نکاتی که یک وبمستر باید درباره آپدیت هسته گوگل بداند

آپدیت هسته گوگل چیست ؟

اگر یک وبمستر هستید احتمالا می دانید که گوگل به طور معمول هر روز برای برای بهبود در نتایج جستجو ، یک یا چند تغییر در الگوریتم های خود می دهد که بیشتر آن ها بزرگ و قابل توجه نیستند ولی به بهبود شرایط جستجو بسیار کمک می کند ، در برخی مواقع یک آپدیت یا به روز رسانی ممکن است بیشتر از دیگر آپدیت ها قابل توجه باشد ، گوگل با تایید این آپدیت های مهم ، اطلاعات مورد نیاز وبمسترها ، تولیدکنندگان محتوا و دیگر افراد را در اختیار آن ها قرار می دهد ، مثلا وقتی آپدیت سرعت ارائه شد ، به همراه توصیه ها و راه حل های آن بود ، گوگل در سال چندین بار دست به تغییرات اساسی در الگوریتم های جستجو و سیستم هایش می زند که به آپدیت هسته گوگل مشهورند.

طراحی این آپدیت ها به گونه ای است که گوگل مطمئن می شود ماموریتش که نمایش محتوای مرتبط و معتبر برای جستجوکنندگان است ، به درستی صورت می گیرد ، جالب است بدانید این آپدیت هسته گوگل در برخی موارد بر روی Google Discover هم اثر می گذارد و تایید چنین آپدیت هایی بر عهده کارشناسان گوگل است چرا که بر روی سایت ها تاثیرات بسیار قابل توجهی دارند و رد طول این بروزرسانی ها ممکن است برخی از سایت ها متوجه افزایش یا کاهش رتبه یا ترافیک خود گردند ، آن سایت هایی که افت ترافیک داشته اند برای برطرف کردن مشکل به دنبال راهکارهایی خواهند بود و بهترین راه حل ها را می توان با جستجو در گوگل پیدا کرد ، لازم به ذکر است در برخی موارد احتمال این که چیزی برای برطرف کردن وجود نداشته باشد نیز وجود دارد.

 

ارزیابی مجدد محتوا بعد از آپدیت هسته گوگل

در برخی موارد بعد از آپدیت هسته گوگل شاهد این خواهید بود که برخی از صفحات سایت شما آنقدرها که باید دارای عملکرد خوبی نیستند و شما هم مرتکب اشتباهی نشده اید و یا گوگل پنالتی نشده باشید ، در برخی موارد نیز تغییرات الگوریتمی باعث کاهش عملکرد صفحات می شود.

به طور کلی باید بدانید در آپدیت های هسته گوگل ، چیزی که هدفش صفحه خاص یا سایت خاصی باشد وجود ندارد و این تغییرات تنها برای بهبود ارزیابی محتوا هستند و این تغییرات حتی ممکن است باعث بالاتر آمدن صفحاتی شوند که قبلا عملکرد خوبی نداشته اند ، این بدان معنی است که گوگل همواره به روز است و شما نیز باید به روز باشید تا بتوانید جایگاه خود را در بالا حفظ کنید ، شما نمی توانید با مطالبی که در 5 سال پیش منتشر کرده اید و در رتبه یک قرار گرفته اند ، در سال جاری نیز در رتبه یک باشید ، اگر آپدیت هایی را صورت ندهید بدون شک رقبای به روزتر شما از شما پیشی می گیرند.

 

تمرکز خود را بر روی محتوا بگذارید

در بالا گفتیم که برخی از صفحات بدون این که مشکلی داشته باشند و یا جریمه شده باشند بعد از آپدیت هسته گوگل ، عملکرد خود را از دست می دهند و دچار افت رتبه می شوند ، برخی از این سایت ها بعد از این به روزرسانی احساس نیاز به تغییراتی می کنند و باید کاری برای بهبود وضعیت خود صورت دهند ، بهترین روش این است که تمرکز خود را بر روی تولید محتوا بگذارید و از این که بهترین محتوا را در اختیار کاربرانتان قرار می دهید ، اطمینان حاصل کنید و این چیزی که الگوریتم های گوگل به دنبال آن هستند ، برای این منظور باید کیفیت محتوای خود را ارزیابی کنید.

 

سوالات و نکات برای ارزیابی محتوا

باید ببینید که آیا محتوای شما به ارائه اطلاعات اصیل ، گزارش ، پژوهش یا تجزیه و تحلیلی می پردازد یا خیر و اینکه درباره موضوع توضیح جامع و کاملی می دهد ، همچنین محتوا باید تجزیه و تحلیل ارزشمند یا اطلاعات جذابی در اختیار کاربر قرار دهد ، در صورتی که محتوا را از سایر منابع نوشته اید نباید کپی کنید و یا نوشته را دوباره بنویسید و باید مطالب ارزشمند و اصیل دیگری را در اختیار مخاطب قرار دهید.

توجه داشته باشید سرتیترها یا عناوین صفحات توصیفی باید مفید و خلاصه ای از محتوای شما باشند و اغراق آمیز و یا شوکه کننده نباشند ، باید به این موضوع دقت کنید که اگر محتوا توسط سایر افراد منتشر می شد آیا شما آن را بوکمارک می کردید و یا با دیگران به اشتراک می گذاشتید و به دیگران توصیه می کردید ، به عبارتی در زمان نوشتن مطالب باید خود را جای کاربر قرار دهید ، آیا این محتوا می تواند به عنوان مرجع در مجلات چاپی ، دایره المعارف یا کتاب ها ذکر شود ؟

محتوا باید به شیوه ای تولید شود که حس اعتماد را در کاربر ایجاد کند ، منبعی که نوشته را از آن برداشته اید باید شواهدی از تخصص ، پس زمینه ای از نویسنده یا سایتی که آن را منتشر کرده ، داشته باشد و برای این کار می توانید یک لینک کامل به صفحه نویسنده یا درباره ما بدهید ، محتوا باید توسط فرد متخصص یا علاقه مندی که اشراف کامل به موضوع دارد نوشته شود و همچنین محتوای تولید شده باید عاری از خطاهایی که به راحتی قابل تشخیص اند ، خطاهای املایی ، گرامری و سبکی باشد ، به طور کلی باید محتوا قوی باشد.

نکته

این موضوع که محتوا یکجا تولید شده یا تعداد زیادی از تولیدکنندگان در تولیدش نقش داشته اند و همچین در سایت های بزرگی منتشر شده هم بسیار مهم است ، محتوا باید توجه زیادی از مخاطبان را جلب کند و از حجم زیادی از تبلیغات که با محتوای اصلی تداخل داشته باشد به دور باشد و تمرکز مخاطب را بر هم نزند ، محتوایی که تولید کرده اید باید ظاهر خوبی در زمان به نمایش درآمدن روی دستگاه های موبایل داشته باشد.

محتوای تولیدی شما باید در مقایسه با سایر مطالب موجود در صفحه نتایج جستجو دارای ارزش خاصی باشد و به صرف خدمت به بازدیدکنندگان تولید شود نه فقط برای ارتقای رتبه در موتورهای جستجوی مختلف ، علاوه بر این نکات و سوالاتی که مطرح شد می توانید ارزیابی محتوا را به افرادی که به آن ها اعتماد دارید و صادق هستند بسپارید تا آن ها نیز نظر دهند ، همچنین باید به بررسی افتی که در ترافیک یا رتبه بندی صفحات خود داشته اید ، بپردازید و ببینید که کدام صفحات و برای چه نوع جستجوهایی تحت تاثیر قرار گرفته اند ، بدینوسیله می توانید به سنجش کیفیت مطالبتان بپردازید.

 

درک خوبی از دستورالمعل مربوط به کیفیت و EAT داشته باشید

راهنمای گوگل منبع دیگری برای بررسی محتوا یا ارزیابی آن برای کیفیت جستجو است ، . بینش های افرادی که به کیفیت محتوا رای می دهند ، درباره اینکه آیا الگوریتم ها نتایج خوبی ارائه می کنند در اختیار کارشناسان گوگل قرار می گیرد و خوب است بدانید آن ها بر روی نحوه رتبه بندی صفحات هیچ کنترلی ندارند و این داده ها به طور مستقیم در الگوریتم های رتبه بندی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

گوگل این اطلاعات را به عنوان بازخورد مورد استفاده قرار می دهد و در صورتی که بدانید این رای دهندگان محتوای خوب را چگونه ارزیابی می کنند قادر خواهید بود محتوای خود را بهبود دهید و عملکرد بهتری داشته باشید ، توجه داشته باشید افراد رای دهند آموزش دیده اند و بر اساس موارد قدرتمندی مانند EAT محتوا را می سنجند ، EAT به معنای تخصصی ، معتبر و قابل اعتماد بودن است و مطالعه دستورالعمل های آن به شما کمک می کند تا از منظر EAT به بررسی محتوا بپردازید و اگر لازم بود آن را بهبود بخشید.

 

توصیه های بعد از آپدیت هسته گوگل

قبل از هر توضیحی باید این را بدانید که آپدیت هسته به طور معمول هر چند ماه یکبار صورت می گیرد و محتوایی که تحت تاثیر آن قرار گرفته ممکن است تا زمان آپدیت هسته اصلی ریکاور نشود حتی اگر بهبودهای مورد نیاز بر روی محتوا انجام شده باشند ، ولی به روزرسانی هایی مدامی در الگوریتم های جستجو صورت می گیرد و در برگیرنده آپدیت های کوچک تر است و به دلیل این که قابل توجه نیستند ، اعلام نمی شود و زمانی که این آپدیت ها منتشر می شود محتوای شما هم ممکن است ریکاوری شود.

نکته

بهینه سازی هایی که توسط وبمستران و صاحبان سایت ها صورت می گیرد ، هیچ تضمینی برای ریکاوری یا جایگاه ثابت در نتایج جستجو نیست.

توجه داشته باشید موتورهای جستجو مانند گوگل قادر به درک محتوا به مانند انسان ها نیستند و تنها به جمع آوری سیگنال هایی درباره محتوا و ارزیابی مرتبط بودن این ها با ارزیابی های انسانی می پردازند ، برای مثال ارتباط صفحات به یکدیگر یا همان لینک سازی یکی از این سیگنال ها است که بسیاری از آن استفاده می کند ، سیگنال های مختلف دیگری وجود دارد که گوگل برای محافظت از نتایج ، آن ها را هیچ گاه بیان نمی کند و قبل از انتشار آپدیت هسته آن ها را تست می کند ، برای مثال بازخورد افراد رای دهنده را می گیرد تا ببیند این تغییرات مفید بوده یا خیر ، لازم به ذکر است بهینه سازی های گوگل بر روی جستجوها کامل و بی عیب نیستند و به همین دلیل مدام در حال به روزرسانی است.

با جمع آوری بازخوردهای بیشتر ، تست های بیشتری انجام می شود و تلاش ، بهبود بیشتر سیستم رتبه بندی است ، این تغییرات به گونه ای است که حتی اگر تولید کننده محتوا یا صاحب سایت هیچ گونه تغییراتی در آن ایجاد نکرده باشد ، ممکن است در آینده باز هم محتوایش ریکاوری شود ، در این صورت بهینه سازی های گوگل ، محتوا را بیشتر ارزیابی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا