تاثیرات ریدایرکت ۳۰۱ در سئو

تغییر مسیر یا ریدایرکت 301 چیست ؟

ریدایرکت ۳۰۱ در واقع تغییر دائمی مسیر از یک URL به یک URL دیگر می باشد و موتورهای جستجو و بازدیدکننده را به URL متفاوت از چیزی که در نوار مرورگر خود تایپ کرده بودند ، هدایت می نماید که به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد ، توجه داشته باشید اگر به ریدایرکت صفحات به دلیل تغییر ساختار صفحات یا تغییر آدرس اصلی سایت توجه نکنید به رتبه سئو سایت ضربه وارد می شود ، تا آخر با مدرسه نرم افزار همراه باشید تا نکات لازم برای استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ و همچنین مزایای آن را دریابید.

برای مثال شما مکان زندگی خود را طی دو سال ، پنج بار تغییر داده اید ، اولین کاری که بعد از هر بار تغییر مکان انجام می دهید بدون شک تعویض آدرس صندوق پستی است تا نامه ‌ها و بسته ‌های مهم به دستتان برسد ، این مثال در مورد وب‌ سایت نیز صدق می کند ، زمانی که شما دست به تغییر آدرس سایت می زنید ، یکسری چیزهای ارزشمند دارید که نمی خواهید آن ها را رها کنید از این رود باید از ریدایرکت URL استفاده نمایید تا بازدیدکنندگان سایت قبلی به آدرس جدید هدایت شوند.

نکته

خوب است بدانید ریدایرکت 301 روشی برای حفظ authority دامنه سایت و رتبه ‌بندی آن را در میان سایت ‌های دیگر است و ارزش زیادی از نظر سئو دارد ، اعتبار صفحه و دامنه در سئو از جمله عوامل بسیار مهم هستند و تغییر مسیر 301 ، با تغییر دائمی URL صفحه ، موتورهای جستجو و کاربران را بدون اینکه نیاز به تایپ URL جدید داشته باشند به صفحه جدید انتقال می دهد ، لازم به ذکر است ریدایرکت 301 ، URL های مختلف و مرتبط به یک صفحه از سایت را جمع می کند و برای رتبه دهی به آن ها از یک عنوان در نتیجه موتورهای جستجو استفاده می ‌کنند.

اگر دو لینک blog.hubspot.com و http://blog.hubspot.com را در نظر بگیرید و روی هر کدام از آن ها که کلیک کنید ، در زمان لود شدن صفحه ، آدرس blog.hubspot.com را خواهید دید چرا که هر دوی این آدرس ها به blog.hubspot.com ریدایرکت ۳۰۱ شده ‌اند ، وبمستران و صاحبان سایت برای اینکه محتوا و URL تکراری ایجاد نشود این نوع انتقال مسیر سایت را مورد استفاده قرار می دهند ، بدینوسیله آدرسی که رتبه ‌بندی نهایی را می گیرد همان آدرس نهایی است که در مرورگر خود می بینید.

دلایل استفاده از ریدایرکت 301

هدایت ترافیک از یک URL به آدرس دیگری که به صاحب همان سایت تعلق دارد ولی تعداد بازدیدکنندگان آن کم تر است ، توجه داشته باشید در برخی موارد صاحبان سایت ‌ها برای افزایش ترافیک سایت خود ، دامنه‌هایی مشابه با موضوع خود می خرند ، همچنین برندسازی مجدد یا تغییر نام و آدرس سایت و ادغام URL های مختلف یک آدرس جهت افزایش اعتبار دامنه از جمله دلایل استفاده از ریدایرکت 301 می باشند.

چگونگی اجرای ریدایرکت ۳۰۱

یک روش این است که از فایل htaccess استفاده کنید و آن را ویرایش نمایید تا بتوانید تغییر مسیر ۳۰۱ را به راحتی صورت دهید ، با استفاده از سرورهایی که از نرم ‌افزار Apache استفاده می ‌کنند ، به راحتی با این روش می توانند به هدف خود دست یابند ، ولی باید بدانید در دراز مدت مدیریت تنظیمات دشوار خواهد بود ، برای این منظور باید از FTP وارد سایت شوید و به ویرایش فایل ‌ها بپردازید و سپس آن ها روی سرور آپلود کنید که این مراحل باعث می شود تا ریدایرکت سرور کاری دشوار شود.

روش دیگر ریدایرکت در صفحات سایت است که در این روش با وارد کردن کد در صفحه به صورت دستی و با کمک گرفتن از افزونه ها صورت می گیرد.

در چه موارد باید از تغییر مسیر ۳۰۱ استفاده کرد ؟

  • زمانی که آدرس یا ساختار صفحات سایت تغییر می کند.
  • زمانی که URL سایت به آدرس دیگر تغییر می کند.
  • برای انتقال صفحات قدیمی به صفحات جدید و همچنین اضافه یا حذف SSL

اشتباهات در ریدایرکت ۳۰۱

اگر بین http://www و //:http : هیچ تفاوتی قائل نشوید رتبه سئو سایت شما دچار افت می شود و باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید تا گوگل محتوای این دو لینک را کپی شده تصور نکند.

تا زمانی که تغییر مسیر ۳۰۱ را انجام نداده اید نباید محتوای سایت خود را به دامنه جدید انتقال دهید چرا که کراولرهای گوگل محتوا را کپی و تکراری تشخیص می‌ دهند و بدین ترتیب گوگل پنالتی خواهید شد.

باید حتما لینک‌های قدیمی را تغییر مسیر دهید ، برخی از صاحبان سایت ‌ها به اشتباه در سایت خود لینک‌های قدیمی را قرار می ‌دهند و اعلام می کنند که آدرس جدید به این سایت انتقال یافته که این کار به افزایش رتبه سئو سایت منجر نخواهد شد!

نباید از ریدایرکت ۳۰۲ به جای ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید ، چرا که ریدایرکت ۳۰۲ به معنی انتقال موقت می باشد و اعتبار صفحه انتقال یافته در آن حفظ می‌ گردد و تنها چیزهایی که دچار تغییر می شوند ، محتوا و URL می باشند ، جالب است بدانید تغییر مسیر ۳۰۲ در موتورهای جستجو ثبت نمی ‌شود و مزیتی برای سئو سایت شما در بر نخواهد داشت.

سخن آخر

با این تفاسیر استفاده از ریدایرکت 301 امری ضروری برای حفظ رتبه سئو سایت می باشد همان طور که متوجه شدید اگر موتور جستجوگر گوگل یک محتوای مشخص را با URL های مختلف مشاهده نماید به دلیل این که آن را کپی شده تلقی می کند ، سایت پنالتی می شود ، برای این که چنین مشکلی ایجاد نشود باید حتما ریدایرکت ۳۰۱ را مورد استفاده قرار دهید ، خوب است بدانید به دلایل مختلفی تغییر مسیر صفحات سایت انجام می شود و تغییر دامنه سایت ها یکی از شایع ‌ترین آن‌ ها می باشد ، برند سازی مجدد و همچنین انتقال ترافیک سایت به URL دیگر که در بالا به آن ها اشاره شد نیز موارد مهمی هستند که در مورد آن باید ریدایرکت حتما صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا