معرفی و بررسی الگوریتم های گوگل

آشنایی با جدیدترین الگوریتم های گوگل

اگر شما یک متخصص سئو و یا صاحب یک سایت هستید ، آشنایی با جدیدترین الگوریتم های گوگل یکی از اولین و اصلی ترین کارهایی است که باید در برنامه های خود بگنجانید ، در صورت شناخت صحیح الگوریتم های گوگل و رعایت قوانینی که آن ها تعیین می کنند ، می توانید به رتبه های بالا و صفحات اول گوگل دست پیدا کنید ، در واقع الگوریتم های گوگل طرفدار کاربران و بازدیدکنندگان هستند و آن ها را به مسیر درست هدایت می کنند ، از جمله الگوریتم های موتور جستجوی گوگل می توان به الگوریتم پاندا ، پنگوئن ، مرغ‌ مگس‌ خوار ، ‌رنک ‌‌برین ، کبوتر ، الگوریتم گورخر و پیج لایوت اشاره کرد ، با خانه معماری همراه باشید و با ویژگی‌ های شخصیتی این الگوریتم ‌ها و به دنبال آن گوگل آشنا شوید.

صاحبان سایت همواره به دنبال روش هایی برای رسیدن به صفحه اول گوگل هستند و به دنبال این هستند که از نظر فنی وب سایت آن ها برای موتورهای جستجو قابل فهم و در راستای منطق های گوگل باشد که برای این منظور باید از یک بهره بگیرند ، خوب است بدانید تمامی موتورهای جستجوگر دارای الگوریتم هایی را برای شناخت و درجه بندی وب سایت ها هستند و تلاش همه صاحبان سایت ها این است که سهمی در اندازه گیری های این الگوریتم ها داشته باشند و در دنیای وب کاملا شناخته شوند ، لازم به ذکر است متخصصین سئو باید آشنایی کامل با این الگوریتم ها داشته باشند.

 

تعریف الگوریتم

به طور کلی و عمومی الگوریتم مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی است که با زبان دقیق و رسا ، به صورت مرحله ای و با جزئیات لازم به گونه ای اجرا می شوند که هدف خاصی را دنبال می کنند ، شروع و پایان این دستورالعمل ها نیز باید مشخص باشد.

 

تعریف الگوریتم گوگل

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل ساخته و استفاده می شوند و در واقع به فرآیندی که موتور گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت را انجام می دهد ، الگوریتم های گوگل می گویند که از معادلات گوناگون و متفاوت و تابع تشکیل می شود که در نهایت به کاربر نمایش داده شود ، خزنده های گوگل به جمع آوری ، ذخیره و نگهداری اطلاعات و داده ها می پردازند و الگوریتم ها این محتویات و اطلاعات را برای رفع نیاز کاربران طبقه بندی می کنند.

 

معرفی الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل در دو دسته اصلی و جانبی وجود دارند که اصلی ها جزء هسته اصلی گوگل می باشند و سایت ها را بر اساس پارامترهای مختلف رتبه بندی می کنند و جانبی ها برای شناسایی سایت های اسپم یا بهبود نتایج جستجو و همچنین بهینه سازی سوالات کاربران مورد استفاده قرار می گیرند که در این قسمت ما به معرفی و بررسی الگوریتم های جانبی می پردازیم که هر کدام از آن ها دستورالعملی را اجرا می کنند و به نکات خاصی اهمیت می دهند.

 

 

الگوریتم پاندا

جالب است بدانید تعداد زیادی پاندا در طول روز در حال خواندن محتوای سایت شما هستند ، پانداها بسیار آرام و مهربان و در عین حال بسیار با دقت هستند و تمامی مطالب را با دقت کامل می‌خوانند و کیفیت محتوا برای آن ها بسیار مهم است و پانداهای جدید را دیگر به مانند گذشته نمی توان با تکرار کلمات کلیدی و ردیف کردن آن ها در یک متن گول زد و یک متن مفید را به راحتی از یک متن ضعیف تشخیص می دهند و تفکیک می کنند و تا حدی قدرت دارند که نگذارند پای هیچ کاربری به یک سایت بی‌ کیفیت باز شود ، در حقیقت اگر پاندا از محتوایی خوشش نیاید آن را به کسی معرفی نمی ‌کند.

در گذشته سایت های سوء استفاده گر با کپی کردن مطالب سایت های با کیفیت بدون هیچ تغییر و دخل و تصرفی در متن آن را در سایت خود قرار می دادند و همین موضوع باعث ایجاد اختلال در فرآیند سئو شد تا جایی که وب سایت های خوب و با کیفیت میان انبوهی از سایت ها گم می شدند و جایگاهی که حقشان بود را از دست می دادند ، برای حل این مشکل گوگل الگوریتم پاندا را بر روی کار گمارد ، امروزه خزنده های این الگوریتم همواره به دنبال مطالب و محتوای با کیفیت و جذاب و به درد بخور و دسته اول هستند و وب سایت های متقلب و کپی کننده را شناسایی و آن ها را از لیست جستجو حذف می کنند.

 

محتواهایی که پانداها دوست ندارند عبارتند از :

 

محتوایی که ناقص و خلاصه شده است

پانداها عاشق متون و نوشته های طولانی و پر محتوا هستند و متن‌ های دو سه جمله ‌ای و ناقص را دوست ندارند و نمی خوانند چرا که بر این باورند که یک متن کوتاه و خلاصه شده برای پاسخ دادن به نیازهای مخاطب فرصت کافی را ندارد و جالب است بدانید که از روی این متن ها می پرند.

تکرار صحبت های قبلی به وسیله کپی‌ کردن محتوا

پانداها نیز به مانند انسان ها علاقه ای به خواندن چند باره یک متن ندارند ، پس توجه داشته باشید که مطلب تکراری ننویسید چون حتی اگر بیست درصد مطالب تکراری باشد دیگر توسط پاندا خوانده نمی شود ، این بدان معنی است که پاندا مطالب همه سایت هایی را که از آن ها به عنوان منبع استفاده می کنید خوانده است و برای این که پاندا مطالب شما را بخواند باید یا حرف جدیدی بزنید و یا موضوع را از با نگاه دیگری مورد بررسی قرار دهید و طوری متن را بنویسید که جذاب و کاربرپسند باشد.

جمع‌ آوری محتوا و گلچین کردن آن ها

در صورتی که سیاست شما برای تولید محتوا جمع‌ آوری مطالب از ‌سایت ‌های مختلف است و برای نوشتن یک موضوع به گلچین کردن مطالب ‌می پردازید باید بدانید که این روش دیگر قدیمی شده و از آن جایی که پانداها تمامی مطالبی را که جمع آوری کرده اید قبلا خوانده اند دیگر برای آن ها گلچین شما جذابیت ندارد و باید روش دیگری را به کار گیرید تا پاندا را راضی نگه دارید.

محتوایی که آگهی بر آن غالب است

هیچ کاربری از وب سایت شلوغ و پر آگهی که تمرکز را موقع خواندن مطلب بر هم می زند خوشش نمی آید و شما نیز به محض ورود به چنین سایتی از آن خارج می شوید ، پانداها نیز چنین سایت هایی را که دائم در حال تبلیغ محصولات مختلف هستند و پر از بنرها و پیام ‌های تبلیغاتی است دوست ندارند و در لیست سیاه خود قرار می دهند ، پس باید این موضوع را در نظر بگیرید و تعادل را در تبلیغات سایت خود رعایت نمایید.

اگر محتوا با گوگل هماهنگ نباشد

در صورتی که محصول یا محتوایی را تبلیغ می کنید و به کاربر وعده پاسخ گرفتن می دهید باید جوابگو باشید و اگر کاربران بر روی لینک شما کلیک کنند و با صفحه ای خالی و یا جواب نامناسب روبرو شوند به سرعت توسط پاندا شناسایی و جریمه خواهید شد.

چگونه پاندای عصبانی را خوشحال کنیم ؟

اگر در سایت خود موارد بالا را دارید احتمالا پاندا از دست شما بسیار عصبانی است و دیگر با شما قهر کرده ولی باز هم راهی وجود دارد تا از لیست سیاه پاندا بیرون بیایید ، برای این منظور یک روز وقت بگذارید و سایت خود را بررسی کنید و مطالب تکراری را حذف نمایید ، هماهنگی بین مطالب و عنوان‌ ها را چک کنید ، روشی خلاقانه برای تولید محتوای سایت خود پیش بگیرید ، هیچ چیز مانند یک محتوای با کیفیت و مفید نمی تواند موفقیت سایت شما را تضمین کند ، این کار کمی زمان ‌بر است ولی اگر هدفمند باشید و آینده نگر ، ارزشش را دارد.

 

الگوریتم پنگوئن

در یک بازه زمانی ، اینترنت پر از لینک های اسپم و جعل در اعتبار لینک ها شده بود که این موضوع بسیار باعث آزار کاربران می شد تا اینکه گوگل الگوریتم پنگوئن را که وظیفه شناسایی این لینک ها و همچنین سایت هایی که با خرید بک ‌لینک به بهبود رتبه خود می پرداختند ، به روی کار آورد ، لینک های اسپم آن هایی هستند که کاربر با کلیک بر رویشان به مقصد واقعی خود نمی رسد و به مقاصد بی ارتباط با موضوع سرچ شده وارد می شود ، در واقع این لینک ها کاربر را از هدف دور می کنند.

از آنجایی که سایتی که تعداد لینک ورودی به آن از دیگر سایت ‌ها بیشتر باشد در نزد گوگل با ارزش تر است و در رتبه‌ های بالاتر جستجو قرار می گیرد ، افراد سودجو در اقدامی لینک وب‌ سایت های دیگر را در بسیاری از سایت ها قرار می دادند و در قبال آن پول می گرفتند و این موضوع گوگل را بر آن واداشت که فکری به حال این لینک ها کند ، خوب است بدانید پنگوئن ‌ها دوستدار لینک‌ های طبیعی و معتبر هستند و وب ‌سایت‌ هایی را لینک‌های اسپم و غیر مرتبط دارند را جریمه می ‌کنند ، برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

نکته

اگر توسط پنگوئن جریمه شده اید و به دنبال راهی برای جلب اعتماد دوباره آن هستید بهترین کار این است که قبل از هر کاری نسبت به حذف تمامی لینک ‌های جعلی اقدام کنید و برای این منظور گوگل وبمستر می تواند به شما کمک کند ، سپس فایل لینک‌ های اسپم را باید در Disavow the links آپلود نمایید ، تولید محتوای کاربردی و با کیفیت ، هماهنگی بین عنوان ‌ها و موضوع متن ، ایجاد لینک‌ های طبیعی راهکارهایی است که می توانید از طریق آن ها دوباره دل پنگوئن را به دست بیاورید ، البته باید صبر داشته باشید چرا که این پروسه ای زمانبر خواهد بود.

 

الگوریتم مرغ مگس‌ خوار

روزهایی را به یاد می آورید که به دنبال موضوعی در گوگل بودید و سر از ناکجا آباد و صفحات بی ربط در می آوردید ، در آن روزها اگر یک جمله می نوشتیم و به دنبال موضوعی بودیم نه تنها آن موضوع را پیدا نمی کردیم و پاسخی دریافت نمی کردیم که با آماجی از تبلیغات بی ربط و حساب کتاب مواجه می شدیم و ترجیح می دادیم تا هر چه زودتر صفحه را ببندیم ، به بیانی ساده گوگل حرف ما را نمی فهمید ، تا این که مرغ مگس ‌خوار برای حل این مشکل به یاری گوگل شتافت.

الگوریتم مرغ مگس ‌خوار بر مفهوم عبارت‌ هایی که کاربران سرچ می ‌کنند ، تمرکز می کند و جالب است بدانید با دیدن هر کلمه ، در سریع ترین زمان ممکن همه کلمات مترادف و مرتبط با آن را پیدا می کند و بدین ترتیب کاربر در سریع ترین زمان و با بیشترین دقت به جواب خود می رسد ، وظیفه این الگوریتم کشف روابط معنایی بین کلمات و در نتیجه ساختن شبکه ‌های معنایی ا‌ست و با به روی کار آمدن آن دیگر با تایپ یک جمله گوگل دست و پایش را گم نمی کند و به راحتی می توانید میزگردی با گوگل داشته باشید !

تجزیه و تحلیل عبارات جستجو شده توسط کاربران یکی از مهم ترین وظایف مرغ مگس خوار است و بدینوسیله گوگل قادر است تا نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد ، این الگوریتم در نتایج رتبه بندی تاثیر مستقیمی ندارد و تنها به بررسی عباراتی را که کاربر جستجو کرده می پردازد و بهترین نتیجه را بر اساس خواسته های کاربر به نمایش می گذارد.

مرغ مگس خوار و جستجوی معنایی

برای مثال اگر کاربر در زمان جستجو اشتباه کند و کلمه یا عبارت را به درستی تایپ نکند ، با کم مرغ مگس خوار گوگل متوجه منظور او می‌ شود و نتیجه مطلوب و درست را به کاربر نمایش می دهد و در نهایت کاربر با دست پر از صفحه خارج می شود ، جست و جوی معنایی گوگل در جاهای دیگر هم به کار می آید برای مثال گوگل برای سرچ عبارتی مانند گرفتگی شانه به سراغ درمان و عوامل ایجاد آن می رود به عبارتی گوگل این شانه را با دیگر شانه ها مانند شانه تخم مرغ یا شانه مو اشتباه نمی گیرد و فرق آن ها را تشخیص می دهد.

گراف دانش و الگوریتم مرغ‌ مگس‌ خوار

گراف دانش به گوگل کمک می ‌کند تا جست و جوهای مرتبطی انجام دهد مثلا اگر شما به دنبال شیرینی باشید هم صفحات مخصوص به شیرینی را خواهید دید و هم صفحاتی که مربوط به سفارش انواع کیک ، دستور پخت شیرینی ‌ها و کیک ‌های خانگی و بسیاری موارد مرتبط دیگر که در حقیقت کمک می کند سرچی کامل را داشته باشید ، به عبارتی گوگل با خود فکر می کند که چنین عنوان ‌هایی نیز می‌ تواند برای شما جالب و مفید باشد و در صورتی که به دنبال آن ها باشید دیگر نیازی به تایپ نخواهید داشت.

 

جلب نظر مگس خوار با بهبود سئوی سایت

 

طبیعی باشید و ماشینی فکر نکنید

شاید به مانند ربات بودن تا چند سال پیش خوب و موثر بود ولی حالا دیگر وقت آن رسیده تا دست از استفاده مدام از کلمات کلیدی مشخص در متن خود بکشید و به طبیعت انسانی خود بازگرید و ماشینی فکر نکنید ، خیلی ساده همان گونه که فکر می‌ کنید همان طور هم بنویسید ، جالب است بدانید ذهن انسان بی نهایت است و کافی است کلمه ای را بشنود تا دایره ‌ای از کلمات هم ‌معنی و مرتبط با آن را به یاد آورد ، در بسیاری مواقع جایگزین کردن عبارت‌ هایی که طول متوسط و توصیفی دارند با برخی کلمات دیگر به بالا بردن کیفیت و قابل فهم تر کردن آن بسیار کمک می کند ، پس طبیعی فکر کنید و بنویسید و با کمی خلاقیت به ترکیب سازی بپردازید و منتظر موفقیت باشید.

به انکر تکست ‌ها توجه بسیاری کنید

اگر لینک‌ هایی که انتخاب می‌ کنید در راستای محتوای شما نباشند حتی اگر عنوان جذابی هم داشته باشید از نظر گوگل ارزشی نخواهد داشت چرا که گوگل این روزها بسیار به دنبال کشف ارتباط ‌های معنایی ا‌ست به همین دلیل هماهنگی مفهوم لینک ‌ها و محتوای سایت بسیار مهم است و باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

نکته

برای این که سایت شما تبدیل به یکی از وب سایت های خسته کننده نشود علاوه بر محتوای با کیفیت می توانید از تصاویر و ویدیو بین محتوای نوشتاری استفاده کنید ، اگر از نوشته ‌هایی با کاراکتر محدود در کنار نوشته‌ های بلند استفاده کنید به کاهش نرخ پرش بسیار کمک خواهد کرد ، همچنین طراحی سایت برای دستگاه ‌هایی مانند موبایل و تبلت را هم باید مورد توجه قرار دهید.

 

الگوریتم گورخر

قبل از هر چیزی باید بدانید الگوریتم گورخر گوگل بر روی سایت ‌های فروش اینترنتی نظارت دارد و در حقیقت این الگوریتم دور کننده‌ و نابود کننده سایت ‌های کلاه‌ بردار فروش اینترنتی می باشد ، در صورتی که وب سایت شما یک فروشگاه اینترنتی است باید این را بدانید که گورخر همواره شما را زیر نظر دارد و از حقوق کاربرانی که به دنبال خرید خوب و با کیفیت اینترنتی هستند به شدت دفاع می کند ، این الگوریتم در واقع برای کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی طراحی شده و اجرا می شود و وظیفه آن جلوگیری از گسترش فروشگاه های اینترنتی تقلبی است.

گوگل در الگوریتم گورخر به عواملی همچون طراحی سایت به صورت واکنش گرا ، داشتن بارکد برای تمامی کالاها ، استفاده از کوپن های تخفیف برای تشویق کاربران به خرید ، ایجاد مقایسه با کالاهای موجود در دیگر سایت ها ، کاهش مراحل خرید و راحتی خریدار ، وجود قیمت روی کالاها و آدرس معتبر برای فروشگاه بسیار توجه دارد.

از نظر گورخر چه فروشگاه اینترنتی ایده‌آل است ؟

برای هر فروشگاه اینترنتی ، اعتماد سازی‌ اولین و مهم ترین موضوع است برای این منظور اولین قدم داشتن گواهی ‌نامه الکترونیکی SSL می باشد ، دومین قدم برای اعتماد سازی ایجاد راه ‌های ارتباط و تماس و آدرس فیزیکی شرکت یا فروشگاه و قرار دادن آن در سایت است ، سپس باید مشخصات محصول با برچسب خرید روی کالاها درج شود و کالا به موقع به دست مشتری‌ برسد و بعد از خرید امکان رهگیری محصولات خریداری شده توسط خریدار وجود داشته باشد.

پشتیبانی آنلاین و بیست و چهار ساعته که همیشه آماده پاسخگویی به مشتری است می تواند به شکل دادن یک تجربه خرید خوب کمک کند ، همان طور که گفته شد مسیر خرید باید کوتاه و ساده باشد و در ضمن اطلاعات خصوصی کاربران باید کاملا حفظ شود ، برای ایجاد انگیزه خرید بیشتر می توانید از کدهای تخفیف بهره بگیرید.

 

الگوریتم کبوتر گوگل

گوگل با استفاده از الگوریتم کبوتر هر چه بیشتر به سمت خاص و منحصر به فرد کردن صفحه نتایج می رود به همین دلیل نتایج سرچ گوگل برای شما و فردی که در یک منطقه دیگر همان عبارت را سرچ می‌کند ، متفاوت است ، این الگوریتم برای کاربران شاید پیام آور صلح و دوستی باشد ولی برای صاحبان سایت ها شاید اینطور نباشد ، چون کبوتر به برخی از سایت ها از جمله وب ‌سایت ‌های مرجع کمک بسیاری می ‌کند ولی در برخی موارد باعث حذف ‌سایت ‌هایی نیز می شود ، در صورتی که در سایت اصول سئوی محلی رعایت شده باشد و با استفاده از محتوای منحصر به فرد به تعریف کسب و کارتان در در یک منطقه یا محله خاص بپردازید ، شانس بالا آمدن و دیده شدن در صفحه نتایج جستجوی گوگل را خواهید داشت.

عملکرد الگوریتم کبوتر بدین صورت است که کبوترها اطلاعات وب ‌سایت های مختلف را بررسی و محتوای آن ‌ها را با کلمه کلیدی جستجو شده مقایسه می کنند و به مطالب مناسب کلمه کلیدی یک بار نوک می زنند ، صفحاتی که بیشترین تعداد نوک را دارند در گوگل بالا می آیند و نمایش داده می شوند ، این الگوریتم در حقیقت به کاربران کمک می کند تا بهتر به هدف خود دست یابند و موقعیت جغرافیایی و بومی ، مطلب و هدف مورد نظر را نیز به کاربر نشان می دهد.

 

الگوریتم پیج لایوت

الگوریتم Page Layout وظیفه نجات کاربران از سایت هایی را دارد که از در و دیوار آن ها سایت ها و بنرهای تبلیغاتی می ریزد و پر از لینک های بی ربط و عجیب و غریب است ، این الگوریتم عاشق سایت هایی است که تعادل را رعایت می کنند چرا که در درجه اول حامی کاربران است و می خواهد که کاربر تجربه خوبی از بازدید داشته باشد.

رعایت اعتدال شما را از جریمه ‌های الگوریتم پیج لایوت محافظت می کند ، از گذاشتن تبلیغ بی حد و اندازه بپرهیزید ، یک یا دو تبلیغ در هر صفحه کافی است و نباید به گونه ای باشد که به نوعی آلودگی دیداری تبدیل شود ، توجه داشته باشید کاربر شاید نخواهد تبلیغ شما را ببیند پس باید گزینه بستن تبلیغات را اضافه کنید ، شاید این موضوع به صورت عملی برای شما ملموس نشده باشد ولی ایجاد تجربه خوب برای کاربر در طولانی مدت ارزش بیشتری نسبت به مبالغی که بابت تبلیغات بیش از حد دریافت می ‌کنید ، خواهد داشت و به عنوان یک سرمایه گذاری می توانید روی آن حساب کنید.

 

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین شکل گسترده ‌تر و کامل ‌تر الگوریتم مرغ مگس خوار است ، جالب است بدانید که این الگوریتم رفتاری به مانند یک انسان دارد و از تجربیات گذشته برای رشد بهره گیری می کند و حرف و رفتار و قضاوت بسیار برایش مهم است ، به عبارتی می توان گفت که این الگوریتم همواره در حال آنالیز رفتار کاربران است و بر این اساس خود را تغییر می دهد.

رنک برین به نرخ کلیک و نرخ پرش حساس است

برای مثال اگر کاربران زیادی به ازای سرچ کردن عبارتی خاص بر روی پیشنهاد پنجم صفحه‌ نتایج کلیک کنند ، با گذشت زمان رنک‌ برین با خود فکر می کند که احتمالا رتبه این سایت باید بالاتر باشد به همین دلیل است که بالا بودن نرخ کلیک به یکی از فاکتورهای مهم در افزایش رتبه سایت تبدیل شده است و در مقابل اگر کاربر بعد از ورود به سایت به سرعت از آن بیرون رود به این دلیل که نتوانسته پاسخ سوالش را دریابد ، نرخ پرش بالا می رود و برای سایت ضرر خواهد داشت.

رنک‌ برین به مدت زمان ماندگاری کاربر روی سایت حساس است

اگر سایت شما طوری طراحی شده باشد و محتوای آن به گونه ای باشد که بتواند کاربر را مدت زمان زیادی در سایت نگه دارد ، گوگل متوجه می شود که دارای سایتی با محتوای مفید و با کیفیت و شایسته رتبه های بالاتری هستید.

رنک‌ برین به رفت و برگشت‌ های کاربر به صفحه‌ نتایج حساس است

اگر کاربر از سایت شما ناامید شود و به صفحه نتایج جست و جو برگردد نشانگر بی کیفیت بودن محتوای سایت شما است و یا این که کاربر نتوانسته پاسخ مناسبی را دریافت کند و یا سایت برای او به اندازه کافی جذاب نبوده است و برای پیدا کردن سایت دیگری مرتبط با خواسته اش به صفحه نتایج باز گشته است ، سعی کنید مطالب مفید و جذابی را در سایت خود قرار دهید که کاربر به هدفش دست یابد چون اگر این اتفاق بیفتد و کاربر را ناامید کنید امتیاز منفی بسیاری عاید سایتتان خواهد شد.

 

بهینه سازی سایت برای رنک برین با تاثیرگذاری بر روی کاربران

 

با استفاده از توضیحات جذاب نرخ کلیک را افزایش دهید

بیشتر کاربران قبل از کلیک بر روی لینک سایت ها ، توضیحات آن ها را می خوانند و هر چه این توضیحات جذاب ‌تر و وسوسه انگیزتر باشند احتمال کلیک کردن بیشتر می ‌شود ، اگر می خواهید نرخ کلیک سایت شما بالا رود باید از توضیحات مناسب و جذاب و مرتبط با موضوع و کملت موثر استفاده کنید.

با برندسازی قوی نرخ کلیک را افزایش دهید

سعی کنید که قلب و ذهن کاربران و مخاطبان را تسخیر کنید بدین ترتیب در صفحه نتایج جست و جو نام برند شما طوری خود نمایی می کند که کاربر به سمت سایت شما خوانده می شود و خیلی راحت روی لینک شما کلیک می کند.

 

کاهش نرخ پرش و افزایش مدت زمان ماندگاری در سایت

با روش های زیر می توانید این دو فاکتور را که با هم رابطه عکس دارند ، ایجاد کنید :

 

تولید محتوای جذاب و طولانی

این کار چندان ساده نیست و باید نکات و اصولی را رعایت کرد ، برای این که کاربر را کنجکاو علاقه مند به خواندن کنید می توانید جمله ‌های ابتدایی را بسیار جذاب بنویسید ، همچنین باید متن را پاراگراف بندی کنید و برای این که چشمان خواننده خسته نشوند ، فضاهای خالی در متن ایجاد کنید ، استفاده از تیترهای جذاب در متن کمک می کند تا کاربر تا آخر مطلب با شما همراه باشد.

لینک دهی به صفحاتی با محتوای مشابه

لینک دهی عنوان ‌های جذاب به صفحه‌ هایی با محتوای مشابه باعث می شود تا کاربر در صفحات سایت شما رفت و آمد داشته باشد ، سعی کنید محتواهای جذاب سایتتان را به هم وصل کنید و مطلبی هیجان انگیز ایجاد کنید ، بدین ترتیب کاربر متوجه گذشت زمان نمی شود و ممکن است ساعت ها در سایت شما باقی بماند.

قرار دادن ویدیوهای غیرقابل دانلود

با استفاده از ویدیوهای جذاب که دانلود نمی شوند کاربر را تشویق می کنید تا به صورت کامل ویدیو را تماشا کند و این باعث می شود تا مدت زمان بیشتری روی سایت شما باقی بماند.

 

الگوریتم PayDay Loan

این الگوریتم با سایت هایی مبارزه می کند که با استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد در سایت خود و صفحات آن ، جستجو ها را از آن خود می کنند.

 

الگوریتم Page Authority

این الگوریتم اعتبار و قدرت وب سایت ها را می سنجد ، به عبارتی فاکتورهایی مانند کیفیت محتوا ، میزان لینک ورودی از دیگر سایت‌ ها ، تعداد بازدید کننده و زمانی که آن ها در سایت شما می ‌گذرانند را زیر نظر دارد.

 

الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین نیز به مانند مرغ مگس خوار عمل می کند و برای بهبود بخشی به جستجوها روی عبارات جستجو شده ایجاد شده است ، البته این الگوریتم متخصص شبکه های اجتماعی است و همانطور که می دانید فعالیت در شبکه های اجتماعی در این روزها تاثیرات مثبت بسیار زیادی روی سئوی سایت دارد.

 

الگوریتم mobilegeddon

الگوریتم mobilegeddon جدیدترین الگوریتم گوگل است که با گسترش استفاده از تلفن های همراه توسط کاربران اینترنتی ایجاد شده است ، این الگوریتم سایت هایی را که در صفحات تبلت و گوشی های همراه به خوبی نمایش داده نمی شوند ، شناسایی می کند و به تدریج از نتایج جستجو حذف می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا