کاربردهای نرم افزار اتوکد چیست ؟

اتوکد یک نرم افزار طراحی به کمک رایانه میباشد که بوسیه معماران و مهندسان در ساخت مدل های دو بعدی و سه بعدی از سطح های شبکه ای یا یکپارچه استفاده میشود. به همین خاطر است که نام اتوکد بخصوص در زمینه ساختمانی و معماری بسیار شنیده میشود. این نرم افزار از سری محصولات کمپانی اتودسک است.قابلیت های پیشرفته طراحی کامپیوتری و اتوماتیک نسخه اولیه اتوکد که در سال 1982 به بازار ارائه شد باعث روی آوردن تعداد بیشماری از طراحان به این ابزار طراحی شد.

با توضیحاتی که گفته شد خیلی از معماران و طراحان تمایل دارند در مورد کاربرد این نرم افزار آشنایی پیداکنند. پس در ادامه مطلب سعی میکنیم مهمترین کاربردهای نرم افزار اتوکد را برای شما عزیزان بیان کنیم.

کاربرد نرم افزار اتوکد

این نرم افزار نقش مهمی در ترسیم نقشه های صنعتی و مهندسی دارد. یکی از مزایای مهمی که باعث استفاده زیاد از نرم افزار اتوکد در بین طراحان شده است قابلیت استفاده از محیط های دو بعدی و همچنین سه بعدی است. این دلایل باعث شد تا میز و وسایل نقشه کشی کم کم از رده خارج و نرم افزار های مهندسی همانند اتوکد جایگزین آنها شوند.اتوکد هم اکنون پرطرفدارترین نرم افزار ترسیم نقشه های صنعتی و  نقشه کشی بوده که بیش از میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا از این نرم افزار استفاده میکنند.

کاربردهای نرم افزار اتوکد چیست ؟

پیاده سازی ایده های ذهنی 

این نرم افزار برای طراحان این فرصت را ایجاد میکند تا باعث استفاده از ابزاری که برای ترسیم آزاد سه بعدی فراهم شده است ایده های ذهنی خود را طراحی کرده و محصولات خود را بصورت هوشمند مورد مطالعه قرار دهند. این نرم افزار برای طراحی تمام رشته های مهندسی و صنعتی در زمینه های معماری ، عمران ، الکترونیک ، مدل سازی و … کاربرد دارد.

طراحی با کیفیت و دقیق

از مهمترین کاربردهای اتوکد ترسیم مدل های دوبعدی و سه بعدی بصورت دقیق ، با کیفیت و بسیار سریع میباشد. این نرم افزار دارای ابزارهایی است که برای تولید اشکال دارای ماهیت مهندسی مورد استفاده قرار میگیرند. ازمزایای مهم اتوکد دارا بودن ابزاریهایی برای تمام کاربردها میباشد. یعنی شما با توجه به ابزارهایی که در این نرم افزار وجود دارد میتوانید تمامی نقشه هاس صنعتی ، گرافیکی یا ساختمانی را ترسیم کنید.

مواردی که گفته شد بخش کوچکی از کاربرد نرم افزار اتوکد و قدرت بالای این نرم افزار است. این نرم افزار به قدری قدرتمند است که با استفاده از ابزار های دقیق آن میتوانید حتی برای کوچکترین موارد تنظیمات و کنترل های متنوع ایجاد کرده باشید. کاربران کامپیوتر با یادگیری این نرم افزار میتوانند توسط آن درآمد خوبی داشته باشند و در زمینه طراحی های صنعتی و ساختمانی فعالی بکنند.

اتوکد هم اکنون به عنوان محبوبترین و پرکاربردترین نرم افزار طراحی صنعتی و ساختمانی در جهان میباشد. یادگیری این نرم افزار قدرتمند میتواند مسیر خوبی را به شما نشان دهد تا با یادگیری آن درآمد خوبی داشته باشید.

هدف استفاده از نرم افزار اتوکد

این نرم افزار با وظیفه پر کردن خلاء بین مهندسین عمران و کارکنان ساختمانی ایجاد شده که مهندسین با یادگیری آن در بخش های مهندسین مشاور و … فعالیت میکنند. با استفاده از این نرم افزار شما میتوانید نقشه کشی ساختمانی خود را در سریعترین زمان ممکن ، اشتراک گذاری نقشه های خود را بصورت دقیقترین حالت انجام دهید. ایده ها و تصاویر سه یعدی خود را با استفاده از اتوکد به تحقق ببخشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا