کاربرد مهم طراحی در فتوشاپ

کاربرد مهم طراحی در فتوشاپ

فتوشاپ نرم افزاری است که توسط آن میتوانید به ویرایش عکس پرداخته چند عکس را ترکیب کرده و یک عکس جدید بسازید. این ویرایشگر عکس دارای کاربردهای زیادی میباشد. فتوشاپ برای کاربران کامپیوتری که به کارهای گرافیکی علاقه دارند کاربردهای زیادی و متنوعی دارد. یکی از کاربردهای مهم آن در طراحی سایت میباشد.

کاربرد طراحی در فتوشاپ

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و افزایش روزافزون کسب درآمد از طریق دنیای وب کاربران به سمت ایجاد سایت و طراحی وب روی آورده اند. به همین دلیل است که طراحان بدنبال یادگیری راه های مختلف ایجاد سایت میباشند. در این مطلب قصد داریم تا کاربردهای فتوشاپ در طراحی سایت را برای شما عزیزان بیان کنیم.

برای ایجاد وب سایت ابتدا باید با صفحات وب آشنایی مختصری پیدا کنید. هر صفحه وب سایت از دو بخش محیط گرافیکی و محیط کد نویسی تشکیل شده است. هردوی این بخش ها از اهمیت بالایی برخورداراست و باید به آنها توجه ویژه داشت. بنابراین در این جا به کمک فتوشاپ قدرت کد نویسی طراحان بخوبی نمایش داده میشود. در ابتدا یک طرح جامع از صفحات سایت و نمای کلی سایت تهیه و با توجه به آن قالب گرافیکی تهیه میشود.

در ادامه قصد داریم چند کاربرد کلیدی فتوشاپ که باعث استفاده طراحان در ایجاد وب سایت شده است را بیان کنیم.

ابزار کلیدی طراحی در فتوشاپ

همانطور که گفته شد کاربرد اصلی فتوشاپ ویرایش تصاویر میباشد. اما علاوه بر آن قابلیتهایی چون تصویر برداری ، سه بعدی سازی ، ویرایش فایل های ویدیویی و … را در محیط کاری خود و ابزار های کلیدی دارد.

کاربرد مهم طراحی در فتوشاپ2

فضاهای رنگی

یگی از مهمترین مزایای فتوشاپ پشتیبانی کردن از اکثر رنگ های مهم و اصلی میباشد. این تنوع رنگ باعث شده تا صنعت چاپ سازی استفاده زیادی از فتوشاپ داشته باشد.

گرافیک سایت

قبل از شروع به کار با کمک فتوشاپ معمولا یک طرح جامع از سایت بصورت فایل تهیه میشود. این فایل بصورت تصویری خواهد بود. فتوشاپ به دلیل ابزار های مهمی که در طراحی گرافیک وتصویرسازی دارد باعث سرعت بخشیدن و بهبود کیفیت به این طرح  دارد. این ابزار ، ترکیبی از خلاقیت ، هنر ، سلیقه مناسب و دانش خواهد بود که فتوشاپ با در اختیار داشتن این ابزار و ترکیب آنها ساختار ذهنی قابل درکی را برای طراحان فراهم خواهد کرد.

صرفه جویی در زمان

ویرایش و انجام تغییرات در قالب های گرافیکی راحت تر و سریعتر نسبت به تغییرات در هنگام طراحی فنی و برنامه نویسی است. همین امر یکی از دلایل مهم برای توجه پذیر کردن طراحی قالب گرافیکی پیش از انجام کار میباشد.این کار سبب صرفه جویی در زمان در حین طراحی وب خواهد شد.

مزایای طراحی در فتوشاپ

  1. قابلیت ویرایش و تغییر رنگ تصاویر
  2. ترکیب چند تصویر باهم یا برش و تغییر اندازه عکس ها و ایجاد یک تصویر جدید
  3. صرفه جویی در زمان و اعمال سریع تغییرات
  4. قابلیت توسعه و بهبود تصاویر
  5. ایجاد مسیر های میانبر
  6. استفاده از دستور تکرار در کد نویسی

ابزار مورد نیاز برای طراحی در فتوشاپ

  • اندازه سایت بر مبنای پیکسل
  • رزولوشن محیط در اندازه های 72 تا 96

استفاده از نرم افزار پر قدرت و پر کاربرد فتوشاپ بهترین گزینه برای ویرایش تصاویر و حل بسیاری از مشکلات طراحان وب میباشد.این نرم افزار قدرتمند مورد نیاز طراحان گرافیک ، طراحان برنامه های موبایل و … خواهد بود. کد های رنگی ، پیش زمینه ها ، عکس ها ، آیکون ها همگی ابزار مناسبی برای طراحی خواهد بود که در فتوشاپ موجود میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا