چگونه یک سایت وردپرسی را از Http به Https منتقل کنیم (قسمت سوم)

پیغام محتوای ترکیبی در مرورگر چیست؟

آیا می دانید محتوای ترکیبی در مرورگر چیست ؟ خوب است بدانید که بسیاری از مرورگرهای مدرن به صورت خودکار محتوای ناامن را بلاک و از نمایش آن جلوگیری می کنند ، شما در نوار آدرس مرورگر آیکون قفل را ممکن است مشاهده کنید اما یک خطا نیز به شما نمایش داده می شود.

شما می توانید با استفاده از ابزار Inspect در مرورگرهای مدرن ، محتوای لود شده از طریق پروتکل ناامن را بیابید ، لازم به ذکر است خطای محتوای ترکیبی یا mixed content را شکل یک هشدار در کنسول می توانید مشاهده کنید ، بسیاری از این خطاها مربوط به تصاویر ، اسکریپت ها و فایل های css لود شده توسط قالب و افزونه های وردپرس می باشد.

 

چگونه خطای Mixed Content در دیتابیس وردپرس را حل کنیم؟

می دانید که بسیاری از این خطاها به دلیل آدرس های قدیمی تصاویر ، فایل ها و موارد دیگر در دیتابیس وردپرس به وجود می آید و باید ابتدا این موارد را برطرف کنیم ، کاری که باید بکنید این است که تمامی آدرس های سایت موجود در دیتابیس وردپرس که با HTTP شروع می شوند را ویرایش و به جای آن از HTTPS استفاده نمایید ، شما با افزونه Better Search Replace می توانید این کار را انجام دهید.

 

چگونه یک سایت وردپرسی را از Http به Https منتقل کنیم

 

چگونه خطای Mixed Content در قالب های وردپرس را حل کنیم؟

قالب وردپرس یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث بروز خطای محتوای ترکیبی شود ، خوب است بدانید که اگر قالب های استاندارد وردپرس مشکلی نداشته باشند ، این مشکل رخ نمی دهد ، برای رفع این مشکل ، می توانید از ابزار Inspect مرورگر برای پیدا کردن محتوا و مکان بارگزاری آن استفاده کنید.

سپس باید آدرس فایل ها را در قالب پیدا و آن را با https جایگزین نمایید ، این کار برای بیشتر افراد مبتدی ممکن است بسیار سخت و وقت گیر باشد ، این به دلیل آن است که مکان لود شدن آدرس را در قالب نمی توان پیدا نمود.

 

چگونه یک سایت وردپرسی را از Http به Https منتقل کنیم

 

 

چگونه خطای Mixed Content در افزونه های وردپرس را حل کنیم؟

بسیاری از خطاهای محتوای ترکیبی به وسیله افزونه های غیر استاندارد وردپرس ایجاد می شوند ، باید بدانید که افزونه هایی که طبق استاندارد کدنویسی وردپرس نوشته شده باشند ، مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهند کرد ، بهتر است مستقیما فایل های افزونه را ویرایش نکنید و به توسعه دهنده آن اطلاع دهید ، اگر موفق نشدید می توانید از افزونه های مشابه استفاده کنید و به عنوان آخرین کار ویرایش را صورت دهید.

 

چگونه سایت HTTPS را به کنسول جستجوی گوگل انتقال دهیم؟

جالب است بدانید که موتورهای جستجو ، آدرس های HTTP و HTTPS یک سایت را ، دو سایت جداگانه در نظر می گیرند ، باید به گوگل اطلاع دهید که سایت شما از آدرس http به پروتکل https انتقال یافته است تا مشکلی در زمینه ایندکس شدن صفحات و سئو به وجود نیاید ، شما برای این کار وارد حساب کاربری خود در Google Search Console می شوید و روی دکمه ” Add a Property ” کلیک نمایید ، سپس یک پاپ آپ برای شما باز می شود که در این پنجره باید آدرس سایت خود را با https وارد نمایید.

بعد از این کار ، گوگل می خواهد که مالکیت سایت جدید را تایید نمایید ، با چند روش می توانید این کار را انجام دهید و عملیات تایید سایت خود را تمام کنید ، بهترین روش استفاده از روش HTML tag می باشد ، بعد از این که مالکیت سایت خود را تایید کردید ، گوگل آمار و اطلاعات مربوط به سایت امن شما را نمایش می دهد که ممکن است چند روز طول بکشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا