با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید | digital marketing

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به فعالیت هایی اطلاق می شود که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد و شامل فعالیت هایی می شود که با هدف تبلیغ محصولات ، خدمات ، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شوند ، جالب است بدانید ، مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بر خلاف بازاریابی سنتی بیشترین اهمیت را دارند ، از این رو شرکت ها با به کارگیری ابزارهای متعدد و مختلف از قبیل وب سایت ، ایمیل ، موبایل ، شبکه های اجتماعی تلاش بر تحلیل رفتار مشتریان دارند تا بدینوسیله بتوانند در زمان مناسب تبلیغات خود را بر روی طیف وسیعی از کاربران انتشار دهند و بهترین نتیجه و بازخورد را داشته باشند.

همان طور که می دانید تعداد کاربران اینترنتی در این روزها بسیار افزایش یافته و شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که حضور فعال در اینترنت باعث موفقیت آن ها می شود و می توانند برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود از این فضا بسیار بهره گیرید نمایند و برای این که به این هدف دست یابند باید به شکلی موثر تکنیک های دیجیتال مارکتینگ را مورد استفاده قرار دهند.

بازاریابی دیجیتال با بازاریابی اینترنتی چه تفاوت هایی دارد ؟

digital marketing در واقع استفاده از ابزارها و روش های بازاریابی به صورت دیجیتال است و برای دریافت اطلاعات به مشتریان از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال استفاده می کند و جالب است بدانید که این نوع بازاریابی تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود و ابزارهای دیجیتال به ما این امکان را می دهند که بازاریابی را به صورت نوین انجام دهیم ، بسیاری بر این باورند بازاریابی اینترنتی همان دیجیتال مارکتینگ است ولی باید بدانید که این دو با هم تفاوت دارند.

برای مثال وب سایت ، پرداخت به ازای هر کلیک ، بازاریابی پیامکی ، پادکست های صوتی ، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و همچنین برنامه های تلفن همراه از جمله کانال های رسانه ای در دیجیتال مارکتینگ هستند ، برخی از این کانال ها بدون نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت می توانند به کار خود ادامه دهند مانند اپلکیشن های موبایل ، خوب است بدانید بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است و این نوع بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی صورت می گیرد که به صورت همیشگی به اینترنت وصل هستند.

دیجیتال مارکتینگ به طور کلی شامل تمام رسانه های دیجیتال می شود ولی فعالیت های بازاریابی اینترنتی بر روی بازاریابی در بستر اینترنت صورت می گیرد از این رو می توان بازاریابی اینترنتی را یکی از روش های بازاریابی دانست که در زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ قرار دارد.

دلایل استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال و مزایای آن

همان طور که در بالا اشاره شد مزایای دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی بسیار بیشتر است که همین موضوع استفاده از آن را به یک امر ضروری در دنیای مدرن امروزی تبدیل کرده است ، در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ می پردازیم :

دسترسی آسان و سریع به مخاطب هدف

یکی از مهم ترین مراحل بازاریابی ، شناخت مخاطب و نیازهای او است و بعد از این که مخاطب مناسب خود را شناسایی کردید باید به تهیه پیام متناسب با خواست و نیاز او بپردازید و در صورتی که تمامی این مراحل به درستی انجام گیرد به سخت ترین مرحله کار که انتقال پیام به مخاطب است می رسید ، با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توانید دسترسی راحت تر و آسان تری به مخاطب داشته باشید و به بهترین شکل پیام ‎ها را در اختیار او بگذارید.

در دسترس بودن ابزارهای سنجش و اندازه گیری

بعد از اینکه کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال اجرا شد به وسیله ابزارهای دقیق ، میزان موفقیت کمپین را به راحتی می توان سنجید در حالی که در گذشته این اندازه گیری دقیق کار بسیار دشوار و در برخی موارد پر هزینه بود.

قیمت مناسب

هزینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با شیوه های سنتی از قیمت های بسیار پایین تری برخوردارند و جالب است بدانید که این روش بازگشت سرمایه بیشتری را به همراه دارد.

بهره مندی از امکانات متنوع تبلیغاتی

با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال ، امکان استفاده از تبلیغات متنوع را خواهید داشت و برای هر دسته از مخاطبان ، پیام را می توان به شیوه اثرگذار ارائه کرد.

امکان بهبود سیستم در سریع ترین زمان

یکی از بهترین مزایای بازاریابی دیجیتال ، بهبود و ارتقای بسیار ساده و سریع سیستم است و از این رو می توان به محض تغییر استراتژی آن را بهبود و ارتقا داد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ بیشتر از این موارد و ما تنها به چند مورد از آن ها اشاره کردیم ، همواره تصوری اشتباه در مورد انواع روش های دیجیتال مارکتینگ وجود داشته و دارد ، بسیار تصور می کنند که مهم ترین مزیت این روش ها ، ارزان بودن آن هاست ولی ان طور نیست ، درست است که در بازاریابی دیجیتال این امکان وجود دارد که با روش های ارزان قیمت شروع کنیم ولی در صورتی که فردی بخواهد به شکلی حساب شده و اصولی کمپین های بازاریابی دیجیتال را طراحی کند و یک برنامه ریزی استراتژیک مناسب داشته باشد ، با بودجه کم و محدود قادر به انجام آن نخواهد بود.

اگر از این ابزارها در دنیای دیجیتال بتوان استفاده بهینه کرد ، به ایجاد بستری مناسب برای گسترش یک کسب و کار در اینترنت می انجامد به بیانی ساده می توان گفت استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی با هدف ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و همچنین گسترش آن ها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه را دیجیتال مارکتینگ می نامند.

آشنایی با ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال

 

بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو | Search Engine Marketing

SEM یا همان بازاریابی توسط موتورهای جستجو با بازاریابی کسب و کار شما در موتورهای جستجو ، به افزایش فروش شما کمک می ‌کند و شامل دو بخش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا همان PPC می باشد.

روش کار SEM به گونه ای است که با استفاده از تکنیک‏ های طراحی سایت و سئو برای بهبود جایگاه سایت مورد نظر تلاش می کند و سعی بر این دارد تا جایگاه سایت را در نتایج جستجو ارتقا دهد و در صفحه اول گوگل قرار گیرد تا بدینوسیله کاربران ، سریع تر و راحت تر به سایت دسترسی پیدا کنند.

مهم ترین راهکارهای این نوع بازاریابی برای ارتقای یک سایت ، ترافیک ارگانیک و خریداری شده می باشد و جالب است بدانید که ترافیک خریداری شده و ترافیک ارگانیک یا طبیعی در مقابل یکدیگر قرار می ‌گیرند ، زمانی ‌که کاربران جذب محتوای ارزشمند شما شوند و بازدید صفحه شما افزایش یابد ، در این صورت حجم ترافیک به صورت طبیعی بالا می رود و دیگر برای ارتقای آن نیازی به پرداخت هزینه های اضافی نیست ولی اگر برای افزایش ترافیک سایت هزینه هایی را پرداخت کرده اید در این صورت ترافیک خریداری شده در سایت خود دارید.

نکته

SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو هزینه های نسبتا پایین تری را برای صاحبان وب سایت ها به دنبال دارد و با استفاده از آن می توان رضایت مخاطبان را افزایش داد.

بازاریابی جاذبه های یا درونگرا | Inbound Marketing

بازاریابی درونگرا با ایجاد ارتباطات مفید ، مرتبط و همچنین با کمک محتوای ارزشمند در جهت جذب هر چه بیشتر مشتری تلاش می ‌کند و کاربران اینترنتی را تبدیل به مشتریان وفادار می کند و ارزش سرمایه گذاری را دارد ، این ابزار طراحی شده برای کسب و کارهای آنلاین است و از طریق تهیه و ارائه محتوا کمک می کند تا مشتریان سریع تر اعتماد کنند و نظرشان جلب شود.

در مقابل این نوع بازاریابی ، بازاریابی برون گرا قرار دارد که تمرکز آن بر شیوه های مستقیم بازاریابی آنلاین مانند خرید بنر سایت ها و لیست های ایمیلی است و ماهیت آن تبلیغاتی است در صورتی که ماهیت تبلیغاتی بازاریابی درونگرا را نمی توان در نگاه اول تشخیص داد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو | SEO

همه با سئو سایت و مفهوم آن آشنایی دارند و خوب است بدانید که سئو بخشی از SEM است که با کمک شیوه های سالم باعث افزایش راحت تر و ساده تر خوانش محتوای سایت توسط موتورهای جستجو می شود ، این ابزار هم یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که اصلاح کدها و ساختار سایت را بر عهده دارد و به سنجش و بررسی چگالی کلمات ، نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر و همچنین رعایت استاندارد های کد نویسی و طراحی سایت می پردازد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی | Social Media Marketing

این نوع از بازاریابی به وسیله حضور مداوم و مستمر در شبکه های اجتماعی به ایجاد ارتباط با مشتریان می پردازد و با افزایش آگاهی از برند باعث فروش بیشتر می شود ، این ابزار ، مشتریان بالقوه را پیدا می کند و به ارائه اطلاعات بیشتری در خصوص خدمات و محصولات خود می پردازد و برای پاسخگویی سوالات مشتریان نیز فرصتی را فراهم می‌ سازد ، شنیدن صدای مشتری یکی از مهم ترین کارکردهای بازاریابی شبکه های اجتماعی است و با دریافت پیشنهادات و نظرات مشتری کمک شایانی به ارتقای محصول می کند ، از طریق این ابزار بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی می توانند به بیان دیدگاه ‌ها و نظرات خود نسبت به برند شما بپردازند.

بازاریابی محتوا | Content Marketing

یکی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی محتوا است و در فضایی که محتوا در آن نشر می یابد ، مخاطبان هدف را تبدیل به خریدار کالا و خدمات می کند ، این نوع از بازاریابی به تسهیل ارتباط کاربر و صاحبان کسب و کار می پردازد و برای افرادی که قصد فروش کالا و یا خدمتی را دارند یک ابزار بسیار خوب به شمار می رود و مفیدترین ابزار برای کسب و کارهایی است که در فضای اینترنت فعالیت دارند.

همان طور که می دانید استقبال عمومی به تولید محتوا و همچنین رقابت در این حوزه بسیار زیاد شده است ، از این رو باید یک عملکرد هدفمند و برنامه ریزی صحیح برای تولید محتوای ارزشمند داشته باشید ، به شکل گیری و ارتقای بازاریابی محتوا هم به همین دلیل بود ، بازاریابی محتوا در واقع وظیفه تدوین استراتژی های لازم برای تولید محتوا را بر عهده دارد و با شناسایی مخاطب به تدوین راهکارهای صحیح تولید محتوا برای موفقیت فروش یک کسب و کار می پردازد.

تبلیغات بر اساس کلیک | Pay Per Click

تبلیغاتی که به ازای هرکلیک مخاطب ، هزینه دریافت می کند ، تبلیغات بر اساس کلیک نامیده می شود و یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود و در این روش بودجه ای از مخاطب در ابتدا دریافت می شود و در ازای مبلغ به او اعتبار می‌ دهد و اعتبار بر مبنای هر کلیک کم می ‌شود تا به پایان برسد.

جالب است بدانید بیشتر تبلیغات در موتورهای جستجو معمولا به این شکل انجام می ‌شود و این روش یکی از راه حل های اقتصادی برای جلب نظر مخاطبان و همچنین افزایش تعداد بازدیدکنندگان به شمار می رود ، متقاضیان تبلیغات ، قیمت گذاری را بر اساس کلیک بر روی کلمات کلیدی انتخابی خود انجام می دهند و مثل یک مزایده ، گوگل پیشنهادات را بررسی می کند و اعتبار را به افراد برنده می‌ دهد و صفحه مورد نظر شما تا پایان اعتبار در نتایج جستجو نمایش داده می شود ، مخاطب نیز با مشاهده علامت های مشخص می تواند محتوای تبلیغاتی را از محتواهای دیگر تمیز دهد.

بازاریابی افراد تاثیرگذار | Influencer Marketing

بازاریابی افراد تاثیرگذار یا Influencer Marketing یکی از جدیدترین ابزار دیجیتال مارکتینگ است که این روزها بسیار رایج شده است که در این روش کسب و کارها ، محصولات و خدمات خود را از زبان افراد تاثیرگذار و مطرح معرفی و عرضه می‌ کنند که به این افراد تاثیرگذار ، اینفلوئنسر گفته می شود و به دلایل مختلفی شهرت زیادی در بین مردم دارند ، بازیگران ، ورزشکاران و سیاست مداران مشهور از این دسته افراد هستند.

در این سال ها با گسترش شبکه های اجتماعی ، افرادی با تولید محتوای جذاب و ارزشمند ، طرفدارانی را برای خود در شبکه های اجتماعی پیدا کرده اند ، از جدید ترین گروه افراد تاثیرگذار می توان به افرادی اشاره کرد که حسن شهرت و طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی دارند ، جالب است بدانید که کسب و کارها با پرداخت هزینه و یا ارائه رایگان محصولات و خدمات خود به این دسته از افراد از آن ها می‌خواهند که در صفحات خود و یا در کانال های مختلف ارتباطی مطالبی را در مورد مزایای محصولاتشان منتشر کنند ، امروزه در اینستاگرام بسیار از این گونه موارد به چشم می خورد.

بازاریابی موبایلی | Mobile Marketing

از این نوع بازاریابی در شبکه های اجتماعی موبایلی استفاده می شود و از زمانی که استفاده از اینترنت توسط کاربران تلفن همراه افزایش یافته ، طراحی سایت مناسب موبایل و انواع تبلت از اهمیت بیشتری برخوردار شده و این موضوع رونق زیادی به بازاریابی موبایلی داده است ، بسیاری از کاربران به وسیله این نوع بازاریابی با محصول یا خدمتی در شبکه های موبایلی آشنا می‌شوند و برای خرید به وب سایت مورد نظر مراجعه می کنند و در صورتی که سایت مورد نظر برای کاربران تلفن همراه بهینه و طراحی شده باشد ، احتمال فروش افزایش می یابد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ | Email Marketing

یکی از شایع ترین نوع بازاریابی است که از طریق طراحی مناسب صفحه فرود یا لندینگ پیج سایت و همچنین با ارسال منظم ایمیل به مشتریان قادر خواهید بود مشتریان بالقوه بیشتری را تبدیل به وفادارن کنید و آن ها را وفادار نگه دارید ، از جمله اهداف این روش بازاریابی می توان به معرفی برند به مشتریان و اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات اشاره کرد .

زمانی که یک کاربر به سایت شما مراجعه می کند و ایمیل خود را در اختیار قرار می دهد به این معنا است که به سایت شکا علاقه مند است و در صورت ترک وی می توانید با او از طریق ایمیل در ارتباط باشید و او را به سایت بازگردانید ، جالب این که حتی نتایج ایمیل های ارسالی را نیز می توانید از مشتریان دریافت و محصولات آینده خود را مطابق بازخورد مشتریان طراحی نمایید.

نکته

نکته ای که باید در بازاریابی ایمیلی بسیار مورد توجه قرار گیرد اینکه به حریم شخصی افراد وارد نشوید و مزاحم آن ها نشوید ، به عبارتی نباید هر روز به بهانه های مختلف و به صورت ناخواسته به آن ها ایمیل ارسال کنید ، مطمئن باشید هیچ کاربری این رفتار را دوست ندارد و این کار تنها باعث می شود تا ارزش برند و خودتان زیر سوال رود ، بهترین کار این است که در بازه های زمانی مشخص شده و به صورت هدفمند ایمیل ها را فقط برای کاربرهایی که برای دریافت ایمیل های شما خودشان اعلام تمایل کرده اند و یا در خبرنامه سایت عضو شده اند ارسال کنید ، قابلیت انصراف از خبرنامه را در نیز در انتهای آن قرار دهید.

اهمیت استفاده از ابزار ایمیل از جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین است از این رو بازاریابی ایمیلی و تکنیک های مختلف در این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود ، در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ می توانند کمک شایانی به شما بکنند ، لازم به ذکر است استفاده از ایمیل جهت اطلاع رسانی و تبلیغات باید طبق اصول خاصی صورت گیرد چرا که بیشتر افراد بدون باز کردن ایمیل ها ، آن ها را پاک می کنند از این رو بهتر است که نوشتن ایمیل ها به صورت هدفمند صورت گیرد و جذاب باشد تا کاربر را به درستی هدایت نماید.

بازاریابی ویروسی | Viral Markreting

بازاریابی ویروسی با هدف افزایش سطح آگاهی از برند انجام می شود ، در این روش در یک بازه زمانی مشخص بازاریاب ها پیامی مناسب و جذاب در فضای مجازی پخش می‌ کنند و از آنجایی که شبکه های اجتماعی گسترش یافته و مردم بسیاری از آن ها استفاده می کنند و رسانه های اجتماعی اهمیت زیادی پیدا کرده اند ، این تبلیغات به راحتی به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن توسط افراد در رسانه های اجتماعی مختلف اهمیت بالایی پیدا کرده است.

استفاده از بازاریابی ویروسی روز به روز در حال گسترش است و یکی از روش های بازاریابی دیجیتال به شمار می رود و رایگان بودن و محبوبیت شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین مشخصات آن ها است و باعث شده تا میلیون ها کاربر در سراسر جهان داشته باشند ، از طریق این شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ با ایجاد یک محتوای جذاب و کاربر پسند می توان در بازه زمانی بسیار کوتاهی به میلیون ها کاربر دسترسی یافت و محصول و خدمات را به آن ها معرفی کرد.

کاری که باید در کمپین بازاریابی ویروسی انجام داد این که نهایت تلاش خود را بکنید تا در زمان کوناهی ، پیامتان به دست بیشترین مخاطبان هدف برسد ، در این روش از تبلیغات ، تسهیلات رایگانی هم به افراد اختصاص داده می ‎شود و در قبال آن افراد باید پیام این خدمات رایگان را به دوستان و آشنایان خود انتقال دهند ، رمز موفقیت کمپین شما ، انگیزه ای است که در افراد برای انتقال این پیام به وجود می آورید.

بازاریابی پیامکی یا تبلیغات پیامکی | SMS Advertising

مشتریان شما می توانند از بین حجم بالای کاربران تلفن همراه انتخاب شوند و همین موضوع باعث شده تا بازاریابی پیامکی تبدیل به یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال شود ، البته شیوه اجرای این تبلیغات با توجه به افزایش حجم تبلیغات پیامکی بسیار اهمیت پیدا کرده و یک اجرای مناسب ، کمپین موفقی را برای شما به همراه خواهد داشت ، توجه داشته باشید در تبلیغات پیامکی باید احترام مخاطب را به جای بیاورید و زمان ارسال و شیوه تعامل با مخاطب در این روش بسیار اهمیت دارد ، از ارسال پیام های بی موقع و غیر مرتبط پرهیز کنید چرا که این کار باعث سلب اعتماد مشتری تبدیل به ضد تبلیغ می ‌شود.

استراتژی محتوا | Content Strategy

استراتژی محتوا از طریق تعیین چشم انداز در مورد چرایی ، چگونگی و زمان انتشار محتوا به شما اطلاعات می ‌دهد شباهت های زیادی بین استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا وجود دارد با این تفاوت که استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت می ‌دهد و به تعیین بایدها و نبایدهای عملکرد آن می پردازد ، تمرکز بازاریابی محتوا بر تکنیک‌ ها و شیوه های اجرای استراتژی محتوا می باشد و خوب است بدانید پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد او در تعیین استراتژی محتوا بسیار تاثیرگذار است و یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در استراتژی محتوا ، تعیین معیارهای موفقیت بازاریابی محتوا می باشد.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری بخشی از فضای سایت های مختلف را به خود اختصاص داده اند و اگر بر روی این فضاها کلیک شود ، کاربر به سایت تبلیغ کننده منتقل می شود و به اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع تبلیغ دست می یابد ، این روی به مانند قبل طرفدار ندارد و کسب و کارهای کمتری را می بینیم که از آن استفاده کنند تا دیده شوند ، میزان ارتباط رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده می ‌کنید با کسب و کار شما در به موفقیت رسیدن این شیوه بسیار موثر است ، هر چه تعداد بازدید مخاطبان هدف از بنر شما بیشتر باشد میزان اثرگذاری آن بالاتر می رود.

تولید محتوا

ایجاد محتوای متنی ، صوتی و تصویری و انتشار آن در کانال های مختلف ارتباطی با هدف برقراری ارتباط با مشتری و آگاه سازی از برند و فروش به منزله تولید محتوا است که یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد ، اگر به تولید محتوای هدفمند بپردازید به راحتی قادر خواهید بود به اهداف کلان بازاریابی یک کسب و کار دست یابید ، با تولید محتوای مفید و ارزشمند ، کاربر به برند شما به راحتی اعتماد می کند و این موضوع باعث موفقیت کسب و کار شما خواهد شد.

البته باید این را بدانید که تنها تولید محتوای با ارزش کافی نیست و برای دیدن شدن آن باید آن را برای موتوهای جستجو هم بهینه کنید ، همان طور که می دانید امروزه بسیاری از کسب و کارها تنها با اتکا به این روش و انتشار مناسب آن در فضای دیجیتال موفقیت های زیادی را کسب کرده اند.

ابزارهای رایگان دیجیتال مارکتنیگ

 

گوگل آنالیتیکس | Google Analytics

یکی از سرویس های رایگان گوگل ، Google Analytics است که آمار جامع و کاملی را در مورد بازدید کنندگان یک وب سایت به نمایش می گذارد ، این ابزار به بررسی و تحلیل ورودی‌ های سایت ، صفحات ورودی دهنده ، کاربران وارد شده ، فعالیت‌های کاربران ، مدت زمان حضور کاربران در داخل سایت ، مسیر خروجی کاربران و همچنین پربازدیدترین صفحات سایت می پردازد و ارائه می دهد ، در حقیقت حجم وسیعی از اطلاعات از این طریق در اختیار مدیر سایت قرار خواهد گرفت.

کنسول جستجوی گوگل | Google Search Console

Google Search Console یکی دیگر از ابزارهای رایگان و بسیار کاربردی و مهم است صاحبان سایت ها باید بدانند چگونه باید از آن استفاده کنند ، در حقیقت بدون استفاده از این ابزار مدیریت و آنالیز سئو سایت ممکن نیست ، صاحبان وب سایت ها می توانند به صورت رایگان و خیلی راحت سایت خود را در آن به ثبت رسانند و به بررسی و ارزیابی عملکرد و کارایی وب سایت خود بپردازند و به مشکلات وب سایت خود پی ببرند.

از این طریق می توانید به ثبت محتواهایی بپردازید که می خواهید توسط موتورهای جستجوگر ایندکس شوند ، همچنین می توانید از موبایل فرندلی بودن وب سایت مطمئن شوید ، به بررسی و یافتن عبارات جستجویی که کاربران زیادی را برای وب سایت شما جذب نموده اند ، و همچنین به کسب آمارها و اطلاعاتی که دانستن آن برای صاحبان وب سایت ها ضروری است ، بپردازید.

پیش شرط هایی برای اجرای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

برای این که برنامه ها و کمپین های دیجیتال مارکتینگ با موفقیت اجرا شوند باید مواردی از قبیل سایت و یا پورتال ، قابلیت ارائه مقاله در قالب بلاگ پست ، صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی ، کتاب های الکترونیک ، اینفوگرافی ، ویدیو ، بروشور و کاتالوگ آنلاین ، برندینگ و ابزارهای آن و همچنین ابزارهای ارتباط الکترونیک در اختیار داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا