بهینه سازی صفحات ساخته شده با المنتور

بهینه سازی صفحات ساخته شده با المنتور

در این مطلب می خواهیم به بهینه سازی صفحات ساخته شده با المنتور بپردازیم ، همان طور که می دانید برای بهینه سازی موارد دیجیتال مانند پست های وبلاگ ، صفحات لندینگ یا ویدئوها از فرآیند سئو استفاده می کنیم تا در موتورهای جستجو به رتبه بهتری دست یابند ، خوب است بدانید سئوی داخلی در حقیقت به مراحل فنی سایت برای بهینه سازی صفحات و مطالب آن مربوط است از این رو مطالب برای کلمات کلیدی مورد نظر رتبه بهتری را دریافت می کنند.

ولی باید بدانید تنها کلمات کلیدی بر سئوی صفحه اثر ندارند و علاوه بر آن ها مواردی مانند عناصر بصری هم بر محتوای وبسایت تاثیرگذار هستند و این عناصر به کمک صفحه ‌سازهایی مانند المنتور بر روی صفحه ظاهر می شوند ، با مدرسه نرم افزار همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانید.

بهینه سازی صفحات با المنتور

سئوی المنتور به منزله انجام فاکتورهای زیادی در طراحی صفحات می باشد و در صورتی که در طراحی صفحات خود این فاکتورها را رعایت کنید ، صفحه ای بهینه ایجاد می شود که هم کاربران و هم موتورهای جستجو به آن علاقه مند خواهند شد.

مواردی که برای انجام سئو داخلی سایت باید به آن ها توجه کرد:

  • بهینه سازی سئو داخلی با تنظیمات بیشتر افزونه
  • بهینه سازی محتوا و موبایل
  • بهینه سازی سئو داخلی صفحات ایجاد شده با المنتور
  • بهینه سازی سرعت صفحه و عوامل تاثیرگذار بر سرعت بارگذاری

آماده ‌سازی سایت برای بهینه‌ سازی

آماده سازی سایت اولین مرحله برای بهینه کردن آن است و برای این منظور با مطالعه تحقیقاتی درباره کلمات کلیدی می توانید این قدم را برای بهینه ‌سازی بردارید.

بهینه کردن سرعت صفحه

عملکرد و سرعت بارگذاری صفحه برای سئوی داخلی بسیار اهمیت دارند که می توان بصورت معمول یا با کمک صفحه ‌سازها آن را انجام داد ، جالب است بدانید که گوگل در درجه اول این موارد را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد و آن ها را به عنوان عوامل رتبه بندی در نظر می گیرد و علاوه بر این تاثیر زیادی نیز بر تجربه کاربری دارند.

طبق آمار 47 درصد از بازدید کنندگان انتظار دارند که یک صفحه در کم تر از 2 ثانیه بارگذاری و باز شود و در صورتی که سرعت صفحه پایین باشد ، پیش از اینکه سایت باز شود نیمی از افراد به عقب باز می گردند ، پس باید فکری به حال کندی سایت خود بکنید.

عوامل تاثیرگذار بر سرعت بارگذاری صفحه

 

وجود افزونه ‌های متعدد

وجود افزونه های متعدد و به خصوص افزونه هایی که سنگین هستند و کدهای ضعیف دارند ، سرعت بارگذاری سایت را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد ، در این مورد می توانید از المنتور استفاده کنید ، طراحی المنتور به گونه ای است که برای مواردی از قبیل فرم ها و پنجره ‌های پاپ آپ دیگر نیازی به افزونه نخواهید داشت و این باعث می شود تا وزن اضافی کاهش یابد و در نتیجه زمان بارگذاری پایین بیاید.

نکته

هر چقدر تعداد افزونه های وردپرس موجود در سایت کم تر باشند ، زمان بارگذاری سریع ‌تر خواهد بود ، در اینجا اهمیت سئوی المنتور نمایان می شود و می توانید صفحات را به درستی طراحی کنید.

هاست مناسب انتخاب کنید

یکی از مواردی که بر سرعت سایت تاثیر بسیاری می گذارد ، هاست است و در صورتی که هاست مناسبی برگزینید ، سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری می شود ، بنابراین قبل از انتخاب میزبان خود حتما تحقیقاتی را صورت دهید ، برای مثال در ساخت وبسایت های وردپرسی بهتر است که هاست وردپرس مورد استفاده قرار گیرد ، سعی کنید این سرویس را از یک هاستینگ استاندارد انتخاب نمایید تا بدینوسیله هزینه زیادی را متحمل نشوید و هم کیفیت و پشتیبانی خوبی را بهره مند گردید.

قالب وردپرسی مناسب

انتخاب قالب مناسب برای سایت یکی دیگر از عوامل بهینه ‌سازی است که بر سرعت کلی ارسال مطالب اثر می گذارد ، استفاده از قالب وردپرسی که از المنتور پشتیبانی کند ، می تواند گزینه بسیار خوبی باشد ، با این قالب‌ ها می توانید بدون افزودن داده ‌های اضافی و متناقض ، بر روی آن‌ ها تغییراتی را صورت دهید و از مزایای کامل قالب نیز می توانید در هنگام استفاده از المنتور بهره بگیرید.

تصاویر با کیفیت و بهینه شده

تصاویر و حجم و کیفیت آن ها در سرعت و عملکرد سایت بسیار تاثیرگذار هستند ، در زمان بارگذاری تصاویر باید تا جایی که می شود از حجم آن ها کم کرد به عبارتی حجم تصاویر باید کم تر از 1 مگابایت باشند ، ابزاری مانند tinyPNG، Optimole ، Smush و Kraken را می توان برای کاهش اندازه تصاویر بدون افت کیفیت مورد استفاده قرار دهید ، توجه داشته باشید این مورد یکی از مهم ‌ترین عوامل برای بهینه سازی صفحات می باشد.

لازم است بدانید تصاویر در سئو داخلی صفحات نیز تاثیر بسزایی دارند و خوب است که همواره نام تصاویر با نام فایل و آموزش متناسب باشد ، از تگ عنوان و در صورت امکان از توضیحات اضافی و یا از ترفند Lazy Load برای تصاویر استفاده نمایید ، این قابلیت برای این منظور است که وقتی کاربر به سمت پایین اسکرول می ‌کند ، تنها تصاویر در صورتی که لازم است ، بارگیری می ‌شوند و به همین دلیل از زمان بارگیری کسر می شود و در نهایت سئوی پستی که گذاشته اید بهبود می‌ یابد ، می توانید افزونه WP Rocket برای ایجاد Lazy Load را در مطالب خود مورد استفاده قرار دهید.

ذخیره کردن و کش صفحات

با استفاده از افزونه W3 total cache می توانید به بهینه سازی صفحات خود به وسیله ذخیره ‌سازی صفحه سایت و بارگذاری سریع‌ تر آن کمک کنید و کارهای بیشتری را در زمان کم تر صورت دهید ، برای تقویت سئوی المنتور یا سئوی داخلی حتما به کش و ذخیره صفحات نیاز دارید.

بهینه سازی اسنیپت

برای بهینه سازی صفحات می توانید از افزونه Yoast SEO استفاده کنید ، این افزونه بسیار در سئوی داخلی به شما کمک خواهد کرد وبه سرعت می توانید ایرادات خود را برطرف سازید ، snippet در حقیقت همان بخشی است که در نتایج جستجو نشان داده می شود که از عنوان ، نامک و توضیحات متا تشکیل شده است و در صورتی که شما نیز با افزونه yoast seo کار کرده باشید با این بخش کاملا آشنا هستید ، با ما باشید تا درباره هریک از آن ها بیشتر بدانید.

عنوان سئو

برای این که بتوانید بهترین عنوان را برای صفحه خود انتخاب کنید بهتر است قبل از انتخاب عنوان اصلی ، 25 عنوان را بررسی نمایید ، اگر خواهان رتبه بالا و نگهداری آن در گوگل هستید ، عنوان مناسب بسیار مهم است و باید کمی زمان برای آن صرف کنید ، عنوان مناسب عنوانی است که کاربران را در نگاه اول جذب کند و آن ها را وسوسه کند تا بر روی لینک شما کلیک کنند ، باید عناوین مختلف را برگزینید و ببینید که کدام یک بهترین نتیجه را دارد.

نامک

نامک یک متن اضافی است که در واقع برای کمک به موتور جستجو انتخاب و به انتهای آدرس در مرورگر اضافه می شود ، برای طولانی نشدن لینک مطالب باید نامک را مختصر و مربوط با نوشته انتخاب نمایید.

توضیحات متا

توضیحات متا باید از جذابیت زیادی برخوردار باشند و برداشت اصلی مقاله را باید به کاربر انتقال دهد ، توضیحات باید واضح و کوتاه باشند.

بهینه سازی محتوا

کیفیت بالای محتوا یکی از اساسی ترین عوامل در بهینه سازی صفحات است ، بهتر است در محتوای خود از سؤالات مربوط به موضوع مطلب استفاده کنید و به یاد داشته باشید موتورهای جستجو علاقه زیادی به محتواهایی که از کلمات مترادف استفاده می ‌کنند ، دارند ، برای این که بدانید چه کلمات کلیدی و چه سئوالاتی را مورد استفاده قرار دهید ، می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs استفاده کنید.

نکته

زیرعنوان ‌ها باید در یک جریان منطقی و مرتبط با عنوان اصلی و محتوای صفحه قرار بگیرند ، با این روش بازدیدکنندگان و کاربران سایت شما به طور کامل متوجه نوشته های شما خواهند شد.

لینک ها یا پیوندهای خارجی

پیوندهای خارجی که مورد استفاده قرار می دهید باید به منابع معتبر و قابل اعتماد متصل باشند.

لینک ها یا پیوندهای داخلی

در محتوای جدید باید پیوندهایی را نیز به مطالب قدیمی و مرتبط در سایت خود بدهید ، لازم به ذکر است در المنتور به راحتی این کار انجام می ‌شود و بدین ترتیب می توانید سئوی المنتور را انجام دهید ، برای این منظور باید متن مورد نظر برای پیوند را در ویرایشگر متن انتخاب کنید و از این مرحله به بعد محتوای مرتبط به صورت خودکار برای پیوند دادن به آن پیشنهاد می شود.

بهینه سازی صفحات سایت برای گوشی های هوشمند

در صورتی که می خواهید از المنتور استفاده نمایید باید وب سایت شما قابلیت نمایش در تلفن همراه و تبلت را داشته باشد ، دلیل آن است که وقتی صفحات شما در موبایل ها دیده نشود ، بر تجربه کاربر و رتبه سایت در موتورهای جستجو اثر می ‌گذارد ، برای بررسی مطالب در دستگاه ‌های هوشمند می توانید از حالت ریسپانسیو پنل مدیریتی المنتور استفاده کنید.

بهینه سازی با تنظیمات بیشتر افزونه

 

اسنیپت ویژه

اسنیپت ویژه یا Featured snippets به قسمت هایی از نتایج گفته می شود که در بالای لیست نتایج گوگل قرار دارند به این دلیل آن ها در بالای لیست قرار دارند که از نظر گوگل کارایی بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای کاربران دارند ، لازم به ذکر است اسنیپت ویژه در آمارهای موجود ، نرخ کلیک بسیار بالایی را نمایش می ‌‌دهد ، اگر می خواهید بدانید کدامیک از مقالات شما از Featured snippets برخوردار است می توانید از Ahrefs استفاده کنید.

اگر می خواهید اسنیپت ویژه دریافت کنید بهترین کار این است که متن را واضح و مختصر و در قسمت اول صفحه یا حداقل در پاراگراف اول بنویسید ، تعداد کلمات باید بین 45 تا 80 کلمه باشد ، همچنین می توانید از تصویر در کنار پاسخ استفاده کنید ولی در این صورت باید نکات مربوط به بهینه سازی تصویر را رعایت نمایید.

ریچ اسنیپت

ریچ اسنیپتهمان نتایج جستجوی عادی گوگل می باشند که با اطلاعات یا داده‌های اضافی به نمایش گذاشته می شوند که معمولا برگرفته از داده‌های ساختار یافته شده در HTML صفحه هستند ، از انواع رایج Rich Snippet می توان به بررسی ‌ها ، دستور العمل ‌ها و رویدادها اشاره کرد.

گوگل برای آزمایش نشانه گذاری ‌های ساختار یافته و ریچ اسنیپت ابزاری دارد و در صورتی که شما از المنتور استفاده می ‌کنید ، می توانید از ویجت امتیازدهی ستاره که همراه با ریچ اسنیپت از پیش ساخته و قابلیت نشانه گذاری ساختاری گوگل‌ استفاده نمایید.

نکته

بعد از اینکه صفحه را با ریچ اسنیپت منتشر کردید ، می ‌توانید ببینید که آیا آن ها در نتایج جستجو ظاهر می شوند یا خیر.

 

سخن نهایی

همان طور که می دانید سئو یک فرایند بسیار پیچیده و گسترده و در عین حال جذاب است ، در این مطلب درمورد صفحه سازها گفتیم ولی بهترین روش برای سئوی سایت این است که نکات مربوط به سئو داخلی را رعایت کنید و مهم نیست که صفحات خود را به کمک صفحه سازها و یا بصورت معمولی ایجاد می ‌کنید ، تنها کاری که لازم است بکنید ، ایجاد محتوای با کیفیت و کاربر پسند است ، بدین ترتیب وبسایت شما معیارها و الزامات موتورهای جستجو را به شکل بهتری برآورده می ‌کند و در نهایت رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب خواهد کرد ، هر چه بیشتر نکاتی را که امروز برای شما عزیزان برشمردیم ، رعایت کنید ، زودتر به نتیجه و رتبه بالا در گوگل خواهید رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا