کاربرد افترافکت چیست ؟ چه مصرفی برای کاربران دارد ؟

این نرم افزار توسط شرکت ادوبی در سال 1995 ساخته شده که از کاربردی ترین و بهترین برنامه های ایجاد شده برای ساخت جلوه های بصری و تصاویر گرافیکی ساخته میشود. برای ساخت جلوه های بصری فیلم ها افترافکت یکی از بهترین گزینه ها بحساب می آید. دلیل این استقبال تدوین حرکات گرافیکی و پویا توسط نرم افزار افترافکت است. تمام این قابلیت ها باعث میشود تا فیلمسازان از افتر افکت به عنوان اولین گزینه برای پروژه های سینمایی خود استفاده کنند. با اینکه نرم افزارهای متعددی در زمینه ایجاد هنرهای تجسمی وجود دارد اما افتر افکت تواسنه است روز به روز محبوبیت خود را بیشتر کند. در ادامه قصد داریم شما را با کاربردهای این نرم افزار محبوب بیشتر آشنا کنیم.

کاربرد های نرم افزار افترافکت چیست ؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا بیان شد میتوان گفت هر شخصی که در حوزه سینما و فیلم سازی فعالیت دارد بدون شک با این نرم افزار سروکار خواهد داشت.خیلی از کاربران مبتدی این نرم افزار به دلیل گستردگی عملکردی که دارد با توانایی های آن آشنا نیستند. در ادامه قصد داریم کاربرد های مهم نرم افزار افترافکت را بیان کنیم.

ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک به طرح های گرافیکی گفته میشود که دارای حرکت باشند. موشن گرافیک دارای شباهت بسیار بالایی با انیمشن است با این تفاوت که انیمیشن دارای ساختار داستانی میباشد و به شخصیت های داستان خود میپردازد و توجه میکند اما موشن گرافیک دارای کاربرد تبلیغاتی و برند سازی است و به شخصیت های داستان توجه ویژه دارد. از موشن گرافیک در ساخت تیزرهای تلوزیونی ، تیتراژ فیلم ، تبلیغات و .. استفاده میشود. افتر افکت با توجه به ویژگی ها و قابلیت هایی که دارد بهترین نرم افزار برای ایجاد موشن گرافیک است.

کتابخانه گسترده افکت

یکی از نقاط مثبت و قوی نرم افزار افترافکت وجود کتابخانه بزرگ که مملو از افکت های زیبا میباشد. این کتابخانه نرم افزار را از سایر برنامه های مشابه متمایز کرده است. این کتابخانه دارای تعداد زیادی افکت است که از طریق افزونه ها میتوانید صد ها افکت دیگر به آن اضافه کرد. افکت های داخلی بیشمار این نرم افزار باعث شده تا با ترکیب آنها امکانات خلاقانه بیشماری را برای خود فراهم آورید. این نرم افزار بجز افزونه های خود دارای ۱۸ افکت شبیه سازی است که باعث شبیه سازی برف و باران و … میشود. این ابزار و قابلیت ها باعث میشود تا هر خواسته ای که دارید با این نرم افزار به تحقق بپیوندد.

افکت های مهم شبیه سازی

همانطور که در بالا گفته شد افترافکت دارای ۱۸ افکت شبیه ساز است. این افکت های شبیه ساز کاربر های زیادی در افترافکت دارند.این افکت های شبیه ساز کاربرد بسیار گسترده ای دارد و برای ساخت هر چیزی که به ذهن شما میرسد میتوان استفاده کرد. این افکت ها کاملا قابلیت سفارشی سازی دارند از باران و برف گرفته تا مو …. در صورت ترکیب آنها با سایر افکت ها قابلیت آنها دوچندان خواهد شد.

افکت های دارای سبک

از جمله کاربرد های نرم افزار افترافکت دارا بودن افکت های دارای سبک است. این قابلیت این امکان را برای شما فراهم خواهد ساخت که استایل هایی که قبلا نمیتوانستید استفاده کنید به ویدئو و لایه های خود بدهید. این افکت ها به راحتی قابل دستکاری هستند تا استایل های مختلفی از آن بتوان ساخت.

Application After Effect

قالب های نرم افزار افتر افکت

یکی از کاربرد های افترافکت که بسیار مرود توجه است استفاده از قالب هایی میباشد که در اختیار کاربران خود قرار میدهد. همین امر باعث شده تا بیشتر تدوینگران افتر افکت را به عنوان نرم افزار محبوب خود بنامند این پروژه های آماده در اختیار تدوینگران قرار میگیرد.. کمبود وقت اتمام پروژه ، نداشتن مهارت کافی در زمینه ساخت طرح های خود باعث شده تا تدوینگران فیلم از افتر افکت استفاده کنند. این قابلیت باعث میشود تا کاربران مبتدی هم با جایگزین کردن عکس و نوشته در پروژه های آماده افتر افکت نتایج خیلی خوبی را بدست آورند.

ترکیب چند ویژگی

نرم افزار افتر افکت نرم افزاری میباشد که میتوان از آن برای ترکیب چند ویژگی و ایجاد صحنه نهایی استفاده نمود.این ویژگی یکی از کاربرد های خوب نرم افزار افترافکت است.فرض کنید میخواهیم صحنه ای را ایجاد کنیم که نیاز مند ترکیب قالب صفحه سبز ، پس زمینه ، چند مورد المان انفجاری ، مقداری گرد و خاک و دود باشد . انجام این شات ساده VFX در نرم افزار های ویرایشگر ویدیویی ممکن است بسیار سخت و دشوار باشد به همین منظور میتوان از افتر افکت استفاده نمود.

Application After Effect

افتر افکت چه مصرفی برای کاربران دارد؟

طراحی عنوان فیلم

همانطور که از نرم افزار هایی همانند فتوشاپ برای طراحی کردن عنوان عکس استفاده میشود نرم افزار افتر افکت هم قابلیت طراحی عنوان فیلم را دارا میباشد. بخش عنوان در نرم افزار افتر افکت بسیار شبیه به اماناتا ورود در زمینه پاراگراف خواهد بود. اما ان چیزی که باعث میشود تا افتر افکت متمایز از سایر نرم افزار ها در عنوان بندی فیلم باشد متحرک کردن پیچیده حروف ، خطوط و کلمات است.

دسته بندی انواع افکت 

افتنر افکت برای انواع افکت های خود دسته بندی مشخصی را بوجود اورده است. هر کدام از این افکت ها وظیفه مشخصی را عهده دار هستند. بطور مثال یک دسته افکت وجود دارد که وظیفه انواع حالت های محو کردن را برعهده دارد. یا دسته دیگری به نام تصحیح رنگ وجود دارد که توسط افکت های موجود در آن میتوان ظاهر دلخواه را به ویدئو داد. دسته دیگری که اهمیت دارد به نام چشم انداز است که وظیفه افکت های موجود در آن دنبال کننده دوربین سه بعدی میباشد.

تدوین فیلم عروسی و تولد 

علاوه بر تمامی موارد بالا که گفته شد کارابران افتر افکت برای درآمدزایی و کسب درآمد بیشتر میتوانند از این نرم افزار برای قرار دادن افکت در فیلم های عروسی ، جشن تولد و .. استفاده نمایند که بازار کار بسیار خوبی در ایران دارد و از این طریق میتوان کسب درآمد نمود. افتر افکت با توجه به قابلیت های بالای خود و امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار میدهد باعث ایجاد بازار کار بسیار خوب و کسب درآمد عالی میشود. با کمی سعی و تلاش و زمان برای یادگیری میتوانید به خوبی این نرم افزار را آموزش ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا