چگونه در افزونه Yoast SEO چراغ ‌های سئو را سبز کنیم ؟

چگونه در افزونه Yoast SEO چراغ ‌های سئو را سبز کنیم ؟

همان طور که می دانید در مطالب قبلی اهمیت تولید محتوا در سایت های وردپرسی را با افزونه Yoast SEO بررسی کردیم ولی باید بدانید تنها نصب این افزونه کافی نیست و به مواردی که افزونه بر اساس اصول سئو داخلی وب سایت تاکید دارد باید دقت کنید ، در این مطلب به چگونگی سبز کردن چراغ سئو می پردازیم.

این افزونه محبوب و کاربردی موارد مختلف تاثیر گذار بر سئوی محتوا را بر اساس اصول آن مورد بررسی قرار می دهد و بدین ترتیب مواردی را در پایین صفحه به شما پیشنهاد می کند که باید در جهت رفع آن ها اقدام کنید.

در صورتی که این موارد را رعایت کنید چراغ ‌هایی برای شما سبز می ‌شوند که باعث می شود مطلب مورد توجه موتور های جستجو قرار گیرد و به راحتی وارد صفحات اول گوگل شوید ، با ما همراه باشید تا با چگونگی سبز شدن این چراغ ها آشنا شویم.

 

سبز کردن چراغ سئو

بعد از این که افزونه Yoast SEOرا نصب کردید ، در زمانی که در صفحه جدیدی مطلبی می گذارید ، در ابتدا هیچ تنظیمات و محتوایی را نمی بینید که افزونه Yoast SEO چند مورد را به شما توصیه می کند.

وقتی محتوا را در صفحه قرار می ‌دهید بهینه سازی آن را شروع می‌ کنید ، این افزونه موارد را اتوماتیک وار مورد بررسی قرار می دهد و هر بار توصیه ‌ای را پیشنهاد می‌ کند که با بررسی آن ها باید به سبز کردن چراغ سئو بپردازید.

 

چگونه در افزونه Yoast SEO چراغ ‌های سئو را سبز کنیم ؟

 

محتواگذاری با افزونه یوآست سئو

در ابتدا باید محتوا را در صفحه بگذارید و اصول سئو داخلی سایت را انجام دهید به شکلی که در ادامه می آوریم :

  • انتخاب کلمه کلیدی
  • عنوان را برای محتوا که شامل کلمه کلیدی باشد ، تنظیم کنید.
  • به لینک‌ سازی داخلی و خارجی بپردازید.
  • چگالی کلمه کلیدی را در نظر بگیرید یعنی کلمه کلیدی در محتوا به تعداد مناسب نسبت به طول محتوا تکرار شود.
  • عنوان سئو و توضیحات متا که حاوی کلمه کلیدی باشد را تنظیم کنید.
  • بهتر است که محتوای شما طبیعی و کاربر پسند باشد و در نهایت بعد از پایان تنظیمات برای سبز کردن چراغ سئو به پایین صفحه بروید.

 

چگونه در افزونه Yoast SEO چراغ ‌های سئو را سبز کنیم ؟

قسمت بهینه ‌سازی محتوا دو سربرگ دارد :

سربرگ خوانایی

سربرگ خوانایی در رابطه با نگارش و جمله ‌بندی و طول پاراگراف‌ ها می باشد و توجه داشته باشید اگر این قسمت سبز شود یعنی محتوا کاربر پسند است ولی در در سئوی محتوا تاثیری ندارد.

 

سربرگ کلمه کلیدی

در این قسمت که مرتبط با اصول سئو داخلی می باشد ، تکنیک‌های سئو on page را مورد بررسی قرار می دهد و توصیه ‌هایی را برای بهبود سئو پیشنهاد می کند.

 

نکته

در بخش تجزیه و تحلیل این سربرگ‌ ها یک راهنما برای بهبود محتوا وجود دارد که اگر اعلان ها را رعایت کنید ، چراغ سئو برای شما سبز خواهد شد.

 

قسمت تحلیل و بررسی افزونه Yoast SEO

زمانی که با افزونه یوآست سئو کار می کنید قسمت تحلیل و بررسی به دسته‌بندی پیغام های مرتبط می پردازد که با رفع آن ‌ها چراغ سئو سبز حواهد شد.

 

مشکلات

برای سبز کردن چراغ سئو باید این بخش را بهبود بخشید.

بهبودها

این بخش‌ ها را می‌توان بهتر کرد.

نتایج خوب

قسمت هایی که اصول را در آن‌ ها رعایت کرده اید.

 

سبز کردن چراغ‌ سئو و خوانایی افزونه

توجه کنید برای این برگه هیچ گونه کلمه کلیدی کانونی تعیین نشده و در این صورت نمی ‌توان امتیازی را محاسبه کرد ، همان طور که می دانید برای هر نوشته اصلی ترین قسمت ، انتخاب کلمه کلیدی مناسب می باشد.

در این قسمت باید که یک کلمه کلیدی را برای محتوای خود به عنوان موضوع اصلی انتخاب کنید تا بدین ترتیب موتورهای جستجو بتوانند محتوا را رتبه بندی کنند و اگر این موارد رعایت شود چراغ سئو سبز می شود ، بهتر است کلمه کلیدی شما کلمه‌ای باشد که بیشترین ارتباط را با محتوا دارد.

 

توصیه های خوب

  • اگر می خواهید کلمه کلیدی و کیفت محتوا برای موتورهای جستجو به خوبی مشخص شود ، بهتر است کلمه کلیدی را در ابتدای محتوا و یا در پاراگراف اول بگذارید.
  • همچنین بهتر است متن شما بیش از 300 کلمه باشد.
  • از تصاویر با کیفیت و کاربرپسند در محتوای خود استفاده کنید و کلمه کلیدی محتوا را در زمان درج تصاویر به عنوان توضیحات تصویر بنویسید.
  • زمانی که تولید محتوا می کنید بهتر است به مطالب مرتبط درون وب سایت خود لینک دهید.
  • برای راهنمایی بیشتر کاربران یا نمایش یک مرجع به محتوایی که خارج از وب سایت شما است می توانید لینک بدهید و این امر امتیاز مثبت برای سایت شما دارد ولی بهتر است که لینک های خارجی nofollow باشند.
  • کلمه کلیدی بهتر است در ابتدای عنوان سئو و توضیحات متا قرار گیرد.
  • سعی کنید عنوان کاربر پسند و جذاب با طول مناسب داشته باشید.
  • فیلد متای توضیحات را خالی نگذارید چرا که تنها بخشی از متن را کاربر می تواند ببیندو بهتر است که این قسمت را کامل کنید و تعداد کاراکتری که وارد می کنید جوری باشد که نوار آن سبز شود و بهتر است کلمه کلیدی را در این قسمت هم بگذارید.
  • با توجه به طول محتوا چندین بار از کلمه کلیدی در متن استفاده کنید ولی تکرار زیاد هم جالب نیست.
  • اگر می خواهید URL را تغییر دهید ، اطمینان حاصل کنید که آدرس URL قدیمی به صورت کد 301 به آدرس جدید ، تغییر مسیر (Redirect) داده شود.
  • در صورتی که آدرس دهی‌ های سایت ، فارسی باشد ، کلمه کلیدی را می توانید در بخش پیوند یکتا وارد نمایید ولی اگر نامک و آدرس دهی انگلیسی است ، این هشدار خیلی مهم نیست.
  • کلمه کلیدی متن را به هیچ بخشی لینک ندهید.

 

سبز کردن چراغ سئو برای خوانایی

اگر چراغ سئو خوانایی افزونه Yoast SEO سبز باشد یعنی محتوای شما کاربر پسند خواهد بود ، برای سبز کردن این چراغ نکات زیر را رعایت کنید :

 

  • از پاراگراف ‌های طولانی بپرهیزید.
  • زیر هر تیتر کم تر از 300 کلمه قرار دهید.
  • جملات بهتر است حداکثر 20 کلمه باشند چرا که جملات کوتاه خوانایی بیشتر و بهتری دارند ، توجه داشته باشید 75درصد محتوا باید از جملات زیر 20 کلمه و 25 درصد می تواند طولانی‌ تر باشد.

 

چگونه در افزونه Yoast SEO چراغ ‌های سئو را سبز کنیم ؟

نکته مهم

از تولید محتواهای مصنوعی بپرهیزید ، طبیعی نوشتن به افزایش رتبه وب سایت شما کمک بیشتری می کند ، سعی کنید محتوای شما به درد کاربرانتان بخورد و در واقع یوزر فرندلی باشد چرا که محتوایی که برای کابر جذاب باشد در نهایت مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرد و سعی کنید بیشتر برای کاربران بنویسید تا موتورهای جستجو ، علاوه بر محتوا باید اصول را هم رعایت کنید تا در نهایت یک نوشته ایده آل داشته باشید.

 

چگونه در افزونه Yoast SEO چراغ ‌های سئو را سبز کنیم ؟

 

نکته

سعی کنید نوشته شما غلط املایی یا نگارشی نداشته باشد!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا