اهمیت کلمه کلیدی در دامنه و سئوی سایت

اهمیت کلمه کلیدی در دامنه وب سایت و سئوی سایت

در این مطلب به بررسی اهمیت کلمه کلیدی در دامنه وب سایت و سئوی سایت می پردازیم که یکی از فاکتورهای مهم در گوگل نیز می باشد ، باید توجه داشته باشید هر چیزی که برای یک وبسایت مناسب است ، به تنهایی قادر به ارتقا رتبه سایت نخواهد بود ، سئوی وب سایت به این راحتی ها هم نیست ، سئو یا همان بهینه ‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو دنیایی پر از تضادها است.

باید بدانید که الگوریتم های رتبه بندی گوگل همواره در حال تغییر و تکامل هستند و توجه داشته باشید که هر رویکردی می تواند در یک زمان خاص مناسب باشد ، قبل از راه‌اندازی وبسایت باید به مواردی که در بالا گفته شد توجه کرد ولی سوال مهمی که برای بسیاری پیش می آید این است که نام دامنه وبسایت باید شامل کلمه کلیدی اصلی باشد یا خیر ؟

 

کلمه کلیدی در دامنه وب سایت چیست ؟

به دلیل تکامل الگوریتم‌های موتورهای جستجو ، اهمیت وجود کلمات کلیدی در نام دامنه هم بسیار تغییر کرده ، ولی داشتن کلمات هدفمند در دامنه خالی هنوز هم مزایایی دارند ولی اهمیت سابق را ندارند و بعضا در صورت رخ دادن اشتباهی ، رتبه‌بندی وب سایت ممکن است آسیب ببیند.

 

کلمات کلیدی در دامنه وب سایت ، نام تجاری

اگر به آخرین وبسایت‌ های که به صورت مستقیم به آن ها وارد شده اید و کرده اید ، فکر کنید ، متوجه خواهید شد که آدرس‌ های کوتاه و ساده ، خیلی راحت تر در خاطر می مانند چرا که آن ها تنها یک نام کوتاه و با نام تجاری به شمار می روند ، برای مثال وب سایت hover.com و آدرسeasyfindandbuydomainnames.com را در نظر بگیرید ، قطعا آدرسی که راحت‌ تر در ذهن می ماند بهتر است.

 

میزان اهمیت نام دامنه در سئوی وب سایت

چند وقت است که گوگل اقداماتی برای اصلاح اهمیت کلمه کلیدی در دامنه وب سایت شروع کرده است ، همان طور که می دانید وجود کلمه کلیدی در نام دامنه موثر می باشد ولی باید به چند نکته مهم توجه کنید :

 

  • قبل از این که دامنه را انتخاب کنید باید دقت کنید که آدرس طولانی نباشد.
  • به خطر سپردن آدرس باید برای کاربران راحت باشد.
  • قبل از انتخاب دامنه ، این موضوع را که وجود کلمه کلیدی در دامنه اهمیت بیشتری برای شما دارد یا به خاطر سپردن آدرس ، باید بررسی کنید.
  • همان طور که در بالا گفته شد ، کلمه کلیدی در نام دامنه خوب است ولی باید توجه داشته باشید که اهمیت آن مانند قبل نیست.

 

از نظر سئوی سایت دامنه با کلمه کلیدی بهتر است یا بدون کلمه کلیدی ؟

برای این که یک وب سایت با رتبه خوب داشته باشید ، باید کلمات کلیدی خاص در قسمت های مناسب و مهم تر از آن محتوای عالی برای کاربران داشته باشید ، وجود کلمه کلیدی در دامنه وب سایت در حال حاضر هم کارایی دارد ولی کافی نیست و به تنهایی شما را به نتیجه مطلوب نمی رساند ، پیشنهاد بهتر ، داشتن آدرسی است که در ذهن کاربران هک شود.

 

وجود کلمه کلیدی در دامنه وب سایت چه مزیتی دارد ؟

برای این مبحث مثالی می زنیم ، وب سایتی را با آدرس avalamp.com را در نظر بگیرید ، کلمه کلیدی برای این دامنه ، lamp است و یک مزیت بسیار خوب محسوب می شود چرا که در هر جایی که این آدرس به وب سایت شما لینک داده شود ، معلوم می شود که این وب سایت در زمینه لامپ فعالیت می کند ، پس بنابراین از این روش تنها زمانی می توان استفاده کرد که یک کلمه کلیدی را به روشی مناسب به مانند مثالی که زدیم ، بیابید وگرنه دامنه وب سایت شما تبدیل به یک عبارت طولانی و نا زیبا می‌ شود.

 

پس نتیجه می گیریم که مهم ترین فاکتور این است که دامنه شما در ذهن کاربران نقش ببندد ، زمانی که در وب سایت خود از محتوای عالی و با کیفیت استفاده کنید ، بدون شک کاربران زیادی را به خود جذب می کند و تعداد بازدید از آن بالا می رود و همین موضوع باعث می شود تا توجه موتورهای جستجو هم به وب سایت شما جلب گردد.

 

نتیجه گیری

با این تفاسیر متوجه شدیم که راحتی استفاده از دامنه ، گزینه اصلی در انتخاب نام دامنه به شمار می رود ، یعنی بهتر است به جای داشتن آدرس اینترنتی طولانی و سخت ، یک نام ثبت کنید که کاربران به راحتی آن را به خاطر بسپارند ، دقت داشته باشید که نباید بر موتورهای جستجو به صورت 100 درصد تمرکز کنید ، امروزه کاربران از اهمیت زیادی برای ارتقا رتبه سایت برخوردارند ، همان طور که گفته شد داشتن محتوای خوب باعث بازدید بیشتر از وب سایت شما و بازگشت دوباره آن ها خواهد شد.
دو روش برای این کار وجود دارد :

 

  • یک آدرس با کلمه کلیدی اصلی برای خود انتخاب نمایید که همان طور که گفته شد این مورد تاثیرش نسبت به گذشته کم تر شده و البته یکی از فاکتور های سئو هم می باشد.
  • یک آدرس بدون کلمه کلیدی را انتخاب نمایید که کاربرپسند و در عین حال کوتاه باشد که در ذهن کاربران بماند ، این روش می تواند بسیار در ارتقای رتبه وب سایت شما تاثیرگذار باشد.

 

هر دوی این روش ها خوب است و مزایای منحصر به فرد خود را دارند ، انتخاب هر کدام از آن ها کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا