راهکارهایی برای افزایش ترافیک سایت

روش های افزایش ترافیک سایت

در این قسمت قصد داریم با ارائه راهکارهایی ، روش های افزایش ترافیک سایت را معرفی کنیم و به کمک شما عزیزانی که با جذب ترافیک به سمت سایتتان مشکل دارید ، بشتابیم ، ناراحت نباشید چون شما تنها افرادی نیستید که با این موضوع مشکل دارید بر اساس آماری که در سال 2019 توسط موسسه بازاریابی محتوایی ارائه شده ، بیش از 60 درصد متخصصان محتوا از این که چه چیزی برای مخاطبانشان بیشتر اهمیت دارد ، اطلاع ندارند و همچنین در حدود 50 درصد آن ها حتی نمی دانند هدف مخاطب در مرحله خاصی از سفر مشتری چه چیزی است و نیمی از متخصصان ، نمی توانند به خوبی گام های مشتری در سفرش را تشخیص دهند.

یافتن راهی برای جذب ترافیک خوب در بین نوشتن پست های وبلاگی ، ارسال مطلب در رسانه های اجتماعی و یا ایجاد استراتژی برای کمپین های ایمیلی جدید کار آسانی نیست ولی اگر با مدرسه نرم افزار همراهی کنید با روش هایی برای جذب ترافیک بیشتر ، ایجاد سرنخ بیشتر و همچنین بهبود بازگشت سرمایه گذاری آشنا خواهید شد.

چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم ؟

در ادامه راهکارهایی را برای افزایش ترافیک سایت مورد بحث و بررسی قرار می دهیم :

 

تولید محتوا

در ابتدا اجازه دهید این را توضویح دهیم ، تمرکز بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای بر روی جذب افراد مناسب برای کسب و کارها می باشد و تولید محتوا از طریق وبلاگ نویسی را می توان یکی از بهترین روش ها برای استفاده از این نوع بازاریابی دانست ، قبل از هر چیزی برای اینکه مخاطب به درستی از طریق محتوای شما به سمت سایت جذب شود باید درک خوبی از پرسونای مشتریتان داشته باشید و اما پرسونای مشتری چیست ؟ پرسونا در واقع مدلی ذهنی از تجسم یک فرد با نام ، گذشته و رویکردی معین است که برای انجام کارهایش طراحی می شود و از این رو پرسونا باید شامل جزییات روانشناختی فراوانی باشد تا بتوان خود را جای کاربر قرار داده و از نظر او محصول تولید شده را بررسی کنیم ، بعد از مراحل شناخت مشتری قادر خواهید بود محتوایی جذاب برای جذب او به سمت سایت تولید نمایید. ولی سوال اینجاست که نوشتار یک پست وبلاگی باید چگونه باشد تا مخاطب را به درستی به سمت سایت جذب کند ، در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم:

باید پرسونای خریداران را شناسایی کنید بدین معنی که قبل از هر اقدامی باید اطلاعات بیشتری درباره مخاطبان خود به دست بیاورید ، اطلاعاتی از قبیل سن و جنسیت ، شغل و درآمد آن ها و این که چه مشکلاتی دارند ، همچنین نباید پژوهش سئویی را فراموش کنید و باید این را در نظر داشته باشید و بدانید که مخاطبان شما به ئنبال چه چیزی در موتورهای جستجو هستند. حالا باید یک پیش نویس از مطلب خود را به وجود آورید ، پیش نویس کردن پست هایی که به سوالات مخاطبان پاسخ می دهد مرحله بعدی است و بعد از آن می توانید مطالب را منتشر نمایید ولی کار در اینجا تمام نمی شود و نوشتن محتوا پایان کار شما نیست ، بعد از این تازه کارتان شروع می شود و از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل باید به تبلیغ پست خود بپردازید ، به یاد داشته باشید رتبه پست شما در موتورهای جستجو با جذب ترافیک بیشتر ، افزایش خواهد یافت.

سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

همان طور که گفته شد قبل از جذب ترافیک به سمت سایت خود باید به شناسایی مخاطبتان بپردازید ، پس باید با استفاده از پلتفرم هایی سایت خود را تجزیه و تحلیل نمایید ، برای مثال می توانید از ابزارهایی مانند Crazy Egg برای این منظور استفاده کنید ، چنین ابزراهایی به شما کمک می کنند تا متوجه شوید که بازدیدکننده را در کجا از دست داده اید و بدینوسیله اطلاعاتی به دست می آورید تا با آن برای جذب ترافیک به سمت سایت ، محتوای مناسبی را تولید نمایید.

به موضوعات تخصصی بپردازید

خوب است این موضوع را بدانید که رتبه های بالا در گوگل باعث افزایش ترافیک طبیعی به سمت سایت می شود ، گوگل بسیار علاقه مند به وب سایت هایی است که در زمینه یک موضوع تخصصی شناخته شده اند ، برای این که شما نیز مورد علاقه گوگل قرار گیرید بهتر است در سایت خود صفحات پیلار ایجاد نمایید ، این صفحات در حقیقت پست های وبلاگی طولانی هستند که به پوشش دهی همه جوانب موضوع می پردازند ، بعد از این مرحله به نوشتن محتوای کلاستر یا پست های وبلاگی پشتیبانی کننده بپردازید و کلمات کلیدی طولانی که موضوع اصلی را پوشش می دهند در آن استفاده کنید ، در صورتی که بر روی ترافیک حاصل از کلمات کلیدی طولانی تمرکز نمایید ، می توانید رتبه بالایی را در نتایج موتورهای جستجو به دست آورید.

با کمک مدل پیلار- کلاستر می توانید به سازماندهی محتوا بر روی سایت و همچنین لینک دهی داخلی به شیوه صحیح بپردازید که این موضوع باعث می شود تا موتورهای جستجو به راحتی بتوانند در همه محتوایی که در یک موضوع خاص وجود دارد ، بخزند و طبقه بندی کنند و بدین ترتیب آن واژه راحت تر می تواند رتبه کسب کند ، توجه داشته باشید در صورتی که به درستی این مدل را انجام دهید ، بازدیدکنندگان می توانند خیلی راحت سایت را بررسی کنند و صفحات مرتبط ببینند که همین موضوع باعث جذب ترافیک به سمت صفحاتی می شود که در موضوع کلاستر نوشته شده است.

رسانه های اجتماعی

این که از ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی استفاده کنیم ، یک استراتژی جدید نیست ولی بسیاری از افراد این موضوع را جدی نمی گیرند و به آن توجهی ندارند ، شما می توانید مطالب را بر روی رسانه های اجتماعی پست کنید ، همچنین از استوری های اینستاگرام ، ویدئوهای لایو ، مسنجر فیس بوک و IGTV نیز می توانید بهترین و بیشترین بهره گیری را کنید ولی باید به این موضوع دقت کنید که در ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی باید خود را با موارد و قابلیت های جدید سریع تر وفق دهید در چنین صورتی می توانید به راحتی و به شکلی ایده آل ترافیک را به سمت سایت خود هدایت کنید.

توجه داشته باشید اهمیت داشتن یک استراتژی گسترده برای رسانه های اجتماعی بسیار زیاد است و باید یک پلتفرم مناسب برای رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار دهید ، پلتفرم هایی از قبیل یوتیوب یا پینترست می توانند ترافیک بیشتری ایجاد نمایند و جالب است بدانید نرخ تعامل پینترست بسیاربالاتر است و 66 درصد از کاربران آن بعد از دیدن پین برند برای خرید اقدام می کنند.

همواره دو نکته را باید برای استفاده از ترافیک طبیعی رسانه های اجتماعی به یاد داشته باشید ، یکی این که اسپم نکنید یعنی اگر شما ارزشی برای مخاطب فراهم نکنید ، در عوض آن ها نیز برای شما کاری انجام نمی دهند پس باید مخاطب خود را خوب بشناسید و به تولید یک محتوایی بپردازید دقیقا پاسخگوی نیازها و خواسته هایش باشد ، نکته بعدی اینکه باید نقش شما در مدیریت جامعه خود فعال باشد ، خوب است بدانید مخاطبان بسیار به برندهایی علاقه دارند که به حرف هایشان گوش کنند و پاسخ بدهند ، با چنین کاری کسب وکارتان چهره دوستانه و انسانی به خود می گیرد و در نتیجه افراد بیشتر به شما اعتماد می کنند و با جذب شدن به سمت محتوای شما ، ترافیک سایتتتان در نهایت افزایش می یابد.

تبلیغات پولی و افزایش ترافیک سایت

تبلیغات پولی یکی از روش های رایج برای جذب و افزایش ترافیک سایت می باشد ، شما نیز برای اینکه ترافیک سایتتان را بالا ببرید می توانید از تبلیغات PPC در موتورهای جستجو استفاده نمایید و یا به هدف گیری مجدد در برنامه کاری خود بپردازید ، با استفاده از تبلیغات نمایشی یا پست های اسپانسری در موتورهای جستجو و به کارگیری استراتژی ترکیبی از تبلیغات مختلف می توانید ترافیک سایت خود را بالاتر ببرید.

طبق آمار در 5 سال آینده ، صرف هزینه در رسانه های اجتماعی در حدود 90 درصد افزایش می یابد ، این بدین معنا است که بیش از 10 درصد از فروش آنلاین شرکت ها از طریق تبلیغات رسانه های اجتماعی حصول می شود و بسیاری از آن ها تا سال 2024 قصد دارند بیش از 27 درصد از بودجه خود را صرف این موضوع نمایند.

تعامل و مشارکت

به یاد داشته باشید ترافیک بیشتر به سمت برندی جذب می شود که بیشتر شناخته شود ، پس باید کاری کنید تا به برندی شناخته شده تبدیل شوید ، برای این منظور باید فعال باشید و به تعامل و مشارکت با جامعه بپردازید ، مشارکت در گروه های فیس بوکی ، پاسخ دادن به سوالات افراد در انجمن های عمومی و تعامل با کاربران بر روی رسانه های اجتماعی می تواند بسیار در برندسازی شما موثر باشد ، کاری که باید انجام دهید این که در رسانه های اجتماعی مفید واقع شوید و د رعین حال در حفظ چهره انسانی خود بکوشید و این را بدانید که هیچ کاربری از لینک های اسپم به خصوص زمانی که یک سوال در دنیای آنلاین می پرسد خوشش نمی آید و بازدیدکنده و کاربر ، همگی به دنبال پاسخ دقیق سوال خود هستند.

برای افزایش ترافیک سایت پست مهمان ارسال کنید

با نوشتن پست های مهمان نیز می توانید ترافیک خوبی به سمت سایت هدایت کنید ، با چنی پست ها و مطالبی فعال بودن خود را به مخاطبان نشان می دهید ، همچنین این کار کمک بسیاری هم به کسب بک لینک خواهد کرد ، برای این منظور باید در ابتدا به دنبال وب سایتی باشید که مرتبط با کسب وکارتان باشد و پس از آن باید یک پست وبلاگی بنویسید و برای صاحب سایت بفرستید ، اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و با کمی بررسی می توانید به خلاهای محتوایی در سایت ها پی ببرید و آن ها را شناسایی کنید و با نوشتن یک محتوای عالی آن را پر کنید.

سئوی داخلی سایت

با استفاده از سئوی داخلی سایت می توانید رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید و همچنین می توانید ترافیک خوبی هم به سمت سایت جذب نمایید ، عنوان صفحه ، هدر ، متا دیسکرپشن ، صفت ALT تصویر و URL ها از جمله عناصر سئو داخلی می باشند ، جالب است بدانید اگر سایت در موتورهای جستجو به نمایش درآید ، ترافیک بیشتری برای آن جذب می شود.

مسابقه بگذارید ، جایزه تعیین کنید و تخفیف بدهید

برای جذب ترافیک می توانید از روش های ساده ای مانند ایجاد مسابقه و جایزه دادن استفاده نمایید ، جالب است بدانید فالوورها عاشق وب سایت هایی هستند که مسابقه می گذارند و جایزه تعیین می کنند ، این روش نوعی ترفند سریع برای جذب بازدیدکنندگان و ترافیک است برای این منظور می توانید در رسانه های اجتماعی ، ایمیل یا هر دوی آن ها مسابقه ای برگزار کنید ولی قبل از اقدام به این کار باید یک پلتفرم در نظر بگیرید ، یک جایزه که می تواند تخفیف ، بلیط رایگان و دیگر موارد باشد انتخاب کنید ، همچنین باید به انتخاب معیارهایتان از جمله سایت ، اشتراک در ایمیل بپردازید و یک متن تبلیغ خوب تهیه و عناصر گرافیکی ایجاد نمایید و در نهایت مطلبی که می خواهید را بنویسید و به تبلیغ آن بپردازید.

بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار

این روش می تواند بسیار مقرون به صرفه و موثر برای جذب ترافیک به سمت سایت باشد ، آمار نشان می دهد تاثیر همکاری با اینفلوئنسرهای یوتیوبی چهار برابر بیشتر از همکاری با سلبریتی ها در شناساندن برند و جذب ترافیک می باشد به عبارتی این افراد با پست کردن کد تخفیف ، لینک و جایزه و موارد دیگر منجر به افزایش ترافیک سایت شما می شوند ، به این نکته توجه داشته باشید مشتریان از سازمان هایی خرید می کنند که بازاریابی دهان به دهان درباره آن ها بسیار عالی باشد برای این که شما نیز چنین بازاریابی موفقی داشته باشید و به اصطلاح در دهان ها بیفتید باید قبل از هر چیزی کاری کنید که مشتری هایتان راضی و خوشحال باشند و سپس با افراد تاثیر گذار یا همان اینفلوئنسرها شروع به کار کنید.

تهیه فهرست های ایمیلی برای افزایش ترافیک سایت

یک روش بسیار عالی و کاربردی برای جذب ترافیک به سایت ، استفاده از مشتریان و خوانندگان فعلیتان است به این صورت که با نوشتن مطلب جدیدی در وبلاگ خود یا ارائه محتوایی می توانید آن را به دست فالوورها یا مشترکین ایمیلی خود برسانید بدین ترتیب کمک بزرگی به افزایش سرعت ترافیک تان خواهید کرد ، بسیاری از وب سایت هایی که دارای محتوای زیادی هستند از این روش به خوبی برای افزایش نرخ تبدیل ، تولید سرنخ و ترافیک می توانند بهره گیری کنند. برای این کار باید در ابتدا یک فهرست ایمیلی تهیه نمایید و سپس با راهکارهایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم به انجام فرآیند سرعت ببخشید و راحت تر این کار را انجام دهید :

یکی از این راهکارها ایجاد و پیشنهاد محتوایی است بدین شکل که برای بازدیدکنندگانی که نیاز دارند یک محتوای قفل دار ایجاد کنید و ایمیل افراد را برای دسترسی به آن دریافت نمایید و در نهایت برای این محتوا یک فراخوان اقدام به عمل بسازید ، همچنین از فرم های اشتراک در خبرنامه نیز می توانید در سایت خود استفاده کنید ، توجه داشته باشید این فرم را باید در صفحه اصلی یا درباره ما بگذارید و در صورتی که بازدیدکننده تجربه خوب و رضایت بخشی از سایت شما داشته باشد در خبرنامه به اشتراک خواهد گذاشت ولی باید تا جایی که می شود این فرآیند را ساده کنید ، یک راهکار خوب دیگر تبلیغ خبرنامه های ایمیلی بر روی رسانه های اجتماعی از طریق پست یا مسابقه است که می تواند فالوور را تبدیل به مشترک ایمیلی نماید.

دریافت بک لینک های با کیفیت

همان طور که گفته شد اگر رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کنید ، ترافیک بیشتری به سمت سایتتان جذب خواهد شد ، برای این منظور باید به عنوان اتوریتی در حوزه کاری خود شناخته شوید و اگر می خواهید چنین اتفاقی بیفتد باید در کنار ایجاد محتوای عالی ، بک لینک هم دریافت نمایید ، پس در صورتی که از سایتی که اتوریتی بالایی دارد لینک دریافت نمایید ، سایتتان اعتبار بیشتری کسب خواهد کرد.

افزایش رتبه بندی و ایجاد ترافیک ارجاعی دو روشی است که از طریق بک لینک های با کیفیت می توانید ترافیک بیشتری جذب کنید ، جالب است بدانید که بک لینک ها از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی برای موتورهای جستجو می باشند و شما با جذب آن ها از سایت های معتبر رتبه سایت خود را می توانید بهبود بخشید در نتیجه رتبه بهتر ، جذب ترافیک بیشتری هم خواهید داشت ، همچنین بک لینک ها باعث هدایت ترافیک ارجاعی خوبی به سمت سایت می شوند و در صورتی که در سایت های خبری محبوب و یا در مقاله ای که رتبه بالایی در موتورهای جستجو دارد ، منشن شوید ، ترافیکی که ایجاد می شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی یکی دیگر از موثرترین روش ها برای جذب ترافیک به سمت سایت است ، بر اساس آمار و گزارش سیسکو ، تا سال 2020 ، ویدئو 82 درصد ترافیک را به خود اختصاص خواهد داد ، به همین دلیل باید این نوع بازاریابی را به استراتژی خود بیفزایید و برای اینستاگرام ، استوری فیس بوک ، ویدئوهای زنده ، IGTV و یوتیوب می توانید ویدئو بسازید.

هدف گیری مجدد محتوا برای افزایش ترافیک سایت

یکی از روش ها برای جذب ترافیک بیشتر ، ایجاد محتوای بیشتر است ولی در برخی موارد لازم نیست که محتوای جدید ایجاد کنید تنها کافی است از محتوای قدیمی خود دوباره استفاده نمایید ، به عبارتی می توانید پست وبلاگی را تبدیل به ویدئو کنید یا برعکس اگر پادکستی دارید باید آن را به پست وبلاگی تبدیل نمایید ، این روش می تواند بسیار بر جذب ترافیک به سمت سایت شما موثر عمل کند.

سئوی محلی

سئوی محلی برای زمانی کاربرد دارد که شرکت شما موقعیت فیزیکی هم داشته باشد ، برای این منظور باید به جمع آوری اطلاعات برای جستجوی محلی بپردازید و جالب است بدانید موتورهای جستجو به سیگنال هایی مانند محتوای محلی ، صفحات اجتماعی و لینک ها توجه می کنند تا از این طریق مرتبط ترین نتیجه جستجو را بتوانند فراهم کنند.

برای این که از طریق جستجوی محلی به کسب رتبه دست یابید باید نکاتی را رعایت کنید :

باید به طور منظم نام ، آدرس و شماره تلفن شما روی گوگل مای بیزنس و سایر صفحات اجتماعی نمایش داده شود ، برای مانیتور کردن دایرکتوری ها می توانید از ابزارهای مدیریت دایرکتوری مانند Yelp، Foursquare ، Best of the Web بهره بگیرید ، همچنین باید واژه هایی که مبتنی بر موقعیت هستند را در سایت هایی همچون گوگل ترندز پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید.

انجام تست A/B

همه فعالیت ها در نهایت به تست ختم می شوند و این را بازاریاب ها به خوبی می دانند به عبارتی شما همواره باید فعالیت های خود را زیر نظر داشته باشید و مدام تست کنید ، تست A/B برای یافتن بهترین نسخه از کمپین هایتان به شما کمک می کند ، این تست ها در حقیقت شما را به اطلاعات کلیدی درباره مخاطب می رساند و از طریق آن می توانید به تهیه یک محتوای عالی و ایده آل بپردازید و در نهایت ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنید.

ابزارهای سئو

با یادگیری و به کارگیری ابزارهای سئو از قبیل گوگل آنالیتیک ، AHREF و Semrush می توانید به توسعه استراتژی بپردازید که این در نهایت منجر به افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد ، با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی استراتژی هایی که بر روی سایت شما کار می کند و آن هایی که کارایی ندارند را شناسایی کنید و بیابید ، همچنین می توانید به ایده های محتوایی که باعث جذب ترافیک بالایی به سمت سایت می شود ، دست یابید.

افزایش ترافیک سایت با بهینه سازی تاریخی

یکی از فرآیندهایی که بسیاری از سایت ها برای به روز رسانی محتوای قدیمی خود انجام می دهند ، بهینه سازی تاریخی است که منجر به جذب ترافیک به سمت سایت می شود ، جالب است بدانید در برخی مواقع محتواهای قدیمی بیشترین بازدید و سرنخ را ایجاد می کنند ، البته این نوع از بهینه سازی برای سایت ها و وبلاگ هایی بهتر و مناسب تر است که برای چندین سال متوالی فعالیت داشته اند چرا که برای این کار باید از قبل ترافیک طبیعی زیاد و مشترکین وبلاگی و فالورهای رسانه های اجتماعی داشته باشند و به طور کلی اگر می خواهید از این روش استفاده کنید باید تبدیل به بخشی از استراتژی وبلاگ نویسی کلی شما شود.

بهینه سازی جستجوی صوتی

اگر بتوانید خود را در جایی که افراد در حال جستجو هستند ، نشان دهید ، موفق به جذب تارفیک به سمت سایت خود خواهید شد ، یکی از نواحی بسیار مهمی که می توانید در آن رتبه خوبی کسب کنید ، جستجوی صوتی است ، بر اساس آماری که توسط PwC  ارائه شده ، در حدود 65 درصد از افراد بین 25 تا 49 سال در روز لااقل یک بار از دستگاه هایی که قابلیت صوتی دارند ، استفاده می کنند ، از این رو بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی امری ضروری می باشد ولی باید برای این منظور نکاتی را رعایت نمایید :

در چنین بهینه سازی باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید چون افراد در زمان جستجوی صوتی ، کلمات را به صورت کامل و به شکل جمله بیان می کنند پس اولین گام برای بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی ، پژوهش بر روی کلمات کلیدی طولانی می باشد ، همچنین محتوای شما باید به گونه ای باشد که سوالات کاربران را پاسخ دهد و به حاشیه نرود.
نکته دیگر بهینه سازی سایت برای اسنیپت ها است ، خوب است بدانید دستگاه های هوشمند گوگل هوم تنها به دنبال پاسخ های دقیق و کوتاه می باشند و خلاصه نوشتن ها در پست ها باعث می شود تا موتورهای جستجو و دستگاه های هوشمند بسیار سریع تر پاسخ های مورد نیاز خود را بیابند.

لینک دهی داخلی

این یک امر طبیعی است که با ورود کاربر به سایت ، شما قصد دارید تا اور را به دیگر صفحات نیز هدایت نمایید برای این منظور باید به درستی از لینک دهی داخلی بهره بگیرید ، زمانی که کاربر با ورود به سایت ، از طریق لینک های داخلی به سایر صفحات می رود ، احتمال تبدیل شدنش به مشتری و یک طرفدار مشتاق بیشتر از گذشته افزایش می یابد.

سئوی فنی افزایش ترافیک سایت را به همراه دارد

شما از طریق سئوی فنی می توانید صفحات را از لحاظ فنی بررسی و سازماندهی کنید ، در این بحث فاکتورهایی همچون سرعت سایت ، خزش و ایندکس شدن مطرح می شوند ، خوب است بدانید سئوی فنی بسیار می تواند در جذب ترافیک به سمت سایت موثر باشد به طوری که تنها یک تغییر کوچک باعث افزایش ترافیک سایت تا بیش از 50 درصد می تواند باشد ، البته باید نکاتی را در این مورد مد نظر داشته باشید :

ابتدا باید به رفع لینک های شکسته بپردازید و ریدایرکت کنید ، همچنین باید برای زیردامنه های خود نقشه سایتXML ایجاد و متا تگ زبان را راه اندازی و تنظیم نمایید ، همچنین باید به هر صفحه H1 های سفارشی و مقدمه های خوبی اضافه کنید.

ساخت و ایجاد جامعه

یک روش عالی برای افزایش و جذب ترافیک ، ساخت جامعه به کمک هواداران برند می باشد ، برای این منظور می توانید در فیس بوک یا لینکداین گروهی ایجاد یا در توییتر چت کنید و یا از سایت ها و انجمن های پرسش و پاسخ استفاده نمایید ، شما با چنین روشی به دیگران ان را نشان می دهید که با ارزش هستید و باعث می شود تا به سایت شما لینک داده شود ، برای مثال می توانید در گروه فیس بوکی شرکت CultiVitae عضو شوید و بدینوسیله ارزش های زیادی برای شما فراهم می شود ، خوب است بدانید با استفاده از چنین جوامعی می توانید در بالاترین بخش از ذهن مخاطبان بمانید و از این طریق می توانید به بهترین شکل با فالوورها در تعامل باشید و از آن ها اطلاعات بیشتری دریافت نمایید.

پیشنهادات محتوایی

پیشنهادات محتوایی یا همان سرنخ ها راهکاری بسیار خوب برای بهره برداری از محتوا برای جذب ترافیک به سمت سایت به شمار می رود ، توجه داشته باشید این پیشنهادات محتوایی می تواند بر اساس مرحله ای که مشتری در آن قرار دارد ، متفاوت باشد ولی به طور کلی در برگیرنده وبینارها ، راهنمایی ها ، گزارش ها ، دموها و چک لیست ها می باشد.

از پوشش رسانه ای و روابط عمومی استفاده کنید

برای ایجاد آگاهی از برند و جذب ترافیک به سمت سایت می توانید از این روش استفاده کنید و این مستلزم آن است که تیم بازاریابی و روابط عمومی با یکدیگر کار کنند تا منجر به بازاریابی دهان به دهان و در نهایت جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت گردد ، امروزه بسیاری از رسانه ها علاقه ای به گنجاندن بک لینک های دیگران در داستان های خود ندارند ولی باید بدانید یک داستان خوب دیگران می تواند کاربران بسیاری را به سمت سایت شما بکشاند ، توجه داشته باشید پوشش رسانه ای می تواند تایید و اعتبار خوبی برای شرکت شما به همراه داشته باشد ، با استفاده از داستان های محصولات یا خدمات جدید ، فرهنگ شرکت و حتی رهبری صنعت می توانید محرک خوبی برای خوانندگانی ایجاد کنید که تا به حال درباره شما چیزی نشنیده اند.

دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی

این دکمه های اشتراک در واقع لینک هایی هستند که کار را برای خوانندگان برای اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی آسان می کنند ، وقتی محتوای شما توسط کاربری به اشتراک گذاشته می شود ، ترافیک سایتتان بالاتر بیشتر می شود ، بعد از ایجاد این دکمه ها باید از کاربران بخواهید تا در رسانه های اجتماعی مطالب شما را به اشتراک بگذارند ، قبل از آن باید یک محتوای قوی ارائه دهید که قابل نقل باشد ، همچنین باید عناصر چند رسانه ای مانند تصویر ، ویدئو و صوت را نیز مورد استفاده قرار دهید.

افزایش ترافیک سایت با بهینه سازی نرخ کلیک

بعد از انتشار محتوا و شروع به رتبه گیری در موتورهای جستجو باید از اینکه افراد روی پست های شما کلیک می کنند ، اطمینان حاصل کنید ، برای سنجش نرخ کلیک می توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید ، یک راه خوب برای کلیک شدن بیشتر روی پست های شما و دریافت ترافیک بیشتر این است که عناوین و توضیحات متای جذابی بنویسید ، به عبارتی باید عناوین کوتاه و توضیحت خوب و مفیدی داشته باشید تا کلیک های زیادی روی آن شود.

پست های آموزشی

محتوا و پست های آموزشی از جمله اشکال محتوایی هستند که ترافیک زیادی را متوجه سایت می کنند ، اگر سایت شما به گونه ای است که دوره های آموزشی دارید و یا محتوای آموزشی تولید کرده اید و یا گواهینامه میدهید در این صورت ترافیک بیشتری به سمت سایت شما جذب خواهد شد.

اگر نکاتی که در این قسمت برای شما عزیزان برشمردیم را اجرا نمایید مطمئن باشید که افزایش ترافیک سایت شما بسیار چشمگیر خواهد بود ، نکته ای که باید به آن توجه کنید این که بعد از بهبود ترافیک سایت باید وارد مرحله بهینه سازی نرخ تبدیل باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا