سفراشی سازی به شما خواهد داد. بدین صورت که میتوان خط های بیرون شکل ، قسمت های داخلی شکل درون کادر یا جزئیات خاص همانند گردی گوشه را سفارشی سازی کنید. از این قابلیت میتوان برای تولید سریع اشکال بصورت متقارن ، الگوها با طرح های پیچیده و هنرهای دوبعدی که ایده آل هستند استفاده نمود. چون لایه های شکل دارای توان پردازشی زیادی نیستند باید بصورت متعادل از آنها استفاده نمود.

Pen Tool/Masks

استفاده از ابزار قلم برای رسم شکل در لایه های شکل بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از این ابزار میتوان شکل یا خط را با کشیدن یک رسم در یک زمان ترسیم نمود. از این قابلیت میتوان برای ترسیم یک لایه شکل جدید استفاده نمود. از کاربردهای دیگر ابزار قلم طراحی و تنظیم مسیر ها است. از مسیرها میتوان برای هدایت کردن موقعیت برای یک لایه برای حرکت در یک راستای مشخص حتی برای متن یا در صورت لزوم برای کاراکترهای بصورت منفرد استفاده کرد. این کاربردهای مختلف باعث خواهد شد تا از ابزار قلم برای رتوش کردن ، ایجاد اثرهای هنری و دستیابی به انواع مختلف جلوه های متنی مثل دست نوشته هایی که شبیه سازی شده اند یا حرکت های بصورت موجی استفاده کرد.

After Effects Toolbar

track matte

ابزار track matte یا همان پیگیری حاشیه ها از یک لایه برای ماسک دیگر با توجه به شفافیت و روشنایی لایه ای که پوشاننده است استفاده میکند. این ابزار به شما این قابلیت را میدهد ماسک خود را با رنگی صاف و با تاکید نقص ها مشاهده نمایید. اگر یک لایه سالید سازگار با پردازنده خود را با این ماسک با هم اعمال کنید میتوان با تکرار آن برای پوشاندن لایه های دیگر استفاده کرد.بدون آنکه زمان رندر خراب بشه یا در ماسک های دیگر مشکل بوجود آید. همچنین track matte باعث ارتقا مزایای بهره وری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا