چگونه کدها را در htaccess. ویرایش و اضافه کنیم ؟

چگونه کدها را در htaccess. ویرایش و اضافه کنیم ؟

ویرایش کدها در htaccess. چگونه صورت می گیرد ، در این مطلب به این موضوع می پردازیم ، با ما همراه باشید تا با ویرایش این کدها بهتر آشنا شوید.

ایجاد فایل htaccess.

نوع نصب وردپرس شما در وجود داشتن فایل htaccess. در سایت شما تاثیر گذار است ، پس باید مطمئن شوید که اصلا فایلی برای ویرایش وجود دارد یا خیر ، اگر فایلی وجود ندارد باید خودتان یک فایل .htaccess ایجاد نمایید و برای این کار از ویرایشگر متن دلخواه خود می توانید بهره بگیرید و یا از طریق سی پنل این کار را انجام دهید.

برای شروع و ایجاد فایل در سیستم خودتان ، باید یک فایل خالی متنی بسازید و آن را با نام .htaccess ذخیره نمایید و فایل را در ریشه سایت آپلود نمایید تا بتوانید وارد مرحله ویرایش گردید ، اگر می خواهید فایل را در قسمت مدیریت فایل سی پنل به وجود آورید باید روی گزینه File کلیک کنید و یک فایل خالی با عنوان .htaccess ایجاد نمایید ، ممکن است سرور شما اجازه این کار را ندهد ، در این صورت باید یک فایل خالی متنی ایجاد کنید و نام آن را htaccess.txt بگذارید و این فایل را در ریشه سایت آپلود نمایید و نام آن را به htaccess. تغییر دهید .

 

نکته

تمامی نسخه های وردپرس بعد از نسخه ۴.۲ این فایل را به همراه خود دارند و می توانید محتویات پیشفرض آن را در فایل ساخته شده خود بگذارید و حتی الامکان از ساخت فایل خالی اجتناب ورزید.

 

شما می توانیدکد زیر را که به صورت پیشفرض در نسخه های جدید وردپرس قرار دارد ، کپی کنید و در فایل .htaccess خود قرار دهید :

BEGIN WordPress#
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
/  RewriteBase
[RewriteRule ^index.php$ – [L
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
[RewriteRule . /index.php [L
<IfModule/>
END WordPress#

همچنین می توانید برای وردپرس شبکه نسخه ۳.۵ به بالا با پوشه ، برای هر شبکه از کد زیر به جای زیر دامنه استفاده نمایید :

 

RewriteEngine On
/   RewriteBase
[RewriteRule ^index.php$ – [L
add a trailing slash to /wp-admin  #
[RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?wp-admin$ $1wp-admin/   [R=301,L
[RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
[RewriteRule ^ – [L
[RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?(wp-(content|admin|includes).*) $2 [L
[RewriteRule ^([_0-9a-zA-Z-]+/)?(.*.php)$ $2 [L
[RewriteRule . index.php [L

اگر هم وردپرس شبکه شما از حالت زیر دامنه برای سایت ها بهره می برد ، می توانید از کد زیر استفاده نمایید :

 

RewriteEngine On
/   RewriteBase
[RewriteRule ^index.php$ – [L
add a trailing slash to /wp-admin  #
[RewriteRule ^wp-admin$ wp-admin/ [R=301,L
[RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
[RewriteRule ^ – [L
[RewriteRule ^(wp-(content|admin|includes).*) $1 [L
[RewriteRule ^(.*.php)$ $1 [L
[RewriteRule . index.php [L

نکته

زمانی که فایل htaccess. جدید به وجود می آورید ، یادتان باشد که باید دسترسی فایل را روی 644 تنظیم نمایید با این کار از سو استفاده از فایل جلوگیری و دسترسی غیرمجاز به آن محدود می گردد.

 

قسمت هایی که باید در فایل htaccess. ویرایش گردد :

در زمان ویرایش این فایل ، باید به این نکته دقت کنید که خطوطی که با علامت # شروع می شوند ، در زمان اجرا نادیده گرفته می شوند و برای اضافه کردن توضیحات و موارد دیگر به کار می روند ، بدین ترتیب ، ضروری است که هنگام ویرایش فایل و اضافه کردن دستورات جدید ، کد ها قبل یا بعد از دستورات پیشفرض وردپرس اضافه گردند.

توجه کنید زمانی که یک کد جدید به این فایل اضافه می کنید ، نباید بین خط های # BEGIN WordPress و # END WordPress قرار گیرد ، قرار دادن کدهای جدید زیر قسمت های پیشفرض وردپرس معمولا موجب می شود که کدها مرتب باشند و مشکلی هنگام ذخیره فایل به وجود نیاید ، خوب است بدانید که کدهای خود را بین تگ های دلخواه خود نیز می توانید بگذارید ، لازم به ذکر است با استفاده از ابزار آنلاین htaccess to Nginx converter قادر هستید کدهای htaccess را به Nginx تبدیل نمایید.

 

چگونه فایل htaccess. را ویرایش کنیم ؟

برای این کار روش های زیادی وجود دارد ، شما می توانید این فایل را به صورت مستقیم از طریق سی پنل ویرایش کنید ، این روش ساده ترین و بهترین روش به شمار می رود.

این که از چه روشی برای ویرایش این فایل استفاده می کنید ، مهم نیست ، نکته مهم این است که بعد از این که تغییرات را ایجاد کردید ، باید یک بار سایت خود را رفرش نمایید تا ببینید که کدهای اضافه شده ، سایت شما را به هم ریخته اند یا خیر ، اگر جواب مثبت است باید تغییرات را به حالت اول بازگردانید و تلاش دوباره کنید ولی اگر همه چیز مرتب بود این بدین معنی است که تغییرات شما به درستی وارد شده اند و می توانید تغییرات دیگر را هم اضافه نمایید.

بعد از ورود به سی پنل ، به قسمت Files و قسمت File Manager بروید و فایل های مخفی را نمایش دهید ، فایل htaccess. موجود در ریشه سایت خود را انتخاب و روی گزینه Edit کلیک نمایید ، سپس در صفحه جدید تغییرات جدید را اعمال کنید ، یادتان باشد که برای ذخیره شدن تغییرات گزینه Save را انتخاب کنید و تنظیمات را ذخیره نمایید ، در این صورت تغییرات بر روی سایت شما اعمال خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا