چرا حضور در صفحه اول گوگل اهمیت دارد؟

دلایل اهمیت حضور در صفحه اول گوگل

در این مقاله می خواهیم بدانیم که چرا حضور در صفحه اول گوگل اهمیت دارد و چرا باید در صفحه ابتدایی گوگل باشیم ، چرا انقدر گوگل برای ما مهم است و چرا باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا این غول فناوری و اطلاعات را راضی نگه داریم ؟ این ها سوالاتی است که تا پایان این مطلب به آن ها پاسخ خواهیم داد ، با مدرسه نرم افزار همراه باشید.

همان طور که شاید می دانید روزانه میلیون ‌ها جستجو در موتورهای جستجوی مختلف صورت می گیرد و جالب است بدانید بالغ بر 70 درصد آن ها از طریق گوگل می باشد ، بعد از گوگل موتورهای جستجوگر یاهو و بینگ بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده اند که سهم هر کدام کم تر از 10 درصد است ، اهمین موضوع مهم ترین دلیل بودن در صفحه اول گوگل به شمار می رود و به همین دلیل است که در تمامی مقاله های حرفه ای مربوط به سئو دائما به این موضوع اشاره می شود که با به کار گرفتن روش های درست در بهینه سازی سایت سعی کنید که خود را به صفحات اول گوگل برسانید و در صفحه اول گوگل باقی بمانید.

نکته

طبق آماری که در دست است ، ۹۰ درصد از کاربران تنها از صفحه اول گوگل بازدید می کنند و هرگز به صفحات بعدی آن وارد نمی شوند و در صورتی که در این صفحه حضور نداشته باشید به منزله عدم موفقیت شما در سئو می باشد.

جالب است بدانید تنها حضور در صفحه اول هم کفایت نمی کند و باید تلاش مستمری برای رسیدن به سه رتبه اول گوگل پیش بگیرید و این امر برای موفقیت کامل شما ضروری است ، آمارها نشان می دهند که نزدیک به 37 درصد از کاربران روی اولین لینک پیشنهاد گوگل کلیک می‌ کنند و این درصد برای رتبه های دوم و سوم به ترتیب 12 و 9 درصد می باشد ، حالا تفاوت رتبه اول با دیگر رتبه ها در گوگل را بهتر متوجه شدید ، به بانی ساده سهم جذب بازدیدکننده برای رتبه اول به اندازه مجموع ورودی رتبه ‌های دوم تا پنجم می باشد.

نکته

رتبه اول بودن در هر صفحه از گوگل مهم است ، در هر مرحله از سئو هستید سعی کنید رتبه اول در هر صفحه از گوگل که در آن قرار دارید را کسب نمایید ، برای مثال آمار بازدید از رتبه اول صفحه دوم گوگل معمولا بیشتر از رتبه دهم صفحه اول است !

چگونه می توان به صفحه اول گوگل رسید ؟

این کار با چالش های بسیاری مواجه است و برای شروع باید هدف را بر حضور در صفحه اول گوگل قرار دهید و بعد از این که به این صفحه رسیدید از تلاش دست نکشید و با پشت سر گذاشتن رقبا رتبه اول گوگل را از آن خود کنید ، برای بررسی سئو رقبا اینجا کلیک کنید.

توضیحات صفحه و نحوه نمایش آن در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل از عوامل بسیار تاثیرگذار بر ورود کاربران از صفحه اول گوگل به وب سایت شما می باشد ، با نوشتن توضیحات مناسب و مربوط به مطلب ، بازدیدکننده بیشتری به سایت شما جذب خواهد شد ، به عبارتی شما ممکن است رتبه سوم در صفحه اول گوگل را داشته باشید ولی بازدید از سایت شما بیشتر از رتبه دوم باشد.

نکته

گوگل به مانند چندین سال پیش عمل نمی کند و هر روز خود را آپدیت می کند و هر روز که می گذرد برای فاکتورهای کیفی در رتبه بندی سایت ‌ها اهمیت بسیار زیادی را قائل می ‌شود ، هدف اصلی گوگل ارائه بهترین تجربه کاربری به کاربران خود است که یکی از مهم ترین این فاکتورها ، نرخ کلیک صفحات سایت در نتایج جستجوی گوگل می باشد.

بنابراین وب سایتی که از عناوین و توضیحات جذابی استفاده کرده باشد ، نرخ کلیک و در نهایت رتبه آن در گوگل ارتقا پیدا می کند ، ابزار richsnippets برای این است که شما بدانید صفحه شما در گوگل به چه صورتی در نتایج ظاهر می شود ، این شبیه ساز توسط گوگل ارائه شده است.

چگونه می توان در صفحه اول گوگل باقی ماند ؟

در مطالب قبلی چندین بار به این نکته اشاره کرده ایم که حفظ جایگاه مهم تر از رسیدن به آن است ، بنابراین رسیدن به رتبه اول گوگل نهایت کار نیست و باید تلاش مداوم جهت حفظ رتبه را به کار گیرید ، برای این منظور باید مطالب سایت خود را چند ماه یکبار به روز کنید و اطلاعات تکمیلی به کاربران خود ارائه دهید ، همچنین باید به بررسی جایگاه مطلب در صفحه اول گوگل بپردازید و میزان کلیک کاربران را بسنجید و مقایسه کنید و در صورتی که تعداد کلیک ها پایین است باید به بازبینی عنوان و توضیحات بپردازید.

همچنین می توانید برای مطالب خود لینک سازی و در صفحات و سایت های مرتبط آن ها را معرفی نمایید و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید ، از نظرات کاربران در مورد متن خود سوال کنید و به آن ها پاسخ دهید ، رقابت اصلی شما در واقع زمانی شروع می شود که به صفحه اول گوگل می رسید ، در این مرحله باید رقبای خود را بررسی کنید و تلاشتان را برای دستیابی به جایگاه آن ها مضاعف نمایید.

تغییرات جدید صفحه اول گوگل چه تاثیراتی بر سئو دارد ؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم گوگل دائما در حال اضافه کردن امکانات جدید و اعمال تغییراتی در نحوه نمایش نتایج جستجو می باشد که هر کدام از این تغییرات می تواند موجب افزایش یا کاهش بازدیدکننده های شما در صفحه اول گوگل باشد ، اضافه کردن باکس گوگل یکی از این تغییرات است که با ظاهر شدن آن در کنار نتایج ، کاربر اگر جواب خود را گرفته باشد دیگر بر روی لینک شما کلیک نخواهد کرد و بدین ترتیب تعداد بازدیدهای شما کم می شود.

تغییراتی که گوگل جدیدا ایجاد کرده در ارتباط با نحوه نمایش نتایج و تعداد کاراکترهای توضیحات هر سایت می باشد ، در گذشته در گوگل برای هر نتیجه نهایتا ۱۷۰ کاراکتر نمایش داده می شد ولی حالا این تعداد ۳۲۰ کاراکتر شده است و به همین دلیل صفحه اول گوگل طولانی تر شده و از این رو برای رسیدن به نتایج پایین تر به اسکرول بیشتری نیاز است ، نتایجی که این تغییرات به دنبال دارد این که می تواند بر میزان بازدیدکننده رتبه های پایین صفحه اثرات منفی گذارد و رتبه های ۱ تا ۴ بیشتر در دید کاربران قرار می گیرند.

همان طور که گفته شد هدف نهایی و اصلی گوگل این است که در سریع ترین زمان ممکن کاربران پاسخ خود را دریافت نمایند و شاید یکی از برنامه های آینده گوگل برای رسیدن به این هدف این باشد که برای هر جستجو تنها ۵ نتیجه اصلی را به نمایش بگذارد ، در این صورت در سئو و استراتژی های آن نیز تغییراتی اساسی صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =

دکمه بازگشت به بالا